Det vanligaste är väl när livets hårda skola och dieselkombi säger ungefär ”dä ska va disel fö dä ä billigt att tjöpa en sånn bil!!!” Att det kontras med ”månadskostnaden blir ju billigare för mig än för dig, och jag har en ny bil motför ditt gamla as” ungefär. Aldrig hört någon skryta om sin elbil. Kolla de som har tesla: ofta är det ju rent ekonomiskt att köpa och äga bilen i några år därav köpa den från början.
Miljön bryr sig vissa inte alls om här i tråden här har jag dock märkt.
Lovade ju inte blanda mej in mer,men jag hoppas ju verkligen miljön är något som alla ska ha i åtanke,och försöka medverka till att förbättra på ett sätt som är möjligt för dom.
Det jag menar är hyckleri,är i dom fall,(har stött på flertal) man köper en elbil,oftast pga ekonomisk fördel,och sedan talar om vitt och brett att man är en miljökämpe pga detta bilköp.
Sedan ösa galla över dom som inte har elbil....
Men i dom fall jag har stött på,har dom ivrigaste elbilsförespråkarna knappast levt som dom lärt....köpa nya prylar i överflöd,t.ex byta cykel varje år,byta mobil titt som tätt,flyga utomlands ofta....i stort sett konsumerat som det inte fanns en morgondag.
Och konsumtion med all den frakt jorden runt är i mina ögon en lika viktig bit för miljön att vara sparsam med!!
Har den största respekt för dom personer som verkligen bryr sej om våran jord,att välja ett liv som är "obekvämt" men man överlever utan "onödiga" lyxprylar....själv är jag ingen frontfigur för miljökämpandet,men gör det lilla jag kan i min vardag.Kanske långt kvar till att vara bra,men sakta men säkert.....
Men dom som pekar med hela handen,och talar om att jag är en miljöskurk för att jag inte valt att köpa en elbil,och själva gjort det för bara pengar....och fortsätter köpa "lyxprylar" utan tanke på dess konsekvenser är dom jag syftar mer på....
Over and out i miljödiskusitionen nu....