Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar pallen. Bra blandning av nytt och gammalt. Röiseland har varit bäst så att hon tar guld är rätt, ingen protestKul för Elvira med första VM/OS-medaljen (på seniorsidan). Åkformen finns inte riktigt där för att kunna utmana Röiseland när norskan skjuter fullt.
Magnusson måste göra ett av sina bästa lopp någonsin. Var lite förvånad att Brorsson petades efter att ha varit bästa svenska på distansen. Å andra sidan hade hon då sämst åktid och med tanke på Magnussons insats var det väl sannolikt inget dåligt byte.
Persson hade behövt skjuta fullt idag för att komma riktigt bra. Nu blev det en 12:e plats. Utan bommen hade hon varit femma.
Hanna verkar ha svårt att få riktig stabilitet i skyttet den här säsongen. Tre bom med så bra skytteförhållanden håller inte. Åkfartsmässigt är det dock helt OK. Bara tre sekunder långsammare än Elvira i åkningen. Skyttet tog 28 s i både liggande och stående. I stående är det långsammare än normalt, men kanske höjden spelar in.
Känns hur som helst som att sannolikheten att Stina skulle få åka något i dessa mästerskap är mkt liten nu. Är ju bara stafetten kvar som är möjlig och med mindre än att det blir skada/sjukdom så vet jag inte vem hon ska peta ut.
Wierer tappar 57 s Röiseland ute på varven men tjänar 17 s i ren skjuttid. Hon hade 23 s resp. 22 s på de två skyttena.
Tänker inte sätta pengar emot i alla fallSeger för JTB idag?
Har du skyttetider? Kändes som om alla i topp brassade på ordentligtVisa bilaga 539045
Bara en på topp-10 med fullt skytte är lite överraskande tycker jag. I damernas lopp hade topp-5 noll bom och sju av de på topp-10. Kanske lite mer vind idag men inte alls som under inledningen av OS.
Tror som i studion att höjden kan spela roll. Typ svårt att få ner pulsen.Visa bilaga 539045
Bara en på topp-10 med fullt skytte är lite överraskande tycker jag. I damernas lopp hade topp-5 noll bom och sju av de på topp-10. Kanske lite mer vind idag men inte alls som under inledningen av OS.
Förklarar dock inte skillnaden mot damloppet. Där var det samma höjd.Tror som i studion att höjden kan spela roll. Typ svårt att få ner pulsen.
Sämre skyttar, nyckfull vind, fecke igårkväll?Förklarar dock inte skillnaden mot damloppet. Där var det samma höjd.
Så min teori var fel då. JTB sköt halvfort men åkte jättefort dåSkyttetider med små röda prickar vid de som kom topp-10 i totalen.
Visa bilaga 539050
Visa bilaga 539052
Något är det. Jag har inte ork att kontrollera skytteprocenten på topp-10-åkarna i herr- och damloppet, men spontant undrar jag om det kan vara hela förklaringen. Det är möjligt att det var lite lömska vindar och att det kom ngn vindpust emellanåt som "tryckte" ut ett och annat skott. Jag hade dock svårt att se det på vimplarna och det var därför jag var förvånad.Sämre skyttar, nyckfull vind, fecke igårkväll?