[OT] Skaffa ny bil vad ska jag tjöpa?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
602 cui är 10 liter. Scanias gamla klassiska V8 är på 14,2 liter. ? Vi pratar i alla fall inte någon dussinbil så som Tesla börjar bli.
Nej, definitivt inte.
Men om @sdx har en seriös 602-kubikare i bilen och chassit är byggt för accelleration så blir Tesla som en traktor.
Har man ngt som accar seriöst fort så hänger ingen standardbil med oavsett prislapp.

Och varför kör man runt o letar teslor om man har en sådan bil? Känns dysfunktionellt.
du är bara avundsjuk att du inte har en det finns gubbar med Teslor som tror att dom har en snabb elbil men då biter dom i äpplet.

Ska vi släppa ditt trams nu @sdx eller ska du förstöra ytterligare en tråd med ditt ovidkommande skitsnack? Antar att detta slutar i att du blir avstängd för 311e gången annars.
Här visar du din makt och hot för det här rent hot och det kommer från en moderator fy fan vad ruttet gjort

Här visar du din makt och hot för det här rent hot och det kommer från en moderator fy fan vad ruttet gjort
Kan du inte bara lugna dig lite. Synd att folk åker ut i onödan. Jag tycker att din insats med att bygga en unik bil är imponerande.

Jämförelsen haltar betänkligt, en S10 med en trimmad 10liters V8 som förmodligen behöver ses över efter 10 timmars gångtid eller något sånt jämfört mot en elbil som man använder som dagligen året runt.

Min Bugatti Chiron har jag låtit raketmotortrimma hos Reodor Fälgen. Dessutom har jag en lucka i golvet så man kan trycka ner gaspedalen extra långt. Finns ingen snabbare bil, sådetså!
Denna tråd behöver mer bilder ! pics or did not häppen typ ;)
Själv har ja inget att komma med

Jag antar att du hittar på, men om du visar några bevis på att du inte gör det så säger du ju det själv, du leker mot en standard elbil en tjock padelpappa kan köpa online med en race… byggd pickup.
Själv har jag växt upp så race spelar ingen roll, men en standard plaid S racear 402m på typ 9,4… det är bra… för en helt standard bil. Snabbare än en shelby gt500?

Jag behöver skaffa ny bil. Har fundererat på att privatleasa. Gillar tanken på att inte äga.
vi skulle klara 19 av 20 resor på även en hybrids batteri. Bör man kika på elbilar ändå?

Har av någon anledning snöat in på Kia. Tänker jag fel här? Vilka andra normalbilsmärken?

Jag behöver skaffa ny bil. Har fundererat på att privatleasa. Gillar tanken på att inte äga.
vi skulle klara 19 av 20 resor på även en hybrids batteri. Bör man kika på elbilar ändå?

Har av någon anledning snöat in på Kia. Tänker jag fel här? Vilka andra normalbilsmärken?
Har Kia ordnat värme på eldrift i sina phev så tänker du kanske rätt annars bör du tänka om.

Vitsen med phev försvinner ju till stor del om man inte kan köra på el mer än på sommaren.

Har du nytta av bensinmotorn?

Var inne på samma sak, priskillnaden mellan full el vs hybrid är svår att räkna hem ekonomiskt om man inte kör rätt mycket. Alternativet till hybrid kan ju vara en snål diesel på hvo om man vill få med miljöaspekten

Har Kia ordnat värme på eldrift i sina phev så tänker du kanske rätt annars bör du tänka om.
Som jag redan har skrivit i tråden så skall åtminstone den nya Kia Niro PHEV ha batteridriven elvärme, men den skall kosta en hel del mer än den tidigare modellen.
Om det även gäller för andra Kia PHEV har jag ingen aning om.

Alternativet till hybrid kan ju vara en snål diesel på hvo om man vill få med miljöaspekten
Vilka snåla dieslar är godkända för HVO100?

Som jag redan har skrivit i tråden så skall åtminstone den nya Kia Niro PHEV ha batteridriven elvärme, men den skall kosta en hel del mer än den tidigare modellen.

Googe tog 3 sekunder :

Den t.ex.:

Den t.ex.:
Googe tog 3 sekunder :
Tack, uppenbarligen har jag ingen koll på dieslar
Men @Fjärdebrunn frågade efter Kia och i listan som länkas ovan över bilar godkända för HVO100 verkar det inte finnas med ngn Kia. Inte heller enl några nyare HVO100-listor jag har lyckats googla fram.

Tack, uppenbarligen har jag ingen koll på dieslar
Men @Fjärdebrunn frågade efter Kia och i listan som länkas ovan över bilar godkända för HVO100 verkar det inte finnas med ngn Kia. Inte heller enl några nyare HVO100-listor jag har lyckats googla fram.
Läste bara ”snål diesel” och hvo. Missade Kia!
Skulle annars vilja säga att det bara är att tanka på.

Vad är fördelen att köra en snål diesel, istället för en snål bensinare?
Ffa om man mest kör korta sträckor.

Sportage har det inte om jag inte minns fel, vilket är en populär modell. Inte optima heller om det inte kommit en ny.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp