[OT] Snickerboatråden

jonte987

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Vi har har även julmust och svagdricka här i boden. Har man barn rekommenderas detta på julafton i alla fall tills barnen sover.

Paco

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
staine sa:
marr sa:
Paco sa:
marr sa:
Tror jag stannar här inne.
När du ändå är här så kan du väl tälja en grogg till mig med😘
Absolut ;)
Finns det inget godare?
Man kan snickra ihop en Mors lilla Olle.

Värm lite blåbärssoppa.

Häll upp 2cl valfri vodka i ett shotsglas av större modell.

Fyll resten av glaset med blåbärssoppan och toppa med vispad grädde.

Svep och njut👍🏻

Kung Stalle

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Det blir ju lite mer gjort när man inte hänger på Happy.

_BEL7387_1_hires.jpg

En Creature-bräda från början, glasspinneformad så jag har shapat om den, pinstripat och lackat och sen målat motivet.

Stalle

jonte987

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Raggamuffin sa:
jonte987 sa:
Vi har har även julmust och svagdricka här i boden. Har man barn rekommenderas detta på julafton i alla fall tills barnen sover.
Boden eller boden? :)
Minns det som en fruktansvärd dryck.
Det är en vuxen smak som kräver träning. Tror inte det finns i Boden?

När jag var liten drack barnen drickeblanna. Dvs blandat med mjölk. Jag tror du missade det, den tradition klarade sig nog inte in på 80 talet.

Raggamuffin

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
jonte987 sa:
Raggamuffin sa:
jonte987 sa:
Boden eller boden? :)
Minns det som en fruktansvärd dryck.
Det är en vuxen smak som kräver träning. Tror inte det finns i Boden?

När jag var liten drack barnen drickeblanna. Dvs blandat med mjölk. Jag tror du missade det, den tradition klarade sig nog inte in på 80 talet.
Ja jag mindes det som skånsk grej också men var inte säker. Jag landade mitt i decennieskiftet så det slapp jag :).

Örjan Lax

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Ja, någon moderator raderade tydligen min tråd om [OT] studievävgledning/psykisk ohälsa/alkoholproblem i morse, så nu kan ni sitta här och håna mig på distans istället.

Hoppas det får er att må bättre... 😕

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Snickerboatråden
Örjan Lax sa:
Ja, någon moderator raderade tydligen min tråd om [OT] studievävgledning/psykisk ohälsa/alkoholproblem i morse, så nu kan ni sitta här och håna mig på distans istället.

Allt handlar inte om dig. Men du fick en del fina tips i tråden. Ta dem till dig.

Här sitter vi av helt andra anledningar. Är du täljsugen är du alltid välkommen :) men jag skippar groggen isåfall.

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Kung Stalle sa:

En Creature-bräda från början, glasspinneformad så jag har shapat om den, pinstripat och lackat och sen målat motivet.

Stalle
Tjena!

Nu blev jag sjukt sugen på ny bräda..

Örjan Lax

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
marr sa:
Örjan Lax sa:

Allt handlar inte om dig. Men du fick en del fina tips i tråden. Ta dem till dig.

Här sitter vi av helt andra anledningar. Är du täljsugen är du alltid välkommen :) men jag skippar groggen isåfall.
Ja, jag tagit till mig av alla era tips. Är väldigt tacksam för det. Just därför så jag blev så ledsen att tråden raderades, eftersom det kanske kunde droppa in fler tips allt eftersom, till flera medmänniskor i samma tunga situation.

Hasse#7

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
marr sa:
Örjan Lax sa:

Jag sitter här ett tag för att jag passerat en gräns i en annan tråd. Har dock gott hopp att ett samtal via PM skall ge julefrid för båda parter. Hoppas du har nytta av tipsen du fått. Jag säger återigen att ett ovillkorligt alkoholcelibat är nyckeln till din och andras tro på dig nu och alltid.

Edit: Märkligt citerat av mig. Vänder mig till Örjan Lax.

