(OT) störande festprisse granne VS skrikande spädbarn.

chksix skrev:
-------------------------------------------------------
> *Kapten Moral flyger in i tråden med capen
> fladdrandes*
>
> Frolicc vänta tills du får/gör en egen. Då
> spelar skrikandet inte så stor roll längre.

Observera att min ståndpunkt är att grannar trots allt låter och i ett flerfamiljshus accepterar man det. De skrikande ungarna skulle inte spela någon roll om deras föräldrar kunde låta bli att klaga på grannarnas musik. Fast tyvärr verkar barnfamiljerna tillsammans med gnällkärringarna vara de mest ljudkänsliga, och det är dubbelmoral.

Mina ungar kommer säkert att skrika men jag kommer heller inte klaga på fjortisfester. Det är sånt öronpropparna är till för =)

Frolicc skrev:

> Man är fortfarande ansvarig för ljudnivån hos
> sina ungar. Att låta en unge skrika mitt i natten
> är jäkligt respektlöst mot sina grannar. Det
> funkar inte att ha en unge som skriker i tid och
> otid och inte låter grannarna sova.
>
> Och ja, jag använder öronproppar för att få
> bort oljudet för ungjävlarna. Och nej, vi har i
> princip aldrig fester och stör våra grannar. Och
> nej jag är aldrig bakis för jag festar oftast
> inte. Och nej, vi har inga barn som stör
> grannarna heller.

Men hur är du skapt människa? Helt seriöst.. Jag hoppas du ALDRIG får några barn för stackars stackars dom du ska försöka kontrollera deras skrik när dom inte har nåt annat sätt att kommunicera på...

*suck*

Läs mitt inlägg ovan igen Plush =)

Föräldrarnas dubbelmoral är boven i dramat, inte ungens kommunikationsförmåga.

Frolicc skrev:
> Läs mitt inlägg ovan igen Plush =)
>
> Föräldrarnas dubbelmoral är boven i dramat,
> inte ungens kommunikationsförmåga.

Alltså... du kanske ska läsa hyresstadgar... det står svart på vitt att man inte får störa grannar efter kl 22.00

Det står däremot inget om att man ska hålla spädbarn tysta...

Plush skrev:
> Frolicc skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Läs mitt inlägg ovan igen Plush =)
> >
> > Föräldrarnas dubbelmoral är boven i dramat,
> > inte ungens kommunikationsförmåga.
>
>
> Alltså... du kanske ska läsa hyresstadgar...
> det står svart på vitt att man inte får störa
> grannar efter kl 22.00
>
> Det står däremot inget om att man ska hålla
> spädbarn tysta...

Så de stör inte efter 22:00 alltså?

Bor man i ett flerfamiljshus är det alltid saker som låter. Det finns verkligen inget värre än barnfamiljer eftersom de uppenbart har samma inställning som dig! De tycker att deras små "sötingar" är så gulliga och deras skrik så harmlöst. Trots att de håller grannarna vakna varje kväll. Fjortisarna har iallafall vett att fråga först eller be om ursäkt i efterhand för sina högljudda fester medan barnfamiljerna på sin höjd kan bjuda på doften av blöjpåsen i trapphuset.

Senast redigerad av en moderator:
Frolicc skrev:
> Plush skrev:
> -----
> > Frolicc skrev:
> >
>
> > -----
> > > Läs mitt inlägg ovan igen Plush =)
> > >
> > > Föräldrarnas dubbelmoral är boven i
> dramat,
> > > inte ungens kommunikationsförmåga.
> >
> >
> > Alltså... du kanske ska läsa hyresstadgar...
>
> > det står svart på vitt att man inte får
> störa
> > grannar efter kl 22.00
> >
> > Det står däremot inget om att man ska hålla
> > spädbarn tysta...
>
> Så de stör inte efter 22:00 alltså?

Ursäkta?

Frolicc skrev:

> Det konstiga är att vissa ljud tydligen är okej.

Hade förstått dig om det gällde en hund som stod o skällde dagarna i ända för att ingen var hemma eller dylikt.

> Man blir ju knappast tagen på allvar när man
> ringer störningsjouren för att grannens unge
> skriker. Klarar man inte att få tyst på sin unge
> är det seriös dubbelmoral att gnälla på
> musikspelande grannar.

