[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Enda os-sporten USA inte vunnit OS-guld i är skidskytte säger de. Måste väl finnas fler?
Vet inte. Är ju inte jättemånga sporter.

1644055271558.png

[OT] Skidskyttetråden
Oroväckande dålig åkform på både Hanna och Sebastian...krokna ju fullständigt båda två.
För Sebastian är det lite svårt att avgöra. Han har ju ett djävulskt jobbigt utgångsläge från ståskyttet med 14 sekunder till Ryssland, 12 sekunder till Frankrike och 5 sekunder till Norge. Bak till Tyskland är det 47 sekunder. Han har väsentligen inget att förlora utan satsar nog rätt hårt ut men JTB går våldsamt starkt så då försvinner medaljchansen och jag tror att humöret och orken att kämpa också försvinner. Jag säger inte att han är i bra åkform, bara att det är lite svårbedömt. Hannas åkning på sistavarvet tycker jag däremot är mer oroande om skidorna var OK.

[OT] Skidskyttetråden
Lite överraskad att JTB så lätt tog spurten. Både Latypov och Fillion Maillet brukar väl vara rätt bra spurtare. Har för mig att ryssen gjorde slarvsylta med just JTB i någon annan spurt. Bra form? Bra skidor? Kombination därav?

[OT] Skidskyttetråden
Han tappade väl redan innan andra skyttet. Vacchi kommenterade att han tog det lugnt in på vallen men jag tyckte han såg slut ut redan där.
Tror inte han var helt krokig in till skyttet. Om han varit det tror jag inte skyttet gått så bra. På andra varvet var han 6 sekunder långsammare än JTB som var snabbast så krokningen i betydelsen tidstappet kom ju helt klart på slutvarvet där han tappade 36 s på JTB.

[OT] Skidskyttetråden
Tycker det är lite tråkigt med dom skytteförhållandena som är, lite väl slumpartat. Kan vara skoj med lite lagom svåra förhållanden, men det här känns lite too much. Och jo, hade tyckt det även om Sverige vunnit.

[OT] Skidskyttetråden
Tycker det är lite tråkigt med dom skytteförhållandena som är, lite väl slumpartat. Kan vara skoj med lite lagom svåra förhållanden, men det här känns lite too much. Och jo, hade tyckt det även om Sverige vunnit.
Fast det var ju inte värre än förhållanden som förekommer i VC hyggligt frekvent. EM i Arber förra helgen var nog snarast tuffare och minst lika varierande.

[OT] Skidskyttetråden
[OT] Skidskyttetråden
Har någon sett en intervju med någon av skidskyttarna? Skulle vara kul att höra vad dom säger om skidorna, speciellt Sebbe.

Bra kommentatorer på skidskyttet (inte svt-klass men helt ok). Sämre var det på längdåkningen, kunde inte Jönsson ställt upp som expert… eller wassberg :) Fram till igår trodde jag att det var Viasat och det gänget som skulle köra OS men så var det visst inte. Hade hellre haft Olssons analyser än Emelie Öhrstigs. Känns som Discovery stod sist i kön när det skulle rekryteras. Inget ont om dom nuvarande kommentatorerna men jag vill mena att det finns både bättre, mer erfarna och mer samtida.

[OT] Skidskyttetråden
Hanna och Elvira intervjuades väl under loppet om jag inte minns helt galet. Lyssnade bara med ett halvt öra dock så jag vågar mig inte på att återge något.

[OT] Skidskyttetråden
Var väl Vacchi som kommenterade skidskyttet med Magda som expert.

Peter Larsson kan få vara expert på sprintloppen om Düsseldorf får OS. Annars, nja, ...

Johan Olsson tror jag skulle funka utmärkt som expertkommentator. Förstår inte riktigt att viaplay sätter honom i studion. Jag bränner redan för mkt tid på skidtittande och studiosnacket får stryka på foten då.

[OT] Skidskyttetråden
Tämligen väntade lag till distansloppen.

Tillbaka
Topp