OT: Science Fiction tips?

• Trådstartare Trådstartare Gano
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Har masat mig igenom the expanse nu. 5 stjärnor för världsbyggande och 3 för storyn?

Three body gav jag upp.

Culture series....den är också lite speciell? Har ett vagt minne att jag testat.
Jag är lite mer åt Heinlein hållet tror jag. Det ska helst inte vara torrare än Asimov och absolut inte åt discworld hållet.

Nu är det snabba beslut eftersom jag måste ha nåt på resan i morgon

Har masat mig igenom the expanse nu. 5 stjärnor för världsbyggande och 3 för storyn?

Three body gav jag upp.

Culture series....den är också lite speciell? Har ett vagt minne att jag testat.
Jag är lite mer åt Heinlein hållet tror jag. Det ska helst inte vara torrare än Asimov och absolut inte åt discworld hållet.

Nu är det snabba beslut eftersom jag måste ha nåt på resan i morgon
Kan rekommendera denna:

Murderbot har tipsats om i annan tråd, men här är några andra som landat väl hos mig på sistone:

Some Desperate Glory - Emily Tesh
A Memory Called Empire - Arkady Martine
Starter Villain - John Scalzi
Autonomous - Annalee Newitz

Old Man’s War är trevlig men du kan skippa Zoe’s Tale, eller iaf spara den till sist.

SF-bokhandeln gbg's inbrott.
1000007594.webp
1000007595.webp
1000007596.webp
1000007597.webp

Tydligen ska det vara rätt mycket ovanliga och dyra grejer som stulits. Man undrar ju om det fanns insiders och hur mycket det var rekognoserat.

SF-bokhandeln gbg's inbrott.

Tydligen ska det vara rätt mycket ovanliga och dyra grejer som stulits. Man undrar ju om det fanns insiders och hur mycket det var rekognoserat.
Är väl samma tjyvliga som här? När kommer den första warhammer-relaterade skutningen i gtb undrar jag? Och sen när förövarna säger att det var Khorne som gjorde det, kommer de komma undan på det?

Är väl samma tjyvliga som här? När kommer den första warhammer-relaterade skutningen i gtb undrar jag? Och sen när förövarna säger att det var Khorne som gjorde det, kommer de komma undan på det?

Watch out!

1770916372225.webp

Tillbaka
Topp