[OT] Skaffa ny bil vad ska jag tjöpa?
Eller ännu troligare en dragracestomme i en streetracebil.Upp till 500 cui är rimligt i äldre bilar. 602 cui låter ganska mycket som en motor i en pickup. En mindre lastbilsmotor.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller ännu troligare en dragracestomme i en streetracebil.Upp till 500 cui är rimligt i äldre bilar. 602 cui låter ganska mycket som en motor i en pickup. En mindre lastbilsmotor.
Det säljs storkubikare kompletta idag över disk så allt är möjligt.Eller ännu troligare en dragracestomme i en streetracebil.
602 cui är 10 liter. Scanias gamla klassiska V8 är på 14,2 liter. ? Vi pratar i alla fall inte någon dussinbil så som Tesla börjar bli.Det säljs storkubikare kompletta idag över disk så allt är möjligt.
Nej, definitivt inte.602 cui är 10 liter. Scanias gamla klassiska V8 är på 14,2 liter. ? Vi pratar i alla fall inte någon dussinbil så som Tesla börjar bli.
Och varför kör man runt o letar teslor om man har en sådan bil? Känns dysfunktionellt.Nej, definitivt inte.
Men om @sdx har en seriös 602-kubikare i bilen och chassit är byggt för accelleration så blir Tesla som en traktor.
Har man ngt som accar seriöst fort så hänger ingen standardbil med oavsett prislapp.
Beats meOch varför kör man runt o letar teslor om man har en sådan bil? Känns dysfunktionellt.
Race Byggd s10Låter inte riktigt som en ekonomisk daily driver, snarare en gubbputsad sommarbil (vid rätt väder). Har jag fel?
Vad är det för bil?
För att racea mot ovetandes teslor? Spexigt.Race Byggd s10
du är bara avundsjuk att du inte har en det finns gubbar med Teslor som tror att dom har en snabb elbil men då biter dom i äpplet.Och varför kör man runt o letar teslor om man har en sådan bil? Känns dysfunktionellt.
dom vet nog vad dom harFör att racea mot ovetandes teslor? Spexigt.
Nej. Du har fel.du är bara avundsjuk att du inte har en det finns gubbar med Teslor som tror att dom har en snabb elbil men då biter dom i äpplet.
Överbevisa istället för att leka sur gubbe utan argument.Nej. Du har fel.
Här visar du din makt och hot för det här rent hot och det kommer från en moderator fy fan vad ruttet gjortSka vi släppa ditt trams nu @sdx eller ska du förstöra ytterligare en tråd med ditt ovidkommande skitsnack? Antar att detta slutar i att du blir avstängd för 311e gången annars.
Nä, men vi tillför inget till tråden. Den handlar om att köpa nya bilar....Här visar du din makt och hot för det här rent hot och det kommer från en moderator fy fan vad ruttet gjort
Kan du inte bara lugna dig lite. Synd att folk åker ut i onödan. Jag tycker att din insats med att bygga en unik bil är imponerande.Här visar du din makt och hot för det här rent hot och det kommer från en moderator fy fan vad ruttet gjort
Jag hade ändå kört ifrån dig med min turboblackbird lätt från rull i 50km/h?Här visar du din makt och hot för det här rent hot och det kommer från en moderator fy fan vad ruttet gjort
Jag hade ändå kört ifrån dig med min turboblackbird lätt från rull i 50km/h?
Ju större förbrukning, desto större anledning att klaga på höga bränslepriser.Kan inte nån leta upp om SDX nån gång på forumet har klagat på höga bränslepriser. Det vore fantastiskt roligt.
Denna tråd behöver mer bilder ! pics or did not häppen typ ;)Min Bugatti Chiron har jag låtit raketmotortrimma hos Reodor Fälgen. Dessutom har jag en lucka i golvet så man kan trycka ner gaspedalen extra långt. Finns ingen snabbare bil, sådetså!
Jag antar att du hittar på, men om du visar några bevis på att du inte gör det så säger du ju det själv, du leker mot en standard elbil en tjock padelpappa kan köpa online med en race… byggd pickup.Race Byggd s10
Alla vred går till 11. ?Min Bugatti Chiron har jag låtit raketmotortrimma hos Reodor Fälgen. Dessutom har jag en lucka i golvet så man kan trycka ner gaspedalen extra långt. Finns ingen snabbare bil, sådetså!
Ju fläskigare motor och följaktligen högre förbrukning, desto större anledning att skylla sig själv.Ju större förbrukning, desto större anledning att klaga på höga bränslepriser.
