[OT]: Tillfälligt boende i närheten av Upplands-Väsby

richardtenggren

Aktiv medlem
Har fått ett intressant jobb och jagar akut boende i närheten av Upplands-Väsby, det mesta med rimligt pendlingsavstånd är intressant. Tyvärr var jag inte så inställd på att jobba i 08-regionen tidigare så jag har inte ställt mig i någon bostadskö, tyvärr. Tanken är ju att köpa lägenhet så fort vi fått ut vår lägenhet till försäljning och hittat någon lämplig att köpa. Men jag börjar redan på torsdag och den första lösningen blir hotell som det ser ut. Men tips om lägenhetshotell och liknande är intressant. Även seriösa privata fastighetsägare i en rimlig radie på 5mil är intressant. Men det är väl som att hitta en nål i en höstack!

Men är lite skeptisk till andrahandskontrakt när man läst om att folk blir blåsta osv, ett annat problem är våra två små odjur(hundar) som verkar vara mindre uppskattade hos uthyrare.

Tyvärr är jag väl inte ensam om situationen då alla skriker efter boenden i storstan.

Tack på förhand!

Öhlins?

Har tyvärr inte så mycket tips trots att jag är uppvuxen i byn. Men jag kan ju tipsa om bättre och sämre ställen att bo på iaf... :)

Jo precis, känns väldigt spännande!:)

Alla tips är bra, vi ksn ju mest avgöra hur långt det är ifrån jobbet och hur det ser ut:)

I Rotebrotrakten finns ju t ex Holiday Hotel (vid Sjön Norrviken, Rotebergsvägen, byggarbetare fr Baltikum hänger mycket där). Och något Longstay Hotel i Rotebro tror jag.
Rotebro är norra delen av Sollentuna och nära Upplands-Väsby.

Valfri skogsdunge vid rondell/avfart? ÖB har billiga presenningar och pallar kan man väl sno på en lastbrygga någonstans? Man måste vara flexibel.

Brukar finnas rivningskontrakt i Uppsala. Inget besittningsskydd och ofta halvtaskig standard. Men bättre än gatan... Tills man hittar bättre. Funkade för mig medan jag väntade på att nuvarande lägenhet skulle byggas.

Pendling Uppsala - UV är ju inga problem heller.

Uppsalahem resp. Rikshem är dom hyresvärdar jag vet har sådana lägenheter.

Ibland har dom också "först till kvarn".

Labanos skrev:
-------------------------------------------------------
> Sunnersta herrgård i Uppsala kanske, om inget
> bättre hittas.
>
> http://www.sunnerstaherrgard.se/index.php?id=669&L
> =0

Så här ser maten ut hos Sunnersta herrgård :-)

matsunnerstaherrgrd.jpg

mermatsunnerstaherrgrd.jpg

Källa: http://www.sunnerstaherrgard.se/index.php?id=684

I vallentunaområdet finns det en del hästgårdar som hyr ut lgh/stugor. Perfekt om man har djur eller gillar att ha nära till skogen
Pma för kontaktuppgifter

Kan tipsa om att cyklingen är bättre i Vallentuna än i Väsby. Än så länge i alla fall.*

*Det korrupta kommunalrådet Örjan Lid gör sitt yttersta för att förändra den saken så att hans tomter ska bli mer värda, men än så länge är det fortfarande ganska mycket bra cykelskog kvar.

Tillbaka
Topp