Har en känsla av att du inte har barn själv? Hört talas om kolik? Mjölkproteinsallergi? Tänder som kommer upp osv?
Det har nog dom flesta hört talas om någon gång men det är svårt att föreställa sig hur det är med ett otröstligt barn som har så ont i magen att han skriker otröstligt till h*n somnar av utmattning.
I mitt fall 10-16h/dygn tills ungen var nästan 5 månader, det tar knäcken på den bästa.. Att sedan bli behandlad som en idiot för man anser, och har en känsla av att det inte står rätt till efter detta på bvc/läkare osv gör inte att man har så höga tankar om sig själv. "vad gör jag fel?"

Har läst mycket om föräldraskap "förr mot nu" och iom informationens lättillgänglighet så är enligt forskning föräldrar i praktiken bättre idag än förr, men självkänslan är sämre. När man kommer till läkaren idag så frågar majoriteten "vad gör jag för fel?" medans man förr undrade var det var för fel på ungen. Efter att blivit dissade 3 ggr på hälsocentralen pga blod i blöjjan så blev det akut ambulans 10mil till närmaste barnläkare, nu verkar vi ha en prognos iaf men inget är säkert. Sedan kanske man är lite överbeskyddande nu med då min brorson Elliot som föddes ungefär 3 månader efter min son fick diagnosen SMA typ 1 (Spinala muskelatrofi) och gick bort 2 månader senare.
Har inte sovit mer än 5h i sträck mer än max 5ggr på nu snart 8 månader. Jag pluggar heltid, jobbar deltid och frugan med för att få pengar till att flytta från "landet" till ett ställe där vi känner oss trygga med vård och folk omkring oss. Nu blev detta en jävla novell eller något.. helvete också men fan om du visste vad sådana kommentarer kan trigga igång en.. lyckad jävla trollning om det är det som det är för då lyckades du bra ska du veta.

Men detta kanske kan få dig att förstå att jag reagerar på det du skriver om att man "inte klarar av att få tyst på sin unge"?
Om du bara visste vilka fysiska reaktioner kroppen sätter igång när ens barn skriker? Man "låter" inte ett barn skrika vare sig man vill det eller ej, du har INGEN jävla kraft att stå emot att försöka "låta bli" att trösta ditt barn även om du behöver gå och bära ditt barn dygnet runt ett par månader, bokstavligen. Det är inte så att man har hjälp förgivet..
Jag hade inte behövt att bry mig iom att vi ska flytta om 6-7v men varje minuts sömn räknas ibland.. Jag hoppas du får ett friskt barn som är "lätt" när det är din tur..

--

Ni som vill läsa mer om Elliot och kanske stödja forskningen genom en liten donation har möjlighet att läsa en tragisk men fantastisk berättelse här som blivit uppmärksammad på diverse ställen: "Sagan om Elliot, en saga utan lyckligt slut."

http://www.saganomelliot.blogspot.com/

som alla bloggar så är det sista skrivet längs upp. DET är fan kraft att vara förälder att hantera en sak på det sätt som min bror och hans flickvän gjort. All jävla heder på jorden åt dom och folk som tar sig i kragen och lyckas se på världen med dom ögon dom gjorde.

"Elliot föddes den 30 november, 2010. Redan 2 dagar gammal misstänkte läkarna att det var något fel på vår fina son. Efter en rad undersökningar fick han 13 dagar gammal diagnosen SMA typ 1. Elliot fick vara med oss i två fina månader. Här kan ni följa hans resa. Elliot har en storebror som heter Oliver, en mamma som heter Emma och en pappa som heter Jakob."

Godnatt hoppas jag..

Jag hoppas verkligen att jag slipper träffa dig i verkliga livet Frolicc.. du verkar vara en hemsk människa. På riktigt.

Jag förstår det du skriver och allt som har hänt, det måste vara otroligt jobbigt. Samtidigt är det något man är medveten om kan hända och man gör ett medvetet val när man väljer att skaffa barn.

Sen om jag vore din granne, tror min förra granne var betydligt värre. Då skiter jag fullständigt i din livshistora, kolik eller vad det nu må vara. Ditt barn stör! Efter 22:00, innan 22:00, efter 06:00 och innan 06:00. Men ingen tar ens klagan på allvar. "Barn skriker" är det enda svar man får.

