[OT] Skidskyttetråden

[OT] Skidskyttetråden
Bra skidåkning (vinner man sällan medaljer med)...
Snabbaste och näst snabbaste åkarna tog i alla fall medalj idag.

1740001365896.webp

[OT] Skidskyttetråden
Ingen smørrebom för Norge idag. Kanske för Sverige.
Utomordentligt dålig produktion som skippade spurten efter medaljerna också.

[OT] Skidskyttetråden
Skidskytte är ju rätt tråkigt egentligen. Konstig sport måste jag säga.
Men det är väl för att de som är för kassa på skidor ska ha nått att tävla i antar jag.

[OT] Skidskyttetråden
Personligen föredrar jag vanlig stafett eller mixedstafetten. I min smak blir det för korta åkvarv. Jag får lite "jippotävlingskänsla". Typ tävlingen mellan jul och nyår i Gelsenkirchen (är det väl?).
Ja, och den körs ju precis på det här sättet. Undrar om den inte varit förlaga t.o.m.
Ska väl förresten köras en liknande tävling i Stockholm nu i mars, om jag inte minns helt fel.

[OT] Skidskyttetråden
Jag kan förstå att den typen av tävlingar blir "bra underhållning" som går rätt lätt att sälja biljetter till. Kanske bara är jag som är gammal och konservativ, men jag har dock lite svårt att bli så entusiasmerad av sådana tävlingar.

[OT] Skidskyttetråden
Happyiterna? Vet inte så mycket om skidåkning? De vet ju allt!
Kommentatorerna...
Gapar och skriker när damernas ska avgöras att nu får Elvira minnsann ta i, hon hade kunnat slänga stavarna på slutet utan att bli ikappåkt.

I herrarnas avslutning gapar dom om att Seb har tagit tid när bägge åkarna är i en uppförsbacke och självklart närmare varandra...

Suck....

[OT] Skidskyttetråden
Kommentatorerna...
Gapar och skriker när damernas ska avgöras att nu får Elvira minnsann ta i, hon hade kunnat slänga stavarna på slutet utan att bli ikappåkt.

I herrarnas avslutning gapar dom om att Seb har tagit tid när bägge åkarna är i en uppförsbacke och självklart närmare varandra...

Suck....
En del av kommentatorernas jobb är väl att skapa/bibehålla spänning också?

[OT] Skidskyttetråden
Det snackas mycket om att "Sebbe gillar lägena med man-mot-man-skytte på sista stå". Har han inte tappat lite i de situationerna på senare tid? Dessutom inget superskytte i VM generellt.
1740241230947.webp

[OT] Skidskyttetråden
Nej, det tycker jag verkligen inte. Men så är det nu i alla sporter känns det som. Låt idrotten skapa spänningen själv. Sjukt tröttsamt när kommentatorerna försöker göra spänning av något som inte är spännande.
Ett, i mina ögon lysande undantag, är A Lennart Juhlin. Sakligt kommenterande, varken mer eller mindre. Dessutom, har han någonsin börjat "vråla" i en TV-sändning?

[OT] Skidskyttetråden
Nu gillar ju jag inte skidskytte, som ni vet, men det är ju ändå rätt kul med en kommentator som skapar lite dramatik tycker jag.

[OT] Skidskyttetråden
I mina ögon finns antingen dramatiken i själva tävlingen eller så finns den inte där. Eller, det är förstås en gråzon, men man kan tänka sig någon form av gräns där det med en hög sannolikhet inte kommer att inträffa något dramatiskt.

En kommentator som försöker skapa spänning där ingen spänning finns får det mest att verka som kommentatorn antingen är inkompetent och tror att det finns någon spänning eller medvetet försöker lura mig som tittare, d.v.s. idiotförklarar mig. Inget av alternativen tilltalar mig.

[OT] Skidskyttetråden
Nej, det tycker jag verkligen inte. Men så är det nu i alla sporter känns det som. Låt idrotten skapa spänningen själv. Sjukt tröttsamt när kommentatorerna försöker göra spänning av något som inte är spännande.
Om det inte är spännande, då? "Johaug rycker i första backen. Ja, nu var det här loppet kört. I'm outahere."
Visst kan man visa loppen utan ljud, och låta tittarna själva sitta och hålla koll på allas skjuttider osv, men är det verkligen nåt som gynnar sporten?

Tillbaka
Topp