[OT] Snickerboatråden

[OT] Snickerboatråden
Ibland önskar jag att det även fanns en begränsning för vissa användare att endast få posta i de trådar de själva skapat.

Eller för att travestera Thorilds citat ”att bajsa fritt är stort, men bajsa rätt är större”

Senast ändrad:
[OT] Snickerboatråden
Ibland önskar jag att det även fanns en begränsning för vissa användare att posta i de trådar de själva skapat.

Eller för att travestera Thorilds citat ”att bajsa fritt är stort, men bajsa rätt är större”
Att endast få posta i sina egna trådar, eller att begränsa antalet postningar i sina egna trådar och ändå få posta i andra, eller hur menas?

Jag föredrar yttrandefrihet utan inskränkningar.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Snickerboatråden
Vad är det som man missat? Man kanske inte vill veta?
Inget specifikt. Det är väl bara det att forumet har förvandlats till en sandlåda för hobbyjurister i markrättsfrågor.

Nån som har slöjdat något? Jag håller på med en skejt där jag har pinstrajpat på det mörka trät och sen lackat vitt. Håller på att måla/rita detaljer på just nu. Blir nog bra till slut.
1628066802320.png

Stalle

[OT] Snickerboatråden
Inget specifikt. Det är väl bara det att forumet har förvandlats till en sandlåda för hobbyjurister i markrättsfrågor.

Nån som har slöjdat något? Jag håller på med en skejt där jag har pinstrajpat på det mörka trät och sen lackat vitt. Håller på att måla/rita detaljer på just nu. Blir nog bra till slut.
Visa bilaga 504465

Stalle
Snyggt! Jag skall göra om golv i nästan hela nedervåningen, byta tak i kök och tvättstuga samt byta hela köket. Slöjdandet blir väl alla lister och att kapa bort underkant på dörrar. Blir Kährs ekparkett istället för 28 år gammal plastmatta.

[OT] Snickerboatråden

Visa bilaga 504465

Stalle

En fråga: snickrar du "bara" med dessa fina skejt, eller kör du också på den?

[OT] Snickerboatråden
Jag ”slöjdar” en ny entré, vilket betyder rätt mycket sticksågspillande. Kulturskyddad fasad och gårdsbild där någon för ett par hundra år sedan valde taggig utsmyckning på alla möjliga ställen. Bara att fortsätta.

208BF100-1127-4C23-B0A7-AC347976387D.jpeg

49F50401-DA39-4AD1-8203-32131CFEC5AC.jpeg

[OT] Snickerboatråden
Tjena!

Blir alltid så nyfiken på varifrån alla flyr när denna tråden studsar upp. Men så känner jag att jag vill nog inte se förödelsen.

[OT] Snickerboatråden
Blir det ett lackerat träskrov. Alltså gammaldags stil. De flesta verkar bygga med tunna träribbor över mallar och sedan epoxibehandla över och underdel separat för att slutligen sammanfoga dem.
Ja, typ så. Det blir tunna remsor med glasfiber runt alla skarvar och sedan bara ett par lager med epoxi. På lite håll ser det ut som om den bara är lackad är tanken. Tror inte att det behövs någon uv-skyddande lack utanpå heller, den får bo under tak när man inte använder den.

[OT] Snickerboatråden
Ja, typ så. Det blir tunna remsor med glasfiber runt alla skarvar och sedan bara ett par lager med epoxi. På lite håll ser det ut som om den bara är lackad är tanken. Tror inte att det behövs någon uv-skyddande lack utanpå heller, den får bo under tak när man inte använder den.
Hur gör man med insidan? Det ser ut som den är färdigbyggd. Utan att veta säkert känns det svårt om en sida är tät och den andra kan suga fukt. Men med tanke på hur fint du byggt har du säkert koll på hur det skall vara.

[OT] Snickerboatråden

Ser ju fint ut.
Farsan byggde en roddbåt i källaren för många många år sedan med samma princip.
Enda problemet var att den blev för stor för att få ut i ett stycke…

Tillbaka
Topp