Men när grannarna på andra sidan ens lägenhet råkar ha fest till 23:00. Då minsann ringer barnskriksföräldrarna till störningsjouren och då plötsligt tas allt på allvar bara för att ungen har svårt att sova.

Morfum skrev:
lyckad
> jävla trollning om det är det som det är för
> då lyckades du bra ska du veta.

Det värsta är att jag tror tyvärr inte att vederbörande trollar.

Tråkigt att höra om din brorson. Jag har en pojke som är 11 månader. Bara tanken på att något skulle hända honom gör att det vänder sig i magen.

Morfum skrev:
> Jag hoppas verkligen att jag slipper träffa dig i
> verkliga livet Frolicc.. du verkar vara en hemsk
> människa. På riktigt.

Det där var inte trevligt... på riktigt.

Jag är uppriktigt sagt lite förvånad över den samlade skaran som tycker barnskrik är okej, trollar absolut inte. Blev bara så irriterad på din inställning i första inlägget.

Frolicc skrev:
> Morfum skrev:
> -----
> > Jag hoppas verkligen att jag slipper träffa dig
> i
> > verkliga livet Frolicc.. du verkar vara en
> hemsk
> > människa. På riktigt.
>
>
> Det där var inte trevligt... på riktigt.
>
> Jag är uppriktigt sagt lite förvånad över den
> samlade skaran som tycker barnskrik är okej,
> trollar absolut inte. Blev bara så irriterad på
> din inställning i första inlägget.

Du är förvånad...? Tycker du ska ta och fråga din mor t ex vad hon tycker om din synpunkt i det här.. Eller vilken annan familj som har barn...

Barnskrik ÄR ok ...barnen väljer inte själva om dom ska skrika... Grannen väljer själv att festa...

Jag hoppas att jag med slipper stöta på dig.. Det är en upplevelse/erfarenhet som jag kan klara mig utan.

Frolicc skrev:
> Jag förstår det du skriver och allt som har
> hänt, det måste vara otroligt jobbigt. Samtidigt
> är det något man är medveten om kan hända och
> man gör ett medvetet val när man väljer att
> skaffa barn.
>
> Sen om jag vore din granne, tror min förra granne
> var betydligt värre. Då skiter jag fullständigt
> i din livshistora, kolik eller vad det nu må
> vara. Ditt barn stör! Efter 22:00, innan 22:00,
> efter 06:00 och innan 06:00. Men ingen tar ens
> klagan på allvar. "Barn skriker" är det enda
> svar man får.
>
> Men när grannarna på andra sidan ens lägenhet
> råkar ha fest till 23:00. Då minsann ringer
> barnskriksföräldrarna till störningsjouren och
> då plötsligt tas allt på allvar bara för att
> ungen har svårt att sova.

Det är alltså din allvarliga mening att du inte förstår skillnaden mellan ett barn som skriker för att det har ont och att spela hög musik mitt i natten? I så fall tycker jag synd om dig... på riktigt.

Det var allt från mig i den här tråden.

Med förhoppning om att våra vägar aldrig korsas.
Fredrik

Morfum skrev:
> Om du bara visste vilka fysiska reaktioner kroppen
> sätter igång när ens barn skriker?

+1, hade aldrig kunnat föreställa mig innan jag fick barn.

Vi har olika åsikter, det är helt klart.

Är det inte bra så? Jag har inte gett mig på någon enskild person på det här sättet ni gör mot mig. Jag skulle inte vilja vara Morfums granne men att säga att jag är en hemsk människa och knappast någon man vill stöta ihop med, är inte det att ta det väl långt?

Frolicc skrev:
> Vi har olika åsikter, det är helt klart.
>
> Är det inte bra så? Jag har inte gett mig på
> någon enskild person på det här sättet ni gör
> mot mig. Jag skulle inte vilja vara Morfums granne
> men att säga att jag är en hemsk människa och
> knappast någon man vill stöta ihop med, är inte
> det att ta det väl långt?

Dina åsikter uttrycker en hemskt märklig syn på livet och dess olika skeden (och dessutom så kan du ju inte ha läst och tagit in en endaste rad av Morfums näst senaste inlägg), låter det bättre?

Jag blev uppriktigt sagt mycket ledsen för det som ni skrivit i era sista inlägg. Verkligen och på riktigt, kanske förtjänar jag det...

