[OT] Vad gör ni för pastatilltugg efter träningen?
Atlas: Tack för tipset, jag tror jag brukar snåla lite på vattnet i koket, man blir otålig av att vänta på att det ska koka upp. Ska testa att ha mer. Att skära ner på saltet är inte ett alternativ, det går ut över smaken. Att salta i efterhand blir inte alls samma sak. Koktiden sätts ju av hur hård man vill ha pastan, värmen är full sprutt.
Har man hela svålen så blir det nog lite fett, då vet jag vad du menar. Själv brukar jag försöka få tag på fläsk som är preparerat mer i italiensk stil, jag natar att det är lufttorkat och inte rimmat. Ofta hårdare i köttet och med mer smak.
Nu snuddar vi vid en mina största passioner förutom cykling, dvs fläsk. Fläsk är inte bara fläsk!
Har man hela svålen så blir det nog lite fett, då vet jag vad du menar. Själv brukar jag försöka få tag på fläsk som är preparerat mer i italiensk stil, jag natar att det är lufttorkat och inte rimmat. Ofta hårdare i köttet och med mer smak.
Nu snuddar vi vid en mina största passioner förutom cykling, dvs fläsk. Fläsk är inte bara fläsk!