Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Passa på! EN piggelin kostar just nu 5kr:
Du menar att 5 kr täcker slitaget på vinkelslipen resp. kostnaden att få sitta i en städskrubb på krogen hela kvällen fram till dess de ev. ska städa?
Du får väl skicka en Piggelin till @Pfaff som bevis på din uppskattning!Jag har betalt tillbaka mitt lån nu. Tack alla för det räntefria lånet, det genererade en del avkastning under året ?
5kr! Det är alldeles för dyrt.Passa på! EN piggelin kostar just nu 5kr:
Men va fan, då cyklade jag åt fel håll igår!5kr! Det är alldeles för dyrt.
I går serverades det gratis glass. Men bara i Rättvik
Samma för mig som fikade i Klockargården.Men va fan, då cyklade jag åt fel håll igår!
Men då blev det ändå rätt håll för dig.Samma för mig som fikade i Klockargården.
Fast i eftermiddag så trampar jag nog till glasskiosken i Rättvik.Samma för mig som fikade i Klockargården.
Det är väl nästan bara att rulla ner hela vägen, sedan kan du ta tåget hem ?Fast i eftermiddag så trampar jag nog till glasskiosken i Rättvik.
Tar nog tåget dit också.Det är väl nästan bara att rulla ner hela vägen, sedan kan du ta tåget hem ?
Finns Prästbyrån verkligen fortfarande? Förr låg de ju på vartannat gathörn men nu kan jag inte erinra mig att ha sett nåt på åratal. Då är det ju lätt att reklamera med lågpris om man inte finns, menar jag.Passa på! EN piggelin kostar just nu 5kr:
![]()
Halva priset på all glass | Pressbyrån
Äntligen är vår mest glädjefyllda kampanj tillbaka. Halva priset på all GB-glass i alla våra butiker! Glassigare än så blir det inte!www.pressbyran.se
I Sverige finns de iaf, företrädesvis i och omkring jvg-stationer. Hur det är i Skåne vet jag inte.Finns Prästbyrån verkligen fortfarande? Förr låg de ju på vartannat gathörn men nu kan jag inte erinra mig att ha sett nåt på åratal. Då är det ju lätt att reklamera med lågpris om man inte finns, menar jag.
Ah, jag förstår. Det är synd att det är så jäkla långt till Sverige. Får väl växla min svenska peseta till DKK och söka lyckan på närmare håll.I Sverige finns de iaf, företrädesvis i och omkring jvg-stationer. Hur det är i Skåne vet jag inte.
Fast i eftermiddag så trampar jag nog till glasskiosken i Rättvik.
Det var nog bra tänkt, för du var ju inte ensam i Rättvik idagTar nog tåget dit också.
Du skulle skrivit det tidigare, för nu så upptäckte jag det när jag kom dit. Cyklade hem igen.Det var nog bra tänkt, för du var ju inte ensam i Rättvik idag
Jag var istället en entusiastisk marknadsbesökare, det var faktiskt ovanligt trevligt.Du skulle skrivit det tidigare, för nu så upptäckte jag det när jag kom dit. Cyklade hem igen.
Skriver ner ”undvik alltid Rättvik”.Jag var istället en entusiastisk marknadsbesökare, det var faktiskt ovanligt trevligt.
Dels var det många år sedan jag var där senast (flera år före pandemin senast),
dels förstås det fina vädret! Även om det var länge sedan har det både varit regn o tom snö tidigare år!
Men glöm inte;
Rättviks Marknad 2ggr/år
Första helgen i maj
Första helgen i oktober
Tiopotensfel? Eller menar du att 13000 kronor är bättre?Sopa! Man vill ju låna mycket räntefritt, 1400kr kan man ju vara utan!
Ah, jag såg för illa på mobilen!Tiopotensfel? Eller menar du att 13000 kronor är bättre?
Det innebär ju att jag har lånat 14400:- av staten till 0 % ränta, ett riktigt bra deal!14400:- blev det bara i restskatt! Perfekt!!
Som anställd är det ju svårt att få arbetsgivaren att ge fan i att betala in skatten, de är väl t.o.m. tvungna att dra den enligt lag. Kapitalinkomsterna är en annan sak.Ni som gillar restskatt, varför bemödar ni er ens med att betala skatt under året? Det blir väl mycket högre avkastning om man placerar alla pengar som skulle gått in på skattekontor?
OBS, en halvseriös fundering
Jag brukar jämka så jag betalar 0%.Ni som gillar restskatt, varför bemödar ni er ens med att betala skatt under året? Det blir väl mycket högre avkastning om man placerar alla pengar som skulle gått in på skattekontor?
OBS, en halvseriös fundering
Fegis. Nästa år tycker jag att du jämkar ner till -100% och sätter allt på Ganna som girovinnare.Jag brukar jämka så jag betalar 0%.
Det här året har jag investerat dem i Viaplay och Oscar properties. Räknar med att jag tjänat rätt mycket på det!
OBS, ej seriöst svar. :P
Jag kan ju be min arbetsgivare att skatta upp mig. Då borde det ju gå att be dem skatta ner mig med, till en viss mån då kanske?Som anställd är det ju svårt att få arbetsgivaren att ge fan i att betala in skatten, de är väl t.o.m. tvungna att dra den enligt lag. Kapitalinkomsterna är en annan sak.
Precis så är det ju!I andra hörnet: De som tycker de som blir glada för att de får tillbaka på skatten är korkade för det är pengar som staten undanhållit som man hade kunnat placera bättre själv
30 000, eller 30?Hm, det intressanta blir om man får ner kvarskatten under 30 så man slipper betala ränta. Som tur är finns det lite avdrag att göra.
Man kan också surfa in på skatteverket.se och läsa all info helt gratis. Så slipper man stödja DN.För alla nyfikna så har DN en fantastisk guide
![]()
Så ser du hur mycket du får tillbaka på skatten 2025
Från måndagen den 3 mars kan du se om du får kvarskatt eller pengar tillbaka. Så här gör du.www.dn.se
(spoiler, eller för er som inte kan läsa den låsta artikeln så kommer det viktigaste här:
"Det går att se en kopia på deklarationen och skatteuträkningen i den digitala brevlådan. Utskicket sker mellan den 3 och den 7 mars.")
Minsta måttet värt att nämna är väl tusenlappar?30 000, eller 30?