Barn är barn, de skriker av en anledning och det är upp till föräldrarna att lösa detta, skriker de hela dagarna så är något fel så löser man problemet fort nog med hjälp av grannarna eller socialtjänsten eller whatever.

Ungdomar som festar är en helt annan sak, de är egoistiska som skiter i om de stör andra som vill sova bara för att de skall supa sig fulla.

Du Frolicc får revidera din uppfattning om vad som stör så kanske du mår bättre sen?

BTW, klart som fan att störningar inte är kul alls, men konfrontera gärna barnfamiljen och säg om något har hänt, ni kanske blir bästa vänner sen? en trotsig full tonåring blir aldrig ens bästa vän.

Frolicc, jag är nyfiken.

Hur tycker du att vi ska göra med våra barn när dom vaknar mitt i natten, skriker av smärta för att magen strejkar? Inte kunnat bajsa på 1 vecka och magen är stenhård? Inte får ordentligt med luft? Hostar sönder lungorna? Har tänder som är på väg upp genon tandköttet?

Snälla berätta för mig hur vi ska få tyst på våra barn om dom stör dig?

/Jocke (2-barns föräldrer där båda ungarna växt upp med mjölkallergi, kolik, astma och magproblem)

Jag lider med dig. Men samtidigt får den här tråden mig att inse att jag aldrig ska flytta från villa. Lugnt, skönt och stor trädgård att cykla i.

Det som dock stör mig är att den ena grannen inte håller efter sin gräsmatta ordentligt.

Det är bara att bygga en ljudisolerad barnkammare. Då blir alla (utom det skrikande barnet) glada och lyckliga.

Atlas skrev:
> Skrikande barn på restaurang, är det också ok?
> - bara så jag vet vad som gäller.

De får skrika, men inte ammas. Det är ju sjukt att barn ska äta på restaurang.

Jag är part i alla mål här; har en jävligt störande granne och två barn, tredje på väg. Jobbigast av allt, alla kategorier, är väl ändå att lyssna på föräldrarna. "Slutar du inte att skrika nu så får du ingen glass..." "Nu reser du dig upp annars berättar jag om Bigmollo..." I bland hör jag mig själv.

BFS skrev:
> Atlas skrev:
> -----
> > Skrikande barn på restaurang, är det också
> ok?
> > - bara så jag vet vad som gäller.
>
> De får skrika, men inte ammas. Det är ju sjukt
> att barn ska äta på restaurang.

Ja, och bröst vill ju ingen se

Är ju för övrigt tokigt att någon kan komma på tanken att jämställa konstant festande med ett barn som skriker.
Att bo i hus är annars helt klart att rekomendera! Lugnt och skönt och gott om plats för ungen att springa runt på.

Tomtefar skrev:

> Ja, och bröst vill ju ingen se
Bröst är nåt onaturligt.

> Är ju för övrigt tokigt att någon kan komma
> på tanken att jämställa konstant festande med
> ett barn som skriker.
> Att bo i hus är annars helt klart att
> rekomendera! Lugnt och skönt och gott om plats
> för ungen att springa runt på.

Det kan absolut vara jobbigt att höra barn skrika (man hör ju hellre barnskratt i samma decibel). Men det är ju inte så att man kan göra så mycket åt det (andras barn). Vi kan ju inte sluta skaffa barn bara för att de skriker emellanåt.

Frollic, hur gammal är du om jag får fråga?
Morfum, din korta historia berör många. Inga föräldrar kan läsa det du skriver utan att få en klump i magen och vattniga ögon. Tappa inte gnistan.

Tänk om alla skulle störa sig på skrikande barn, undrar hur många barn som kommer till världen då?

Hajja läget, barn skriker, det är en del av livet.

Att supa och inte respektera sina grannar och med människor är bara brist på uppfostran

Plush skrev:
> Frolicc skrev:
> -----
> > Morfum skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag hoppas verkligen att jag slipper träffa
> dig
> > i
> > > verkliga livet Frolicc.. du verkar vara en
> > hemsk
> > > människa. På riktigt.
> >
> >
> > Det där var inte trevligt... på riktigt.
> >
> > Jag är uppriktigt sagt lite förvånad över
> den
> > samlade skaran som tycker barnskrik är okej,
> > trollar absolut inte. Blev bara så irriterad
> på
> > din inställning i första inlägget.
>
>
> Du är förvånad...? Tycker du ska ta och fråga
> din mor t ex vad hon tycker om din synpunkt i det
> här.. Eller vilken annan familj som har barn...
>
> Barnskrik ÄR ok ...barnen väljer inte själva om
> dom ska skrika... Grannen väljer själv att
> festa...

