Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tidsmaskinerna är inte billiga att driva, klart de ska ha stöd.Asså allvarligt, vad är det för tidsperiod som avses? Har Regeringskansliet öppet mellan 10:30 och halv elva liksom?
Visa bilaga 609965
Samma här. Fick en bra sudd. Men det är superhemligt på oklara grunder.Jag har fastpris på 51 öre så att få tillbaka 50 öre/kwh gör att elen förra året var riktigt prisvärd.
Svk ansvarar väl bara för stamnätet (medans regionnäten och lokalnäten ägs av energibolag/kommuner)?Fick en massa pengar tillbaks. Tänk om klantarna på svenska kraftnät hade byggt transmissionsledningar för pengarna istället?
Du kan väl donera. Tror inte någon tänker stoppa dig.Fick en massa pengar tillbaks. Tänk om klantarna på svenska kraftnät hade byggt transmissionsledningar för pengarna istället?
Det var väl just det jag har gjort genom elräkningen?Du kan väl donera. Tror inte någon tänker stoppa dig.
Svk ansvarar väl bara för stamnätet (medans regionnäten och lokalnäten ägs av energibolag/kommuner)?
Det beror på. Ska mer av energin som produceras i norr stanna i norr behöver inte det nätet uppgraderas (iaf inte av kapacitetsskäl). Beroende på var ny elproduktion byggs kommer naturligtvis flödena att ändras och nya flaskhalsar uppstå. Sånt ligger på svks bord.… och stamnätet behöver inte uppgraderas?
Svk ansvarar för transmissionsnätet, precis som thomaslundström skrev. Det finns inget som heter stamnät i svenska kraftsystemet.Svk ansvarar väl bara för stamnätet (medans regionnäten och lokalnäten ägs av energibolag/kommuner)?
Det kallades tidigare för stamnätet. Lokalnät och region ägs av elnätsföretag och kommuner. Men tack för påpekandet. Det går ju inte att diskutera detta utan rätt termer (ingen förstod uppenbarligen vad stamnät betydde).Svk ansvarar för transmissionsnätet, precis som thomaslundström skrev. Det finns inget som heter stamnät i svenska kraftsystemet.
![]()
Utveckling av transmissionsnätet
Vi förnyar och stärker det svenska transmissionsnätet för att ta hand om ny vindkraft, bygga bort begränsningar i nätet och för att möta samhällets höga krav på säker elförsörjning.www.svk.se
Det går däremot att höja en skatt. Som tex energiskatten (som höjdes 1 jan, 2023). Måste vara vettigt.Det hade ju varit det vettiga sättet att hantera det, dvs sänka elskatten och som också görs i andra länder. Men det går ju inte att sänka en skatt, så här tar man istället de s.k. flaskhalsavgifter som elbolagen betalar till Svenska kraftnät (som är tänkta att finansiera utbyggnad av transmissionsnätet) och delar ut till elkunderna.
Och det såg du genom att logga in på "Mina sidor" på försäkringskassan?Så fick man meddelande från Försäkringskassan att pengarna kommer. Oklart när.
Kivra/snigelpostOch det såg du genom att logga in på "Mina sidor" på försäkringskassan?
Ok, men det visas även på "Försäkringskassan mina sidor" eller på "Min myndighetspost"?Kivra/snigelpost
JappOch det såg du genom att logga in på "Mina sidor" på försäkringskassan?
Sorry, jag kan inte multitaska.
Grattis! Inte mkt el du behöver slanta själv uppenbarligen.Jag fick hela 625:-
Opålitligt gammalt skräp tydligen....Sådärja!
![]()
Kärnreaktor tas ur drift efter skada
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Vi kan ha tävling, helt tyst här också.Jag måste stå sist i kön… fortfarande inte ett ljud.
+1Samma här. Inga pengar på ingång.........