[OT] Pokemon Go

[OT] Pokemon Go
Vänta bara tills jag installerat Mario Kart på min GPS i bilen ;)

supermario.jpg

[OT] Pokemon Go
Kung_Gustaf sa:
Nu har jag också trillat dit.. man kan ju inte nedvärdera och rata något som man inte provat. Hittills är jag inte såld.

Jag inte PokGo att funka på min telefon. Troligtvis för den gammal och slö. Telefonen alltså. Dottern appen på sin mobil men hon verkar inte vara lika pepp på att spela som jag är. Ja, jag erkänner. Det är mest jag som vill spela. Får väl "låna" dotterns telefon och smyga ut själv ;)

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:
Vänta bara tills jag installerat Mario Kart på min GPS i bilen ;)

Kul! Precis det pratade jag och en kompis om idag... Förstå hur kul det kommer bli att susa fram i trafiken när alla kör på fel sida OCH tittar på mobilen istället för på vägen. Och folk klagar på riskbeteende nu... :)

[OT] Pokemon Go
Vem fan är Pockemon Go? Det måste ju vara ett skämt! Hahaha!! Sjukaste jag hört på länge. Hahaha!! Tur man inte går på vad som helst..

[OT] Pokemon Go
kay sa:
Vem fan är Pockemon Go? Det måste ju vara ett skämt! Hahaha!! Sjukaste jag hört på länge. Hahaha!! Tur man inte går på vad som helst..

Utveckla gärna varför det är sjukt? Jag gissar nämligen att det sjuka är att det blivit då stort då snabbt... Förstå om TURF fått samma genomslag. Det hade troligen vart sjukt mycket roligare. Men nu är det ingen som tycker att en som spelar turf är sjuk i huvudet... Jag tror iofs inte att pokenon GO PÅ något sätt behöver vara ett problem. Problemet jobbet av att folk inte kan hantera det.

[OT] Pokemon Go
Om man har en alldeles för gammal och slö telefon som inte går att spela på kan man ta en annan "tom" telefon och sätta dit ett kontantkort bara för att spela med? Har en ajfån 5 som funkar men som jag inte använder, låst till Telenor. Hur funkar det med surf på kontantkort?

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:
Om man har en alldeles för gammal och slö telefon som inte går att spela på kan man ta en annan "tom" telefon och sätta dit ett kontantkort bara för att spela med? Har en ajfån 5 som funkar men som jag inte använder, låst till Telenor. Hur funkar det med surf på kontantkort?

Du kan ju annars använda din andra telefon som hotspot.

[OT] Pokemon Go
theBrand sa:
Jenny W sa:

Menar du den befintliga slöa (ajfån4) eller min gamla som jag funderar på att återuppliva (ajfån5)? Hotspot går ju på surfen... Jag är inte säker på hur det skulle hjälpa?

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:
theBrand sa:
Jenny W sa:

Menar du den befintliga slöa (ajfån4) eller min gamla som jag funderar på att återuppliva (ajfån5)? Hotspot går ju på surfen... Jag är inte säker på hur det skulle hjälpa?
Jo, du kan låta din slöa telefon vara hotshot, eftersom den andra var låst till en annan operatör (om jag fattade problemet rätt?)

[OT] Pokemon Go
theBrand sa:
Jenny W sa:
theBrand sa:
Jenny W sa:

Jo, du kan låta din slöa telefon vara hotshot, eftersom den andra var låst till en annan operatör (om jag fattade problemet rätt?)

Aha. Du menar sååå.. Ja det kanske går.

[OT] Pokemon Go
Jenny W sa:

Det finns tilläggstjänster för några tior så att man får "gratis" surf på kontantkort.

Annars går det bra att köra tethering som theBrand skriver.

[OT] Pokemon Go
Jag läste att man kan betala Nintendo för att få folk rännande i sin butik eller Annat. I sann maffiakapitalistisk anda så antar jag att man även måste betala för att slippa folk i trädgården eller barn ute på motorvägen?

[OT] Pokemon Go
C-dale sa:
Jag läste att man kan betala Nintendo för att få folk rännande i sin butik eller Annat. I sann maffiakapitalistisk anda så antar jag att man även måste betala för att slippa folk i trädgården eller barn ute på motorvägen?

Jag tror du är något på spåret...

[OT] Pokemon Go
me.I.am sa:
Men då rör han ju på sig när han går från sängen till soffan för att spela pokemon go, thumbs up, varför är så många negativa?

Precis. Sängen-soffa-kylskåp-soffa-sängen. =) Batteri frågan är även en ickefråga då han kan ladda telefonen samtidigt. =)

[OT] Pokemon Go
Testade det där spelet, men inte ens i närheten av så roligt som Pokémon var när jag var 9-10 år vid år 2000. Trodde den här appen skulle vara mer som gamla spelet men det här är typ som att gå runt och fånga skit.

Deffar just nu ändå så kör en hel del lågintensiv cardio, då är det rätt gött att ha något att göra medan man är ute och promenerar. 30km promenad och 25km cykling med Pokémon sedan jag tankade det i lördags. Springer dock inte omkring och aktivt letar efter skit utan jag plockar det som dyker upp längs med vägen. Intressant att se hur Pokémon kunde väcka sådan extrem hysteri en andra gång

[OT] Pokemon Go
Jag har ett Pokemon-relaterat problem.
Jag kan inte lyssna på Spotify samtidigt som jag (eller rättare sagt min grabb) spelar Pokemon Go. Ljudet på Spotify stängs av så fort jag startar Polemon. Men på min gamla telefon (en exakt lika dan Samsung S6) så mixades ljudet. Problemet är när vi åker bil och jag vill streama Spotify till bilstereon samtidigt som grabben spelar Pokemon. När ljudet på förra telefonen var mixat funkade det bra om jag stängde av musiken i Pokemon. Måste vara någon inställning nån stans eftersom jag har lika dan telefon som förut men kan inte hitta den! Nån som vet råd?

Senast ändrad:
[OT] Pokemon Go
Supertramp sa:
Jag har ett Pokemon-relaterat problem.
Jag kan inte lyssna på Spotify samtidigt som jag (eller rättare sagt min grabb) spelar Pokemon Go. Ljudet på Spotify stängs av så fort jag startar Polemon. Men på min gamla telefon (en exakt lika dan Samsung S6) så mixades ljudet. Problemet är när vi åker bil och jag vill streama Spotify till bilstereon samtidigt som grabben spelar Pokemon. När ljudet på förra telefonen var mixat funkade det bra om jag stängde av musiken i Pokemon. Måste vara någon inställning nån stans eftersom jag har lika dan telefon som förut men kan inte hitta den! Nån som vet råd?

I iOS mixar de ljudet men sänker volymen på det man lyssnar på (i mitt fall olika podcast), så att man antingen har för låg volym på sin musik/podcast eller riskerar hörselskador när det dyker upp en Pokémon :-/

[OT] Pokemon Go
Ljudet pausas ju när du startar Poke. Swajpa ner snabbmenyn från överkanten och starta Spotify från snabbmenyn. Swajpa sen upp och bort snabbmenyn och du kan fortsätta fånga Pokemons. Funkar på Hemoroid iaf.

Stalle

Tillbaka
Topp