OT/ vad dricker eller äter du nu?

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Pepparkakor funkar förvånansvärt bra med
> grönmögelost.

Ja verkligen. Eller mned Bregott på bara...

1st hittills.

JLarsson skrev:
> grönmögelost.

Dagens kliché, men ändå så otroligt sant!

JLarsson skrev:
> grönmögelost.

Tillsammans med det i vanliga fall så äckliga belgiska körsbärsölet blir detta en en mycket god och ovanlig kombination. <-- OBS Jag är helt seriös!

> är ju över en månad kvar till jul!

Jag har ont, är sjukskriven och är allmänt kinkig.

Jag behöver promille och kakor.

Cirka 23 pepparkakor idag, nersköljt med Blossas blåbärsglögg och lite Chivas för att runda av.

Senast redigerad av en moderator:
Billig gul vaniljglass.
Den smakar färgämne men är iaf ok att peta i sig såhär på fredagskvällen när man inte ha nått bättre att göra.

Macmyra "Första utgåvan" före maten.

IMG_1311800x600.JPG ht=600

O pepparkakor so far! De e ju ganska goda men jag längtar till efter nyår då jag får ta mig till
konditoriet ca 200 m hemifrån och införskaffa stan godaste SEMLOR! SEMLESÄSONG NUUU!!!

Ikväll blir det skomakarlåda, dvs rostbiff m rödvinssås på vin, höstsvamp, champinjoner, stekfläsk, scharlotten och morot och potatispure till det. Tror ni mina gäster kommer bli glada?

Keso, choklad, cashewnötter, rostad majs, äpple, banan, ngt sorts kvällste med sojamjölk.

Keso med mörk choklad var en riktig hit faktiskt. Rostad majs varvat med cashewnötter funkar oxå fint. Typ 10:1 tycker jag passar bra.

Oj, här finns trådar för allt. Idag har sonen o jag bakat lite pepparkakor, köpte en färdig bit deg på ICA. Det blev inte så många, men väldans goda!!! Har "bara" ätit tre än så länge, men innan läggdags slinker det nog ner lite fler.

Tillbaka
Topp