och det är väl just här skillnaden ligger
att man kan välja som vuxen

det som man blir triggad av frolic är din uppenbara svårighet att känna med en annan person, dvs barnet, en förmåga som vardagligt kallas empati
du prioriterar eller verkar endast förstå regeln och den ska alla följa
inte människorna bakom och det är riktigt provocerande
av samma anledning går människor igång på försäkringskassan som tycker att svårt cancersjuka ska jobba och inte var sjukskrivna
reglerna ska följas oavsett var det ger för konsekvenser

Jag funderade om jag kunde komma på en jämförelse som kanske tydliggör skillnaden.. men det finns tamefan inget tydligare exempel en skrikande bebis vars föräldrar gör allt för att trösta och ett gäng festande grannar som högaktningsfullt skiter i andra.

Fässberg skrev:
> Tjosan, först tråden om stulna cyklar och nu
> denna.. känns som om happy behöver sova och
> cykla mera :)

Ligga mera?

Frollic (min telefon ville rätta frollic till trollkvinna :) Om det är någon som vill att barnet ska sluta skrika mer än du, så lär det vara dess föräldrar. Du anar inte hur maktlös man kan känna sig med ett skrikande barn. Kan dock hålla med dig om en del barnfamiljers dubbelmoral. Bor man i flerbostadshus får man tåla alla livets skeden enligt mig. Några vill festa, några har barn och några hör kass och kör TVn på högsta.

Sen är grejen att när man väl får sova efter en period med skrik varje natt är man färdig att mörda den som väcker en själv eller ens barn.

Skrikande barn räknas inte som störande...om dom inte skriker av smärta..
Visst, man får acceptera att det låter i ett flerfamiljshus. Men det får inte låta
HUR mycket som helst. Inte på dagtid heller !!
Jag hade ett ärende för ca 1 år sen med en som spelade musik på en jävulsk volym,
men bara på dagtid. Han tyckte inte att han störde nån. Men det tyckte hans natt arbetande
granne. Han blev av med sitt kontrakt pga ren dumhet..

Frolicc skrev:
> Läs mitt inlägg ovan igen Plush =)
>
> Föräldrarnas dubbelmoral är boven i dramat,
> inte ungens kommunikationsförmåga.

jag har inga barn, men lik förbajat stör jag mig på grannar som tycker det är okay att helg efter helg ha dunkadunka på hela nätterna, de som tycker det är okay att bila,borra o jobba med lägenheten vid 21-22 tiden på vardagar, eller tidigt lördag/söndag morgon, när de kan göra det på dagtid. vad gör det mig till? nån dubbelmoral kan jag ju inte ha, då jag inte uppfyller kriteriet du nyss nämnt :D

säger inget om att det kan finnas dubellmoral hos barnföräldrar (det låter jag vara osagt). men tycker som många andra här att det är lite skillnad. dessutom äre ju sällan man hör barn genom flera våningar, högmusik me bas och när man borrar i betongvägg, brukar däremot sprida sig rätt bra = stör fler och är dessutom sånt man kan undvika till viss del. barn som skriker pga. t.ex. kolik, sånt händer o ä inte nått att göra nå åt

Jag pratade igenom det här med mina barn första veckan och sen fick de skriva på ett avtal om att de lovade att inte skrika mellan kl. 22-06. Annars skulle de bli tvungna att bo i en gammal kolarkoja i norrländska inlandet. Inga problem alls. Yngsta grabben gnällde lite när han var någon månad men då visade jag bara upp avtalet så blev han tyst sen.

Med risk att bli hängd... men rätt symtomatiskt att så fort barn kommer på tal blir det med ens en väldigt agiterad stämning, men så har det väl alltid varit. Finns det någon lika lättkränkt grupp i samhället - med möjligt undantag för happyiter, islamister och feminister - som småbarnsföräldrar? (Ja, en happyit med småbarn då förstås). Visst, jag förstår att det kan vara jävulskt svårt att få tyst på en kolikunge, men för den som vill sova spelar det väl mindre roll om det är grannens småbarn, sexliv, borrmaskin eller technomusik som väcker en framåt småtimmarna? Själv har jag lyckan att slippa bli störd hemma av varken det ena eller det andra; det räcker mer än väl att ha fått flygresor och restaurangmiddagar förstörda av skrikande eller obstinata ungar - där irritationen bara stiger av att föräldrarna verkat fullkomligt likgiltiga för hur oerhört störande deras älskade telning är.

oxr skrev:
> Jag pratade igenom det här med mina barn första
> veckan och sen fick de skriva på ett avtal om att
> de lovade att inte skrika mellan kl. 22-06. Annars
> skulle de bli tvungna att bo i en gammal kolarkoja
> i norrländska inlandet. Inga problem alls. Yngsta
> grabben gnällde lite när han var någon månad
> men då visade jag bara upp avtalet så blev han
> tyst sen.

Fler föräldrar borde ta lärdom av ditt exempel. Det är viktigt att man sätter tydliga gränser för sina barn.

Caligula skrev:

Visst, jag förstår att
> det kan vara jävulskt svårt att få tyst på en
> kolikunge, men för den som vill sova spelar det
> väl mindre roll om det är grannens småbarn,
> sexliv, borrmaskin eller technomusik som väcker
> en framåt småtimmarna?

Men det är ju en väldans skillnad på en unge som skriker för att den har ont och någon som spelar musik för att den är dum i huvudet och inte fattar att folk störs av det.
Ungars skrik låter inte jättemycket genom väggar, medan en rejäl bas kan gå runt i hela huset.

Störiga ungar på flyg och restauranger har jag dock mycket lite till övers för.
Vet man att ungen börjar skrika när man flyger finns det bättre alternativ. En unge
som vrålar på restaurang eller annat ställe där det är massa folk går man iväg med.

Hannosaurus skrev:
> Vet man att ungen börjar skrika när man flyger
> finns det bättre alternativ.

Simma över Atlanten menar du? Eller tänkte du containerlift med lastbåt?

Caligula skrev:
> Själv har jag lyckan att
> slippa bli störd hemma av varken det ena eller
> det andra; det räcker mer än väl att ha fått
> flygresor och restaurangmiddagar förstörda av
> skrikande eller obstinata ungar - där
> irritationen bara stiger av att föräldrarna
> verkat fullkomligt likgiltiga för hur oerhört
> störande deras älskade telning är.

Kan tipsa om den lilla devisen "Det beteende som uppmärksammas förstärks". Att någon ser likgiltig ut behöver inte betyda att den är det.

Jacoba skrev:
> Du ska inte bara visa lite kristelig omtanke och
> kärlek istället?
>
> Baka en liten tårta med banan och jordgubbsylt
> eller en cupcake som ju är ganska populära
> numera och ställ utanför hans dörr med en lapp
> där din fru skrivit följande "Tack för allt!
> XX"
>
>
> ...Apropå ingenting är Laxoberal lukt och
> smaklös om man till exempel blandar den med
> grädde. Jag tror att två förpackningar räcker
> för en cupcake. ;)

Tack för dagens skratt!!!

Restaurangbesök definieras väl lite grann av att man faktiskt äter i en lokal som oftast är full med andra människor? Om man har åsikter om klientelet ska man kanske klaga hos restaurangägaren och be denne vara lite mer selektiv vid dörren. Eller varför inte passa på att äta hemma när alla vrålande grannungar är ute på restaurang, då kan man kontrollera ljudnivån till fullo.

Hannosaurus skrev:
> Men det är ju en väldans skillnad på en unge
> som skriker för att den har ont och någon som
> spelar musik för att den är dum i huvudet och
> inte fattar att folk störs av det.
> Ungars skrik låter inte jättemycket genom
> väggar, medan en rejäl bas kan gå runt i hela
> huset.

Visst är det skillnad i sak, och visst skulle jag bli mer arg över en granne som har fest eller börjar borra i väggarna klockan två en onsdagnatt - just för att man kan välja sina tillfällen att ha fest och att borra i väggarna, men inte när ens barn har kolik - men det gör ju inte att barnskrik inte skulle vara irriterande, speciellt om det skulle pågå natt efter natt...

För egen del störs jag inte så mycket av grannar som spelar musik, lite basgång går att sova till, det som stör är skränet när de försöker överrösta musiken.

[Edit: förtydligande]

Tillbaka
Topp