[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Tre svenskor topp-9 i IBU-cupen.

1673705864187.png

1673705770271.png

[OT] Skidskyttetråden
Ingen höjdardag för de svenska herrarna i sprinten i IBU-cupen. Verkar ha varit lite besvärligt på vallen. Bara fyra av 108 fullföljande hade nollskytte.

1673780593367.png

1673780616371.png

1673780640447.png

1673780658785.png

[OT] Skidskyttetråden
Botet kommer med all sannolikhet att vinna. Just nu i mål 42 sekunder före Kebinger som ligger tvåa. Johansson fyra 59 s efter och Stina 1.24 efter som femma.

[OT] Skidskyttetråden
Rätt väntat skulle jag säga. Med tanke på hur lång tid det gått funderar jag nästan på om hon över huvud taget kommer tillbaka och tävlar internationellt.

[OT] Skidskyttetråden
Norges VM-trupp:

Ragnhild Femsteinevik
Marte Olsbu Røiseland
Karoline Knotten
Ida Lien
Ingrid Landmark Tandrevold

Filip Fjeld Andersen
Johannes Thingnes Bø
Tarjei Bø
Vetle Sjåstad Christiansen
Johannes Dale
Sturla Holm Lægreid

[OT] Skidskyttetråden
Är det friplats till regerande mästare, eller varför har de sex herrar?
Kan det vara s.a. ngn av dem är reserv? Under damtruppen i länken står det i länkade artikeln:

"I tillegg vil det bli tatt ut én reserve etter EM og IBU-Cupen i Obertilliach."

Annars borde ju Eckhoff ha friplats då hon vann sprint och jaktstart i senaste VM.

[OT] Skidskyttetråden
Lite skumt är det. Har för mig att det pratats om att Sverige har fem platser på herr- resp. damsidan i sin VM-trupp. Eller är det ett frivilligt val att inte registrera fler åkare? Borde ju dock inte kosta så mkt att ha några reserver på hemmaplan som kan skickas ner om sjukdom utbryter i truppen som är i Oberhof.

[OT] Skidskyttetråden
Lite skumt är det. Har för mig att det pratats om att Sverige har fem platser på herr- resp. damsidan i sin VM-trupp. Eller är det ett frivilligt val att inte registrera fler åkare? Borde ju dock inte kosta så mkt att ha några reserver på hemmaplan som kan skickas ner om sjukdom utbryter i truppen som är i Oberhof.
Ja, det är just det jag reagerar på också. Tycker det tydligt basunerats ut att det är fem platser som gäller.

[OT] Skidskyttetråden
[OT] Skidskyttetråden
Dramatisk förbättring i liggskyttet denna säsong för Elvira. Upp tolv procentenheter. Eller annorlunda uttryckt så har hon reducerat relativa andelen bom med 70%, d.v.s. per 10 bomskott i liggande förra säsongen återstår bara tre. (Statistiken är för individuella lopp)

1674154661087.png

Senast ändrad:
[OT] Skidskyttetråden
Vilket race... Spännande ! Men var är Ferry, är han kickad ?
Har säkert nåt annat för sig. Verkar som han bara tar kommentering nu så han slipper sitta o kuska tåg ner till Europa. I Kontiolahti var han ju på plats, men dit tog han Teslan. Gissar han är på plats i Holmenkollen också. Men annars blir det nog kommentering fr Stockholm. VM osett, dit kanske han tar tåget…

Tillbaka
Topp