OT/OnT: MeToo
Mr. Scott sa:Ok, så du dömer ut mina argument och stöder dina egna med kommande sats:
.A. sa:Omfattningen visar på ett stort problem som varit en delad erfarenhet mellan väldigt många kvinnor. Tyvärr har varje enskild kvinnas upplevelser inte haft tillräckligt stort nyhetsvärde för att tränga igenom flödet. Nu har kvinnor på detta sätt hittat ett möjlighet att kommunicera tillsammans kring ett stort problem. Ett problem som är ett mycket större demokratiskt problem än att vissa män tycker att det blir för upphaussat.
Här slår du helt utan problem fast att vi sett på ett stort problem. Har du källa, som ställer krav på stringens? Eller är det nu öppet för allmänt tyckande?
Med anledning av att #metoo uppmärksammas i barnprogram och fyra gånger i timmen i nyhetsprogram enligt dig, tyder det väl på att det är ett stort problem? Det är fortfarande svårt att förstå varför du ifrågasätter #metoo.
Mr. Scott sa:.A. sa:Din formulering är en dold bomb. "hur vi som män och samhälle bemöter kvinnor". I min värld är kvinnor en del av samhället. Det kan tyckas vara hårklyveri, men säger mig något om din polariserade världsbild. Vi har inte sett några pöbelfasoner, däremot har ett mycket litet antal välkända profiler fått det tveksamma nöjet att bli omtalade med namn. Den s.k. kulturprofilen är inte namngiven i media, även om det är lätt att ta reda på hans namn.
Allt det du säker kan komma, och kommer användas emot dig. Varför i hela världen skulle inte jag anse att kvinnor var en del av samhället. Det framstår ju som fullständigt löjligt att du och flera andra ska hoppa på mig som person hela tiden. Anledningen till min formulering är inte svår att hitta i tidigare argumentation. Sjukt!
Jag bemöter det du skriver. Inte dig som person, jag har ingen aning om vem du är.
Mr. Scott sa:Att vi inte sett pöbeltendenser har du inte så mycket medhåll runt. Se Jan G. i Aftonbladet exempelvis.
Det här tycker jag är ett problem, som jag gärna sett att vi fått svar på i #metookampanjen.: "Omfattningen visar på ett stort problem som varit en delad erfarenhet mellan väldigt många kvinnor." samtidigt som "... däremot har ett mycket litet antal välkända profiler fått det tveksamma nöjet att bli omtalade med namn".
Det är ingen större skillnad mot s.k. drev som med jämna mellanrum går genom media. Någon eller några har gjort något som anses "intressant" ur ett allmänt perspektiv. Minns Ove Rainer, Mona Sahlin, Laila Freivalds m fl. Jag ser ingen principiell skillnad. Känd person är lika med s.k. allmänintresse. Om Martin Timell betett sig som en skit är det väl bra att han får sparken? Hans kändisskap har sålunda bitit honom i baken. Tidigare gav det honom goda inkomster och mycket uppmärksamhet. Nu har han i alla fall mycket uppmärksamhet.