[OT] OS i allmänhet .

[OT] OS i allmänhet .
Nja, Kanal 5 valde ju att sända simningen i stället för pingisen i kväll.
Men nu i efterhand valde de ju rätt, efter Sarahs guld.

[OT] OS i allmänhet .
Trist att han drabbades av covid. Hade varit intressant att se vad han hade räckt till om han fått förbereda sig som planerat.

Givet förutsättningarna tycker jag resultatet inte är så mkt att säga om. Har för mig att han sa att han haft tre dagar sedan EM då kroppen känts ok. Ska väl en hel del tur till för att få till en kanondag precis när loppet går, om det nu ens är att han är på full kapacitet de dagarna det känts bra.

[OT] OS i allmänhet .
1722517474010.png

[OT] OS i allmänhet .
Kom igen nu Truls! Slå oss med häpnad en gång till och gå till semi!
För övrigt, vilket jäkla snabbt/hårt spel det är i pingis idag, nästan overkligt.
JO och grabbarna från den tiden såg ju långsamma ut?

[OT] OS i allmänhet .
Riktigt kul att Truls vann! Inte lika många långa härliga dueller som mot taiwanesen igår (fast bollen fram till 9-1 i sista set var magisk). Ska bli spännande att se hur det går mot brassen, som tydligen är sexa på världsrankingen, i morgon.

Fasen vad snabbt de slår för övrigt, helt otrolig fart i spelet. Det ser ut att gå mycket snabbare nu än på Waldners och Perssons tid...? Och vilken sjuk skruv på vissa bollar. Själv hade man nog inte ens lyckats returnera en enda serve, bollen hade bara stuckit iväg åt sidan eller i nät. :-)

[OT] OS i allmänhet .
Nu tycker vi för en gångs skull helt olika.
Svårt att ta en "sport" på allvar när materialet gör huvuddelen av jobbet.
Är helt ok med att tycka olika ? så länge man inte uttrycker sig med förminskningar som ohms gör .
Förövrigt kan du se det som svenska hästar precis som många italienare hejar på Ferrari i f1 utan att bry sig nämnvärt om vem som styr . Nu bryr jag mig inte nämnvärt om f1 eller om ens hästarna är svenska så ta detta med en nypa salt :)

Tillbaka
Topp