Senast ändrad:

Freddie L

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Om man känner behov av att regelbundet flytta in i den här tråden tycker jag man kan fundera på om ens egna beteende på resten av forumet är ok. Jag gillade den här tråden i början, den var en lugn oas i kaoset, men sista åren känns den mer som ett ironiskt avlatsbrev förbehållet vissa av kombattanterna. Skriv en massa skit, bråka och bete dig men när du tycker det börjar bli lite för mycket kan du alltid skriva ett uppgivet inlägg här och strax kommer ryggdunkningarna. I början var det uppfriskande att se tråden på första sidan ibland, men nu vet man att när den bumpas så är det skit i nån annan tråd, och de medskyldiga sitter här och beklagar sig över stämningen på forumet.

Allt är inte skit, kolla bara Staine ovan,

God Jul på er surgubbar!

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Snickerboatråden
Freddie L sa:
Om man känner behov av att regelbundet flytta in i den här tråden tycker jag man kan fundera på om ens egna beteende på resten av forumet är ok. Jag gillade den här tråden i början, den var en lugn oas i kaoset, men sista åren känns den mer som ett ironiskt avlatsbrev förbehållet vissa av kombattanterna. Skriv en massa skit, bråka och bete dig men när du tycker det börjar bli lite för mycket kan du alltid skriva ett uppgivet inlägg här och strax kommer ryggdunkningarna. I början var det uppfriskande att se tråden på första sidan ibland, men nu vet man att när den bumpas så är det skit i nån annan tråd, och de medskyldiga sitter här och beklagar sig över stämningen på forumet.

God Jul på er surgubbar!
Det är frivilligt att läsa även denna tråd. Precis som de andra.

UrTomas

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Freddie L sa:

God Jul på er surgubbar!
Här inne tjafsar man inte. Ut!

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Den kända IK Vinco-profilen Kent Bryggaren Persson gjorde svagdricka till försäljning.
Nu har dottern tagit över verksamheten efter Bryggarens hädangång. Den finns att köpa i Soliga Södern.

Hep

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Eftersom jag inte kan cykla och det är grinigt "där ute" har det blivit en del häng i båda sniockarbodarna. Huset färdigisolerat, elen dragen och arbetsbänken klar och stabil som attan. Nu har jag börjat leka därinne. Bl a en skoknytarbänk och nu till jul en liten gran och en verktygslåda till grabbens verktyg. Fast nog drar det i cykeltarmen.

Galet snyggt av Stalle förresten!

IMG_3228.jpg

IMG_3233.jpg

Hasse#7

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Hep sa:
Eftersom jag inte kan cykla och det är grinigt "där ute" har det blivit en del häng i båda sniockarbodarna. Huset färdigisolerat, elen dragen och arbetsbänken klar och stabil som attan. Nu har jag börjat leka därinne. Bl a en skoknytarbänk och nu till jul en liten gran och en verktygslåda till grabbens verktyg. Fast nog drar det i cykeltarmen.

Verkligen snygga alster Hep.

Kung Stalle

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Bengt-re sa:
Kung Stalle sa:

Stalle
Mycket tjusigt! Fungerar den också?
Ja det gör den nog. Värre med funktioalitet och kompetens på gubben som skall framföra den.

Stalle

Kung Stalle

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Hep sa:

Tack! Och snyggt snickrat själv!

Stalle

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Kung Stalle sa:
Bengt-re sa:
Kung Stalle sa:

Stalle
Mycket tjusigt! Fungerar den också?
Ja det gör den nog. Värre med funktioalitet och kompetens på gubben som skall framföra den.

Stalle
Kul att ha fina prylar att öva med iaf!

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Var uppe på vinden och rensade förrådet. Bland gammalt skolmaterial hittade jag en väderkvarn som jag måste tillverkat i träslöjden i mellanstadiet. Tror det är dags att tälja mig en till faktiskt.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer