[OT] Vad gör ni för pastatilltugg efter träningen?

Atlas: Tack för tipset, jag tror jag brukar snåla lite på vattnet i koket, man blir otålig av att vänta på att det ska koka upp. Ska testa att ha mer. Att skära ner på saltet är inte ett alternativ, det går ut över smaken. Att salta i efterhand blir inte alls samma sak. Koktiden sätts ju av hur hård man vill ha pastan, värmen är full sprutt.

Har man hela svålen så blir det nog lite fett, då vet jag vad du menar. Själv brukar jag försöka få tag på fläsk som är preparerat mer i italiensk stil, jag natar att det är lufttorkat och inte rimmat. Ofta hårdare i köttet och med mer smak.

Nu snuddar vi vid en mina största passioner förutom cykling, dvs fläsk. Fläsk är inte bara fläsk!

Vad är det för fel på vanlig hederlig köttfärssås?

Nötfärs (har provat att göra på tärnad ryggbiff men det blev lite för mycket gryta av det då... men det är väl positivt om man hellre vill ha tex. potatis till.)
Kvisttomater
Gullök
Vitlök
Svarta oliver
Spansk peppar/Chili (dom där röda frukterna iaf)

Ah, kasta alltihop i stekpannan då.

Ätes med Tagliatelle och tex. pärltomater (gula och röda) och lite ruccola och/eller babyspenat.

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Vattenkokare FTW

+1

marran: :) Fläsk är helt superbt helt enkelt.

Potatissoppa

1 purjolök
4-8 potatisar
c:a 1-2 liter vatten
salt
peppar
ev muskot
lite olja

skiva allt i tunna skivor och i med i en stor gryta och fräs med oljan. på med vattnet och kryddor.
låt koka tills det är mjukt, mixa då med mixerstav eller liknande. Häll upp i lagom portionsförpakningar så har du att ta fram och in i mikron, efter träningen när du inte orkar stå vid spisen. kompleteras med fläsk, korv eller vad man vill om man inte vill ha den helt vegitarisk.

Spaghetti med vitlök och olivolja är det bästa. Supergott och lättlagat. :)

1. Koka spaghetti.
2. Häll rejält med olivolja i en stekpanna och fräs en eller flera vitlöksklyftor tillsammans med torkad peperoncini.
3. Häll över spaghettin i stekpannan och rör runt.

Ätes med ketchup eller annat lämpligt tillbehör.

John Blaze skrev:
-------------------------------------------------------
> Spaghetti med vitlök och olivolja är det bästa.
> Supergott och lättlagat. :)
>
> 1. Koka spaghetti.
> 2. Häll rejält med olivolja i en stekpanna och
> fräs en eller flera vitlöksklyftor tillsammans
> med torkad peperoncini.
> 3. Häll över spaghettin i stekpannan och rör
> runt.
>

> Ätes med ketchup eller annat lämpligt
> tillbehör.

-Ar du helt förryckt människa? I med en näve spenat istället. Krydda rikligt med nymald svartpeppar och flingsalt. Jag blev lite sugen faktiskt.

+1 på Atlas, huvva för ketchup på en så fin rätt. En ordentlig omgång riven parmesan istället, det blir nästan olagligt gott när det blandar sig med oljan

Tillbaka
Topp