[OT] Snickerboatråden

[OT] Snickerboatråden
Kung Stalle sa:
Just ja,,, det här slöjdade jag i min snickarbod för en tid sen. Istället för att träta om dynga på Happy.

Själv köpte jag ett par såna här på en outlet, 49 kr...

Bilagor

• product_detail_x1_desktop_URBANITE-sennheiser.jpg
    product_detail_x1_desktop_URBANITE-sennheiser.jpg
    26.8 KB · Besök: 137
[OT] Snickerboatråden
Jag besökte Snickeboa idag, känns som happy är distinkt o-happy nuförtiden så jag kom att tänka på denna tråd. Här är en bild:

IMG_2377.JPG

Igår hade jag en trevlig dag på MTB-SM. Och pratade med trevligt folk.

[OT] Snickerboatråden
Kristoffer R sa:
Jag besökte Snickeboa idag, känns som happy är distinkt o-happy nuförtiden så jag kom att tänka på denna tråd. Här är en bild:

Igår hade jag en trevlig dag på MTB-SM. Och pratade med trevligt folk.

Jag var också nära att gå hit igår. Sprang en runda istället. Men nu kan jag vara här ett tag. Känns inte som jag tillförde något bra igår.

[OT] Snickerboatråden
Tjaa! Någon här?

Har ett litet problem. Skulle behöva kapa mitt Klockarmband i läder. Flärpen är för lång. Några tips på hur man gör det enklast så det blir snuggt? Det har inga sömmar eller något sådant som ställer till det.

[OT] Snickerboatråden
marr sa:
Tjaa! Någon här?

Har ett litet problem. Skulle behöva kapa mitt Klockarmband i läder. Flärpen är för lång. Några tips på hur man gör det enklast så det blir snuggt? Det har inga sömmar eller något sådant som ställer till det.

En jävligt vass kökskniv och sen lite sandpapper runt kanterna. Så hade iaf jag gjort.

[OT] Snickerboatråden
marr sa:
Tjaa! Någon här?

Klipp med nagelsax!

[OT] Snickerboatråden
Är det öppet här och är det i så fall här som damerna håller hus? Är det "safe" eller kommer man att bli kladdad på i all välmening, för herregud, det är ju inte samma som våldtäkt och lite allmän brist på respekt och kränkande av det personliga integriteten får man väl finna sig i om man nu inte är någon rabiat feministkärring (vilket man nog iofs är). Hur ska annars gubbarna kunna flörta med en?
Det saknades kvinnliga skribenter i den där andra tråden. Jag tänker inte heller skriva i den. Sätter mig här och täljer en träkuk istället.

[OT] Snickerboatråden
Surkärring sa:
Är det öppet här och är det i så fall här som damerna håller hus? Är det "safe" eller kommer man att bli kladdad på i all välmening, för herregud, det är ju inte samma som våldtäkt och lite allmän brist på respekt och kränkande av det personliga integriteten får man väl finna sig i om man nu inte är någon rabiat feministkärring (vilket man nog iofs är). Hur ska annars gubbarna kunna flörta med en?
Det saknades kvinnliga skribenter i den där andra tråden. Jag tänker inte heller skriva i den. Sätter mig här och täljer en träkuk istället.

Låter som en bra ide. Som tröst(?) har politik aldrig fungerat på happy utan att det blir väldigt ohappy. Och jo, visst är inte m2 tråden egentligen politisk, men det projeceras politiska filter, fördommar och allmän bitterhet där.

Btw - tälj en träsadel istället. Det är mindre provocerande.

Bilagor

• 0d843b3309fc6f4e49ce57afffd8ae4c--athena-ash.jpg
    0d843b3309fc6f4e49ce57afffd8ae4c--athena-ash.jpg
    58.7 KB · Besök: 148
[OT] Snickerboatråden
Jag är här för det mesta nuförtiden. Har en fru som jag respekterar, är inte chef och aldrig onykter. Ni är välkomna, jag skall göra mitt bästa för att sköta mig. Skall absolut inte skriva i vissa trådar. Lovar att inte använda härskarteknik på era träku....alster.

Senast ändrad:
[OT] Snickerboatråden
Trämodell av en trampcykel med cyklist känns som en bra utmaning för en bit päronträ och några slö knivar. Kommer nog att ta ett tag.

[OT] Snickerboatråden
Hasse#7 sa:
Bengt-re sa:
Trämodell av en trampcykel med cyklist känns som en bra utmaning för en bit päronträ och några slö knivar. Kommer nog att ta ett tag.

Happyparking börjar kännas rätt. Känns som allt handlar om "elverktyg" och sårade känslor.

