fredrikforsberg
Aktiv medlem
[OT] Träning och viktnedgång
Supertramp sa:fredrikforsberg sa:Supertramp sa:fredrikforsberg sa:Jag uppskattar att jag äter ca 2000kcal om dagen.
Din uppskattning är uppenbart för låg.
Tack för tipset!
Din läsförmåga är uppenbart obefintlig.
De flesta andra, tack för input! Det var några som förstod vad jag faktiskt frågade ?
Förlåt om jag lät dryg, men jag tycker att det är viktigt att du inser att du underskattar ditt kcal-intag. Du försöker hitta andra anledningar till varför du inte går ner i vikt när det i grund och botten handlar om att du äter för många kcal. Du måste hitta ett sätt som minskar kcal-intaget som fungerar för dig. Men första steget är att förstå varför det sättet du äter på idag ger för stort energiintag. Och det kan du inte ha gjort då du gör uppskattningen 2000kcal/dag (vilken är uppenbart fel eftersom du då hade du gått ner i vikt).
Jo det verkar som så. MEN! Jag äter precis på samma grunder som förut. Frukosten på jobbet är samma som det senaste halvåret, Matlådan är samma storlek, och middagen hemma är också samma.
Som jag skrev förut vill jag inte bråka med maten så när jag började för sex månader sedan så började jag endast att träna.
Det enda som kanske är en underdrift i mina inlägg är mängden träning, jag tränar mer vissa dagar ibland upp till tre pass. Men aldrig mindre än ett om dagen.
Jag vet att jag kommer gå ner i vikt genom att "bara" lägga till träning. Jag har gjort det nu och tidigare i livet. Och jag väger trots allt 20kg mindre nu än vad jag gjort genom detta.
Anledningen till min första fråga var som jag skrev tidigare att det känns som om kroppen blivit "immun" mot min regelbundna löpning och jag undrade om det kunde vara så.
För min del avslutar jag den här tråden men diskutera mer om ni vill.
Jag kommer att ändra upplägget för min del och se om det gör skillnad, kan återkomma med resultat lite längre fram möjligen.
Tack för input!