BFS skrev:
-------------------------------------------------------
> Makten: så det var sarkasm att moderater och
> centerpartister är förrädare? Ok, då kan man
> säga vad som helst, alltså. Och sen säga att
> det var ett skämt. Hot kanske ska betraktas som
> satir? Järnrörskvällen var kanske bara en
> installation av topp-politikerna i sd? Och om en
> sosse hävdade att Stalin var bra skulle jag
> påpeka detta. Men det är nog inte många sossar
> som skulle vara så "skämtsamma".
Du bakade ihop en klump av olika åsikter och försökte med tämligen usel sarkasm få det att se ut som att dina motståndare (i den här tråden får vi anta) har dessa åsikter. Att det kan finnas koppling till till verkligheten gör liksom inte ditt inlägg vettigt.
Om vi nu nödvändigtvis ska prata om vad politiker gör på fritiden (till exempel att de tillgriper aluminiumrör för att de blivit trakasserade av ett fyllo), så kan jag meddela att du lär hitta mindre bra saker i alla partier. Men av någon anledning så verkar just SD vara det enda intressanta här.
Betänk också att SD utesluter medlemmar som beter sig illa. De andra partierna utesluter istället medlemmar som inte uppträder politiskt korrekt. Exempelvis blev en socialdemokratisk kommunpolitiker nyligen utesluten för att han förkastade islam.
http://avpixlat.info/2015/01/24/socialdemokrat-kritiserade-islam-uteslots/
> Och ska man vara filosofisk finns inget ont och
> gott. Allt bara finns. Och Isis anser sig vara
> hjältar och sd anser sig vara utsatt för en
> gigantisk konspiration. Jag hävdar fortfarande
> att isis och sd är utomordentligt dåliga på att
> tolka sig själva.
Det är möjligt, men i SD:s fall så är de utan tvivel utsatta för medveten feltolkning av det svenska etablissemanget. Precis som du medvetet feltolkar mycket som skrivs i den här tråden, för att du tror att du vinner på det. Det gör du och etablissemanget dock endast om ni får stå oemotsagda. Vilket också syns tydligt att du vill, om man kikar i tråden om forumreglerna.
Att kalla det för konspiration är dock att gå för långt, tycker jag. Det handlar snarare om ett bristande debattklimat där främst journalistkåren – som bör arbeta för att förmedla nyheter – bedriver propaganda istället för att gör sitt jobb.
> Eftersom den allra största majoriteten av
> muslimer inte har några problem i det
> västerländska samhället (förutom att de av ett
> parti anses vara ett hot, och hotas för att de
> ser ut som muslimer) anser jag att du har fel.
Nu blandar du ihop muslimer och islam. Det är klart att man kan vara muslim i det västerländska samhället, men bara om man ger upp stora delar av vad islam förespråkar. Jag har inga problem med sekulära muslimer. De utmärker sig nämligen inte som muslimer. Då är det en privatsak, precis som vilken färg jag gillar på mina skor.
> Jag
> anser också att samer och judar kan vara svenska.
> Jag anser inte att det är deras fel att de är
> annorlunda. Vad är det för fel med att vara
> annorlunda? En tornedaling är inte speciellt lik
> en skåning. Men vem fan bryr sig om det?
Vem har påstått att samer och judar inte kan vara svenska? Det är som sagt (hur många gånger som helst) helt upp till dem att avgöra om de i första hand vill identifiera sig som samer, judar eller svenskar. Eller både och. Jag föreslår att de själva får avgöra det.
> json88: Jag hävdar fortfarande att de är idioter
> som vill döda. Liksom de flesta som vill döda
> försöker de rättfärdiga det. Det står i
> Koranen att man inte får döda. Liksom det står
> i Bibeln. Det hindrade inte IRA att döda sina
> motståndare. Isis (och Al qaida) dödar gärna
> andra muslimer. Hur tillåtet är det i Koranen,
> tror du? Och är vi dåliga på att tolka isis? Sd
> är ju bäst på att tolka sig själv och utsatt
> för en mediekonspiration. Tänk om isis är
> utsatta för samma mediekonspiration? Tror du det?
> Det tror inte jag. Men jag står ju till vänster
> om sd (liksom de flesta i Sverige), så vad vet
> jag.
Så, vad är det som gör att vissa människor ansluter sig till terrororganisationer och vill döda sina motståndare? Hur kommer det sig att det är mycket, mycket vanligare i muslimska länder än i västerlandet?
Jag tror inte att det beror på islam i sig, utan på bristen på fritt tänkande. Vilket i och för sig mycket väl kan bero på det islamiska styret i dessa länder. Inte ens i Turkiet, som är en "sekulär islamisk stat", har man i närheten av samma rättigheter och friheter som i Sverige. Ändå är man där helt på det klara med att islamism ska bekämpas.
-----------
Sverige och svenskarna lider av svår naivitet. Man tycks tro att alla människor på jorden egenligen vill gott, utan att fatta att "gott" definieras olika beroende på vilken kultur man tillhör. Dessutom blir tydligen alla svenskar så fort de vistas i Sverige.
Men ändå, trots all denna vilja till godhet, så bosätter samma människor sig helst bland etniska svenskar. Det där mångkulturella samhället får nån annan drabbas av. Trots att det är så fint och bra.