BFS
Aktiv medlem
[OT] Skidskyttetråden
Misslyckat raggarskytte.Med raggarskytte menar jag snabbt skytte där resultatet blir vad det blir. Kändes som han försökte sig på en sån serie.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Misslyckat raggarskytte.Med raggarskytte menar jag snabbt skytte där resultatet blir vad det blir. Kändes som han försökte sig på en sån serie.
Där sprack nog den drömmen.USA!!!?
Glad att jag bytte till engelskpåkig kommentator
Vet inte. Är ju inte jättemånga sporter.Enda os-sporten USA inte vunnit OS-guld i är skidskytte säger de. Måste väl finnas fler?
För Sebastian är det lite svårt att avgöra. Han har ju ett djävulskt jobbigt utgångsläge från ståskyttet med 14 sekunder till Ryssland, 12 sekunder till Frankrike och 5 sekunder till Norge. Bak till Tyskland är det 47 sekunder. Han har väsentligen inget att förlora utan satsar nog rätt hårt ut men JTB går våldsamt starkt så då försvinner medaljchansen och jag tror att humöret och orken att kämpa också försvinner. Jag säger inte att han är i bra åkform, bara att det är lite svårbedömt. Hannas åkning på sistavarvet tycker jag däremot är mer oroande om skidorna var OK.Oroväckande dålig åkform på både Hanna och Sebastian...krokna ju fullständigt båda två.
Han har ju ett djävulskt jobbigt utgångsläge från ståskyttet med 14 sekunder till Ryssland, 12 sekunder till Frankrike och 5 sekunder till Norge
Solklar vallamiss. Dra bort ca 20-30 sekunder på svenskarna så blir det tider som de normalt ligger på.
Tror inte han var helt krokig in till skyttet. Om han varit det tror jag inte skyttet gått så bra. På andra varvet var han 6 sekunder långsammare än JTB som var snabbast så krokningen i betydelsen tidstappet kom ju helt klart på slutvarvet där han tappade 36 s på JTB.Han tappade väl redan innan andra skyttet. Vacchi kommenterade att han tog det lugnt in på vallen men jag tyckte han såg slut ut redan där.
Fel tråd antar jag.Intervjun med Frida visar ju mer än vad hon säger.
Fast det var ju inte värre än förhållanden som förekommer i VC hyggligt frekvent. EM i Arber förra helgen var nog snarast tuffare och minst lika varierande.Tycker det är lite tråkigt med dom skytteförhållandena som är, lite väl slumpartat. Kan vara skoj med lite lagom svåra förhållanden, men det här känns lite too much. Och jo, hade tyckt det även om Sverige vunnit.
Lika mycket bom, och lika långa skjuttider?Fast det var ju inte värre än förhållanden som förekommer i VC hyggligt frekvent. EM i Arber förra helgen var nog snarast tuffare och minst lika varierande.
Resultaten från mixedstafetten där:Lika mycket bom, och lika långa skjuttider?
Och staven gick visst sönder precis innan också, ganska imponerande att hun klarte å skyte så bra.Förklaringen till det som Röiseland höll på med på liggskyttet: https://www.nrk.no/sport/norge-vant-kaosstafett-etter-marerittstart-1.15842923
Gissar att det inte får bli fler bom om hon ska ha chans att vinna.Blir det så att första åkare i mål imorgon också vinner loppet? Röiseland har hur som helst startnummer 1.