[OT] "Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen"

Möjligen kunde man investerat i vapen och ammunition.

Jag tycker själv inte att det är så intressant att optimera ner på sista 1000 lappen. Brukar få tillbaka 20-30... orka krångla med jämkning.
Visst, hade det varit mer så hade jag väl gjort det

81 k i kvarskatt. Jobbet har använt fel skattetabell, vilket jag märkte i december. Gjorde en preliminär skatteberäkning i januari och kom fram till att kvarskatten borde landa kring 25 k. Nåt är det som inte känns rimligt när effektiv skatt inkl kyrkoskatt och teveavgift, på inkomst av tjänst landar på 47% – vilket är ganska mycket över den källskatt som ska dras enligt tabell.

81 k i kvarskatt. Jobbet har använt fel skattetabell, vilket jag märkte i december. Gjorde en preliminär skatteberäkning i januari och kom fram till att kvarskatten borde landa kring 25 k. Nåt är det som inte känns rimligt när effektiv skatt inkl kyrkoskatt och teveavgift, på inkomst av tjänst landar på 47% – vilket är ganska mycket över den källskatt som ska dras enligt tabell.
Tack för ditt bidrag!

Betalar du 47% i inkomstskatt, så är ju 81k en piss i Mississippi. Grattis!

Betalar du 47% i inkomstskatt, så är ju 81k en piss i Mississippi. Grattis!
Finns två anledningar till den höga skatten:

Bra utfall på personaloptioner och där jag bor är det skattetabell 35 som gäller.

I vanliga fall är det inga 47% som gäller, nog därför jag blev lite överraskad.

Var hittar man den där pdf:en på Mina Sidor, som ska finnas fr.o.m. idag även för oss som inte har digital brevlåda?

Eller är den statliga tolkningen av nedanstående text att pdf:en kommer att finnas nån gång efter idag, oklart när?

7A244F41-0931-4EDD-8B25-F6D37A2638D6.webp

-12k.
Har redan köpt ny cykel som tur är. :)
Bara drygt 6kSEK i kvarskatt
Har inte enbart köpt cykel under -24 utan även två (tre om man även räknar högtalare) hifi-anläggningar.

<REDIGERAT>
Till de senaste blev det ytterliggare en slappande

och helt nytt en (eller två, pga monoförstärkare) golfande pantrar

De tom matchar varandra i strl
WiiM_Ultra_B100_20250307.webp

Senast ändrad:
Var hittar man den där pdf:en på Mina Sidor, som ska finnas fr.o.m. idag även för oss som inte har digital brevlåda?

Eller är den statliga tolkningen av nedanstående text att pdf:en kommer att finnas nån gång efter idag, oklart när?

Visa bilaga 755479
Värre är att man måste beställa vissa blanketter istället för att bara printa ut dom från hemsidan.

Tillbaka
Topp