BJS
Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Kan göra alkoholfria :)
Tar gärna en alkoholfri idag@
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan göra alkoholfria :)
Det blir ginish, med en tomas henry tonic, två droppar angostura, limeklyfta och is :)Tar gärna en alkoholfri idag@
Senaste GTn jag drack var det faktiskt du som blandade ?Tänkte göra en GT, nån som vill ha?
Najz!!Det blir ginish, med en tomas henry tonic, två droppar angostura, limeklyfta och is :)
Att endast få posta i sina egna trådar, eller att begränsa antalet postningar i sina egna trådar och ändå få posta i andra, eller hur menas?Ibland önskar jag att det även fanns en begränsning för vissa användare att posta i de trådar de själva skapat.
Eller för att travestera Thorilds citat ”att bajsa fritt är stort, men bajsa rätt är större”
Att endast få posta i sina egna trådar, eller att begränsa antalet postningar i sina egna trådar och ändå få posta i andra, eller hur menas?
Inget specifikt. Det är väl bara det att forumet har förvandlats till en sandlåda för hobbyjurister i markrättsfrågor.Vad är det som man missat? Man kanske inte vill veta?
Snyggt! Jag skall göra om golv i nästan hela nedervåningen, byta tak i kök och tvättstuga samt byta hela köket. Slöjdandet blir väl alla lister och att kapa bort underkant på dörrar. Blir Kährs ekparkett istället för 28 år gammal plastmatta.Inget specifikt. Det är väl bara det att forumet har förvandlats till en sandlåda för hobbyjurister i markrättsfrågor.
Nån som har slöjdat något? Jag håller på med en skejt där jag har pinstrajpat på det mörka trät och sen lackat vitt. Håller på att måla/rita detaljer på just nu. Blir nog bra till slut.
Visa bilaga 504465
Stalle
Inget specifikt. Det är väl bara det att forumet har förvandlats till en sandlåda för hobbyjurister i markrättsfrågor.
Nån som har slöjdat något? Jag håller på med en skejt där jag har pinstrajpat på det mörka trät och sen lackat vitt. Håller på att måla/rita detaljer på just nu. Blir nog bra till slut.
Visa bilaga 504465
Stalle
Skejtar ibland. Men jag gillar att måla på skateboards. Formatet är begränsat vilket gör att man måste anpassa sig och det är kul att kunna anväda dom sen. Om man vill.En fråga: snickrar du "bara" med dessa fina skejt, eller kör du också på den?
Skejtar ibland. Men jag gillar att måla på skateboards. Formatet är begränsat vilket gör att man måste anpassa sig och det är kul att kunna anväda dom sen. Om man vill.
Snyggt! Jag skall göra om golv i nästan hela nedervåningen, byta tak i kök och tvättstuga samt byta hela köket. Slöjdandet blir väl alla lister och att kapa bort underkant på dörrar. Blir Kährs ekparkett istället för 28 år gammal plastmatta.
Skönt att höra. Vill ju inte göra jobbet fler gånger. Möjligen slipa om en gång i värsta fall. Det kan man göra två-tre gånger men då är man förmodligen jordgubbe och har slutat bry sig.Tjena!
Kährs är bra skit!
Skönt att höra. Vill ju inte göra jobbet fler gånger. Möjligen slipa om en gång i värsta fall. Det kan man göra två-tre gånger men då är man förmodligen jordgubbe och har slutat bry sig.
Sha-Boom ja, SSSM största fans.Tjena!
Sha-Boom uppträdde väldigt nära Kährs fabrik för några år sedan. Men dom sov inte där dom skulle.
Japp, Dag-Finn åkte till Nybro när han fick reda på att SSSM-gänget laddade på Joelskogens världsberömda camping.Detta Sha-Boom??
Visa bilaga 504494
Japp, Dag-Finn åkte till Nybro när han fick reda på att SSSM-gänget laddade på Joelskogens världsberömda camping.
Edit: Kanske inte bara pga SSSM. ?
Jaha, jag trodde de kom för att se mig rotationsäta en pizza utifrån och in.Tjena!
Nej det var ju för den enorma publiktillströmningen på hela 32 personer också. ?
Slöjdarbetets fröjder i en liten ask. Hoppas du tänkte utanför lådan. Ba-dish! Någon kommer dö en smula inombords av detta.
Ja. Jag har en å annan som hänger bland tavelorna. :-)Formatet funkar också fint på väggen.
Ja fy fan. Ska försöka mig på att tälja en kraftigare hasp.Snart dax å klistra den här tråden va?
Ikväll har vi haft en diskussion om fördomar. Det gick så långt att en användare kände sig så trängd att han tvingades dra hudfärgskortet.Tjena!
Blir alltid så nyfiken på varifrån alla flyr när denna tråden studsar upp. Men så känner jag att jag vill nog inte se förödelsen.
Nyttigt för kropp och knopp?!Man kan också säga att han hade fördomar om att folk har fördomar. Men det är väl bäst att låta det bero så inte tjafset fortsätter här...
Jag gick ut och sprang 1.5 mil istället för att slöjda. Det är också ett bra sätt att rensa skallen.
Vilket konstigt biljardbord...Snart färdig, skulle vilja prova den innan det blivit allt för kallt i vattnet...
Visa bilaga 507234
Bara ett enda stort hål att pricka, det blir enkeltVilket konstigt biljardbord...![]()
Fusk, du har säkert ritning.Inte dagsfärsk slöjdarbete men ihopsnickrad med svetsen till en transportlåda.
Visa bilaga 504670Visa bilaga 504671Visa bilaga 504673Visa bilaga 504677
Blir det ett lackerat träskrov. Alltså gammaldags stil. De flesta verkar bygga med tunna träribbor över mallar och sedan epoxibehandla över och underdel separat för att slutligen sammanfoga dem.Snart färdig, skulle vilja prova den innan det blivit allt för kallt i vattnet...
Visa bilaga 507234
Ja, typ så. Det blir tunna remsor med glasfiber runt alla skarvar och sedan bara ett par lager med epoxi. På lite håll ser det ut som om den bara är lackad är tanken. Tror inte att det behövs någon uv-skyddande lack utanpå heller, den får bo under tak när man inte använder den.Blir det ett lackerat träskrov. Alltså gammaldags stil. De flesta verkar bygga med tunna träribbor över mallar och sedan epoxibehandla över och underdel separat för att slutligen sammanfoga dem.
Hur gör man med insidan? Det ser ut som den är färdigbyggd. Utan att veta säkert känns det svårt om en sida är tät och den andra kan suga fukt. Men med tanke på hur fint du byggt har du säkert koll på hur det skall vara.Ja, typ så. Det blir tunna remsor med glasfiber runt alla skarvar och sedan bara ett par lager med epoxi. På lite håll ser det ut som om den bara är lackad är tanken. Tror inte att det behövs någon uv-skyddande lack utanpå heller, den får bo under tak när man inte använder den.
Ja, typ så. Det blir tunna remsor med glasfiber runt alla skarvar och sedan bara ett par lager med epoxi. På lite håll ser det ut som om den bara är lackad är tanken. Tror inte att det behövs någon uv-skyddande lack utanpå heller, den får bo under tak när man inte använder den.