Så länge man bara läser och inte ger sig in i debatten så är tråden ganska underhållande. Det som roar mig mest är att vissa ultraliberala personer verkar oerhört kränkta av de nyfunna liberala yttringarna inom hellascykleriet.

[OT] Snickerboatråden
Vernersson sa:
Hasse#7 sa:
Bengt-re sa:

Happyparking börjar kännas rätt. Känns som allt handlar om "elverktyg" och sårade känslor.

Så länge man bara läser och inte ger sig in i debatten så är tråden ganska underhållande. Det som roar mig mest är att vissa ultraliberala personer verkar oerhört kränkta av de nyfunna liberala yttringarna inom hellascykleriet.

Jag har inget emot el-mtb men,,,,,,, Typ så?

Är det ens artigt att gå in i någon annans arrangemang och börja styra upp det efter egen vilja? Rajden verkar ju leva sitt eget demokratiska liv. Senast det var turbulent fast på ett annat sätt var när Jofa föll med stil och skadade nån annans cykel. De var överens och andra var upprörda. :)

[OT] Snickerboatråden
Hasse#7 sa:
Vernersson sa:
Hasse#7 sa:
Bengt-re sa:

Jag har inget emot el-mtb men,,,,,,, Typ så?

Är det ens artigt att gå in i någon annans arrangemang och börja styra upp det efter egen vilja? Rajden verkar ju leva sitt eget demokratiska liv. Senast det var turbulent fast på ett annat sätt var när Jofa föll med stil och skadade nån annans cykel. De var överens och andra var upprörda. :)

Lite åt det hållet ja..... ?

[OT] Snickerboatråden
Här bråkas det inte i vart fall. Måste man snida i trä här förresten? Jag har precis köpt en metallsvarv och drömmer om alla fina grejor jag kommer att svarva fram med den. Och med den framtida fräsen.

[OT] Snickerboatråden
JLarsson sa:
Här bråkas det inte i vart fall. Måste man snida i trä här förresten? Jag har precis köpt en metallsvarv och drömmer om alla fina grejor jag kommer att svarva fram med den. Och med den framtida fräsen.

Fyfasen! Nu blev jag avundsjuk, på riktigt!

[OT] Snickerboatråden
Jag har inte riktigt fattat. Är inte Snickarboa till för de som misskött sig så att de får sitta i lugn och ro och komma till insikt? Här känns det mer som att det är en snickarboa för Emils pappa?

Ps: hoppas att jag inte bidragit till er upprördhet, även om jag eldat på i tråden i fråga.

[OT] Snickerboatråden
Avsikten med tråden är att varva ned och ta det lugnt. Antingen för att man inte varit snäll eller för att man känner att man kommer sluta vara snäll. Men även av andra skäl där man hellre tar det lugnt än hetsar upp sig.

[OT] Snickerboatråden
Bäst man går hit frivilligt, börjat kolla lite på El Mtb, ska aldrig göra om det mer lovar... känner redan ånger och olust och tar mitt straff.

[OT] Snickerboatråden
Mini_me sa:
Pajas sa:
Bäst man går hit frivilligt, börjat kolla lite på El Mtb, ska aldrig göra om det mer lovar... känner redan ånger och olust och tar mitt straff.

Ditt nick tyder på förhöjd El-mtb risk. ;)

Helvete..... är det så illa...
Jag trodde det berodde på magnetfälten från svetsen, kört en del Mag sista tiden med hög frekvens......

[OT] Snickerboatråden
[OT] Snickerboatråden
Hasse#7 sa:
fhloston sa:
Då ställer jag mig i hörnet och surar och täljer lite fler sådana här

Det funkar. Man får vara sur men det är bra om det inte går ut över alla andra. Fin stapel, mycket björk verkar det som.

Först tänkte jag att, nej, det går inte ut över andra, jag är inte sur på någon, bara nedstämd. Och sur. Men så tänkte jag en gång till, och det går ju visst ut över kollegorna om jag går omkring och är ickekommunikativ och deppig.

Internetvedhuggning hjälpte i alla fall :-) mitt humör har gått upp idag ?

[OT] Snickerboatråden

Bilagor

• 22BAEFB7-5B01-4A41-9414-05CB63905259.jpeg
    22BAEFB7-5B01-4A41-9414-05CB63905259.jpeg
    71.6 KB · Besök: 142
[OT] Snickerboatråden
Gick ett varv utanför snickerboa nyss och kunde konstatera att det fortfarande var ganska grinigt på sina håll.
Så jag slår mig åter ner och täljer lite förstrött på en trähen........

*nynnar* kumbaya my lord, kumbaya...

Tillbaka
Topp