Du kan prova. Det är Härligt att betala skatt .Kan inte nån leta upp om SDX nån gång på forumet har klagat på höga bränslepriser. Det vore fantastiskt roligt.
Har Kia ordnat värme på eldrift i sina phev så tänker du kanske rätt annars bör du tänka om.Jag behöver skaffa ny bil. Har fundererat på att privatleasa. Gillar tanken på att inte äga.
vi skulle klara 19 av 20 resor på även en hybrids batteri. Bör man kika på elbilar ändå?
Har av någon anledning snöat in på Kia. Tänker jag fel här? Vilka andra normalbilsmärken?
Det har de sagt i 2-3 år. Enligt Mazda själva fanns inget säkert planerat för några månader sen i alla fall.Hur är Mazda mx30, kommer väl med en "range extender" 2023?
Jag behöver skaffa ny bil. Har fundererat på att privatleasa. Gillar tanken på att inte äga.
vi skulle klara 19 av 20 resor på även en hybrids batteri. Bör man kika på elbilar ändå?
Har av någon anledning snöat in på Kia. Tänker jag fel här? Vilka andra normalbilsmärken?
Var inne på samma sak, priskillnaden mellan full el vs hybrid är svår att räkna hem ekonomiskt om man inte kör rätt mycket. Alternativet till hybrid kan ju vara en snål diesel på hvo om man vill få med miljöaspektenJag behöver skaffa ny bil. Har fundererat på att privatleasa. Gillar tanken på att inte äga.
Som jag redan har skrivit i tråden så skall åtminstone den nya Kia Niro PHEV ha batteridriven elvärme, men den skall kosta en hel del mer än den tidigare modellen.Har Kia ordnat värme på eldrift i sina phev så tänker du kanske rätt annars bör du tänka om.
Vilka snåla dieslar är godkända för HVO100?Alternativet till hybrid kan ju vara en snål diesel på hvo om man vill få med miljöaspekten
Googe tog 3 sekunder :Som jag redan har skrivit i tråden så skall åtminstone den nya Kia Niro PHEV ha batteridriven elvärme, men den skall kosta en hel del mer än den tidigare modellen.
Om det även gäller för andra Kia PHEV har jag ingen aning om.
Vilka snåla dieslar är godkända för HVO100?
Den t.ex.:Som jag redan har skrivit i tråden så skall åtminstone den nya Kia Niro PHEV ha batteridriven elvärme, men den skall kosta en hel del mer än den tidigare modellen.
Den t.ex.:
![]()
Citroën C4 Blue HDi 120 (diesel) - jun 2016 - Gröna Mobilister
Citroën C4 Blue HDi 120 C4 kom 2011 och uppdaterades 2015, främst med uppdaterade motorer för att klara Euro 6-kraven,gronamobilister.se
Tack, uppenbarligen har jag ingen koll på dieslarGooge tog 3 sekunder :
![]()
Dieselbilar godkända för HVO100 - Gröna Mobilister
Allt fler generalagenter godkänner att deras nyare dieselbilar körs på det förnybara bränslet HVO100. Detta bränsle liknar konventionell diesel sågronamobilister.se
Nä, han frågade inte enbart efter Kia.Tack, uppenbarligen har jag ingen koll på dieslar
Men @Fjärdebrunn frågade efter Kia och i listan som länkas ovan över bilar godkända för HVO100 verkar det inte finnas med ngn Kia. Inte heller enl några nyare HVO100-listor jag har lyckats googla fram.
Läste bara ”snål diesel” och hvo. Missade Kia!Tack, uppenbarligen har jag ingen koll på dieslar
Men @Fjärdebrunn frågade efter Kia och i listan som länkas ovan över bilar godkända för HVO100 verkar det inte finnas med ngn Kia. Inte heller enl några nyare HVO100-listor jag har lyckats googla fram.
Det har jag inte skrivit heller.Nä, han frågade inte enbart efter Kia.
Kör man mycket korta sträckor är inte diesel det bästa valet. El eller bensin är bättreVad är fördelen att köra en snål diesel, istället för en snål bensinare?
Ffa om man mest kör korta sträckor.
Sportage har det inte om jag inte minns fel, vilket är en populär modell. Inte optima heller om det inte kommit en ny.Som jag redan har skrivit i tråden så skall åtminstone den nya Kia Niro PHEV ha batteridriven elvärme, men den skall kosta en hel del mer än den tidigare modellen.