Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilket?Nice! Var ligger dett?
Franska Rivieran.Nice! Var ligger dett?
Nice! Var ligger dett?
Ett varv 6,7km, en gång i timmen. Gubbar måste pinka ofta ?, jag tog det som att jag inte druckit för lite iaf.. svårt att veta hjr mycket man ska stoppa i sig och av vad när man ska hålla på i 10 timmar tycker jag.Har man inte druckit för mycket om man måste pinka varje varv?
Hur långt var ett varv?
Kanske inte optimalt men samtidigt bättre att ligga på plussidan och gubbskvätta lite än att gå torr.Ett varv 6,7km, en gång i timmen. Gubbar måste pinka ofta ?, jag tog det som att jag inte druckit för lite iaf.. svårt att veta hjr mycket man ska stoppa i sig och av vad när man ska hålla på i 10 timmar tycker jag.
Så var Varv på varv i Hofors avklarad, min första ultra-tävling, dock begränsad till 10 varv. loppet gick på stig och grusväg och hade runt 120 höjdmeter per varv. Allt kändes bra till varv 7 då vänster knä började gnälla. Lyckades med hydreringen tror jag eftersom jag fick springa ut i skogen på ungefär samma ställe på varje varv. Höll på att kasta in handduken efter varv 8 p.g.a. knät men fick igång det till slut, samma vid starten av varv 9. Mellan 9 o 10 stannade jag aldrig. Kom in som nummer 8 av 9 fullföljande, mycket nöjd med det resultatet, totalt deltog c:a 40 personer. Ett väldigt trevligt arrangemang ?. Nu är det bara att vänta och se hur stor skada knät tog. ?
Tack, kan iallafall promenera idag så hoppet lever ?Snyggt kämpat! Hoppas knät ger sig snabbt.
Ja, så kände jag med.Kanske inte optimalt men samtidigt bättre att ligga på plussidan och gubbskvätta lite än att gå torr.
Stack ut och sprang när det var uppehåll. Halvvägs började det ösa ner, så det blev rätt fuktigt, men kändes mest som en långdusch. Ett 100-minuterspass blev det iallafall.Inser att jag är för klen. Dagens 80minuterspass känns inte som om jag orkar i regnet får kanske bli att träna pannben och genomföra det på gymmets löpband istället.
Det beror på vilka Escalante du har vikter från 195 gram men dom skorna är svåra att hitta och ända upp till 255 gram på dom senare modellerna.Musköloppet idag. 10 km på en ganska kuperad bana i gassande högsommarsol. Det blev som förväntat inga 45 minuter, klockade in på precis över 50 min och då hade jag legat på ordentligt. Äldste och yngste sonen sprang i sina resp klasser och kämpade också på bra!
Follow Jonas on Strava to see this activity. Join for free.
Join Jonas and get inspired for your next workoutwww.strava.com
Vet inte om jag sprang fortare med Escalante än jag gjort med Paradigm direkt, men det är mysigt att snöra på sig lättare skor ibland, och det flyttar ju några km från bruks-skorna.
Älskar små lokala lopp.
Sömlingshågna-leden? Det ser helt magiskt ut! Jag ska upp till helgen och behöver en 20-ish-km tur. Är det mycket blött i marken?Idag blev det knappa 2 mil på fjället ovanför Lofssjön.
Sen cykla bikepark med sonen resten av dagen.
Puh....kommer somna lätt ikväll?Visa bilaga 637811Visa bilaga 637812Visa bilaga 637813
Stämmer! Bra spanat! Det *hyfsat* torrt, blir ju ändå en del myr, bäckkorsning osv. så lite blöta fossingar får man räkna men men överlag torrt - sen igår eftermiddag har det dock vräkt ner och ser ut att fortsätta så några dagar så det lär bli lite geggigare :)Sömlingshågna-leden? Det ser helt magiskt ut! Jag ska upp till helgen och behöver en 20-ish-km tur. Är det mycket blött i marken?
De flesta västar har möjlighet för blåsa på ryggen, men de ingår inte. Camelbak har en bunte ryggsäckar som det går fint att springa med.Sitter och funderar på det här med löparväst… Verkar som att Salomon är bra om man läser i tråden. Men jag vill gärna ha vätskeblåsa på ryggen (så jag kan stoppa i blåsan i vandringsryggan också). Verkar svårt att hitta en vettig löparväst med vätskeblåsa, alla har såna små mjuka flaskor?
Är jag bara dumsnål och borde egentligen köpa en västskeblåsa till vandringsryggan och en löparväst med små mjuka flaskor? Eller har någon tips på bra väst med vätskeblåsa på ryggen?
En nackdel med blåsa på ryggen är om man springer längre tävlingar och ska fylla på, det är inte så lätt att få i en full blåsa i en fullpackad väska. Då är mjukflaskorna fram bättre.

Balansplatta ftw.Jag har i olika sporter märkt av att min styrka i anklarna (?) lämnar en del att önska. När jag av misstag landar tungt, utan att för den delen landa snett på foten, kan jag efteråt ha ömhet i några dagar motsvarande stukning men utan direkt svullnad. Lite som om de små innersta musklerna inte är snabba/starka nog att nypa innan de större musklerna kommer på tur. Tips på övningar för att stärka och få rätt på ”kopplingsschemat” utöver tåhävningar mottages tacksamt!
Testa sportsshoes.com bilig frakt men inte snabba.Find det någon motsvarighet till dom tyska webbshopparna som säljer cykeldelar fast för löpskor?
När jag ska köpa nya skor vill jag ofta ha den bredare versionen av skon (wide, 2E osv.) men det känns som om det ofta slutar med att jag får köpa direkt från tillverkaren för att hitta det jag vill ha.
Jo, jag tänker dock att det nog inte är maxstyrka som är problemet, men fötter/anklar generellt som ska stärkas med småmuskler/senor/balansvana. För mig gjorde balansplatta stor skillnad i hur mina fötter/anklar tålde terränglöpning, jag kopplar att det gav träning dels för arbetet det innebar och hur trötta dessa blev av träningen i början. Jag startade dock säkert från en låg nivå, är man mer aktiv i sitt dagliga liv såkanske det inte räcker (men då har man väl inte problemet heller).Balansplatta är bra för att träna att stå på balansplatta, men så där för att bygga styrka. Styrka byggs med tung belastning.
Denna från Silva tycker jag är kanon! Min första väst så sett så jag har inget att jämföra med, men den sitter fint och man får med det man behöver. Köpte den nu inför Idre fjällmaraton(28 km) Bra pris på flera webbshoppar också!Sitter och funderar på det här med löparväst… Verkar som att Salomon är bra om man läser i tråden. Men jag vill gärna ha vätskeblåsa på ryggen (så jag kan stoppa i blåsan i vandringsryggan också). Verkar svårt att hitta en vettig löparväst med vätskeblåsa, alla har såna små mjuka flaskor?
Är jag bara dumsnål och borde egentligen köpa en västskeblåsa till vandringsryggan och en löparväst med små mjuka flaskor? Eller har någon tips på bra väst med vätskeblåsa på ryggen?
Hyggligt ställe för stugan, campade med folkabussen vid Smitingen för två somrar sedan och det var grymt.Är uppe i stugan på Härnön i ett par veckor. Det är verkligen löjligt kuperat här, försökte springa en bit med lite tröskelfart i 2x19 min, visst kan man köra på upplevd intensitet men det är nästan svårt ändå.
Har haft en slackervecka med bara 27 km så den här blir det lite tuffare. Fast familjen är ändå prio så vi får se hur det går med det.. målet är 36 km minst för att ligga i fas med 2000k-målet för året. Har legat på 45-50k rätt många veckor innan.