OT: Vad gör ni just nu?

• Trådstartare Trådstartare Gtx
  • Start datum Start datum
Är proppmätt efter alldeles för mycket teriyakilax, glass, kaffe och choklad. Funderar på om jag orkar gå över bron till city och dricka öl eller om det är tevedags.

Äter godis och lyssnar på Jerry Lee Lewis

Great Balls Of fire!!

Edit: Godiset tog slut =(

Senast redigerad av en moderator:
"Happyar", lyssnar på Skidrow, dricker youghurt och pluggar matte.

Edit: Kollar på Santa Cruz Bullit-cyklar i olika färger på MTBR, godis för mig =)

Kollar på Pimp mY Ride på MTV och happysurfar lite slött... Pluggade hela helgen med en satans 13sidors labbrapport så jag tar helg nu istället. :)

Tjena!

tittar på hundra höjdare... första klippet var en velodrom cyklist som la sig i starten.. så nu är inte den här tråden OT längre..

Väntar på att färgen skall torka på min modifierade 'bashguard', för 5:e gången...

störtlopp, betoning på störta! 100 höjdare.

Surfar Happy via 3G. Snacka om abstinens. ;)

[redigerar tidigare inlägg]

Svär över microsoft som kräver validering av mitt windows vilket verkar vara en process i god amerikansk byråkrat anda, hata microsoft! Varför ska jag inte kunna ladda lite uppdateringar bara för att jag inte orkar leta fram instruktionsboken till det -censur- möget? errrr!

jag har just ställt in klossarna på bakbromsen. Hoppas jag slipper skämmas för en tokskrålande cykel i morgon också.

edit. att jag kan skriva så &%&(9 illa ibland.

Grämar mig lite över morgondagens tenta. Surfar titanramar och småkikar lite här på happy då och då.

Loctitat precis skruvarna till mina ODI grepp, lock-on ringarna, efter att ha läst en artikel om en kille som vurpade illa efter att ena greppet vridit sig vid landning efter ett hopp... :-P

/Leo

Pahoehoe Skrev:
-------------------------------------------------------
> lottoraden??
>
> --------------------------------------------------
> ----------------------
> "Neither snow nor rain nor heat nor gloom of night
> stays these couriers from the swift completion of
> their appointed rounds"

Jag berättar nästa gång vi ses.

Kollat 45 min med Rene Nyberg. Det handlade om 80-talet. Fy f-n vad man såg ut.

Kände igen mig rätt väl. Hade rosa adidasoverall svarta solglajor a´la BluesBrothers och kinasandaler med vita tubsockor.........

Uppdatering:
Kom just in från många minusgrader, lekte lite med elden.
När jag skulle ut, så tänkte jag använda flaskan lampolja jag hade på bron.. den var... i fast form, genomfrusen. Fryspunkt -22 grader, riktigt skapligt. Men skam den som ger sig! Bara att rota reda på ny flaska, och gå ut och leka av sig lite. Konstigt att man kan frysa om fingrarna när lågorna slickar fingrarna. :)

Jobbet som bjöd? Vakna just, sovit i 4 timmar =)

=David Skrev:
> Kom precis hem från en gratiskväll på krogen..
>
> Mvh David
>
>
>
> - The more I learn, the more I realize how much I
> don't know -
>
> - Happy är en dokusåpa -

Kom just hem från jobbet/gruvan/galären... skulle ha hojat men tyvärr skar vevlagret på min fulSS ihop totalt halvägs hem... vevarna gick inte att rubba så det blev snabbspårvägen istället... imorrn kommer PlanetRide få nåt kul att meka med... nu sova...

Har just bokat en liten kurs i 6 sigma green belt. 3 dagars hjärntvätt för att få på en lämplig kvalitets uniform, en kurs fylld med kedjebrevscitat.

Just nu skannar jag bilder i god takt. Jag måste få lite nytt material till bildvisningen och föredraget jag ska ha hos en lokal förening i kväll. Jag var där för nåt halvår sen och man vill ju inte göra exakt samma sak igen. Sen måste man ju fixa så att man håller flytet i snacket så dom äldsta inte somnar. Det var inte så bra för självförtroendet när jag stod i en full PRO-lokal (Över 60 pers. Medelålder 80 ungefär...) och flera av dom slocknade av trötthet. Jag var iofs efteråt glad att dom inte hade avlidit p g a hög ålder...

:)

Om man tokjobbar in i det sista innan jag ska vara där så hinner man f ö inte bli så nervös. Att stå inför en massa människor är väl egentligen inte helt "komfortabelt" alltid men det är f-n så kul ändå. Att kunna dela med sig av sitt jobb till andra är det som gör ett jobb som mitt värt mer än lönen. Att sitta på kontoret, eller i arkivet och rota, ger mig inte särskilt mycket. Att datorerna och billiga skannrar har gjort det så mycket enklare att ta fram bilderna så dom går att använda på ett vettigt sätt är fantastiskt.

Vi har (nästan) uteslutande glasnegativ, småbilds/mellanformats-negativ och diapositiv. Det tar tid att skanna dom. Då har jag tid emeelan att skriva här. Bra jobb :)

Wilier Skrev:
> CalleF, vad är det för tema på det du visar,
> verkar vara ett intressant jobb det där.

Jag sysslar med vårt bildarkiv (och plåtar även för jobbet). I dag består bildarkivet av ca 14000 negativ och dia från 1900 fram till nutid. På en visning som den i kväll så är det lite blandade åldrar och jag har inte fått nåt absolut krav på vad dom vill se så jag måste improvisera och ha material förberett så att det går att anpassa sig. Dom allra äldsta bilderna är ju nästan alltid intressantast men ikväll tänkte jag nog använda en del bilder från 1960-70. Är man i ca 40 år (som jag) är det ju inget som man minns helt tydligt. Nåt speciellt tema har jag lite svårt att fokusera på men udda saker, och att inte fokusera på t ex sjöfart och kriget som de flesta gärna gör i en hamnstad som den här, framhåller jag gärna.

Sen fastnar man ju gärna på vissa saker. Bilden här har jag t ex lagt en del jobb på att få reda på mer om: http://www.bildarkiv.lysekil.se/main.asp?pageId=436 Än så länge har jag inte rett ut det helt.

En annan bild jag har fastnat lite i är denna bild av en likvaka med ett litet barn: http://www2.lysekil.se/foto/index1....=Lite udda ämnen&bild_ID=508&pagenum=1#bottom Bilden är riktigt intressant då det inte är ett helt vanligt motiv plus att den väcker diskussioner om vår uppfattning om döden och dess behandling varje gång jag visar den offentligt.

För en "bildtok" som jag är det väl bra nära ett drömjobb jag har men tyvärr åker man ju på en massa andra bildrelaterade jobb också (Marknadsföring och reklam) som väl inte är lika roliga då det alltid är dåligt om tid. Ibland kan den kommunala segheten göra mig rätt skogstokig också :)

Edit:Länken vill sig inte riktigt så den som vill se får kopiera in det där som hamnat vid sidan av :)

Intressant sida du håller på att få ordning på. Tycker också det är väldigt spännande med bilder. Intressant att fundera och diskutera kring olika platsers och människors öden.

Så det jag gör just nu är att kolla Calle:s sida över en kopp kaffe, underbart:)

Wilier Skrev:
> Intressant sida du håller på att få ordning på.
> Tycker också det är väldigt spännande med bilder.
> Intressant att fundera och diskutera kring olika
> platsers och människors öden.
>
> Så det jag gör just nu är att kolla Calle:s sida
> över en kopp kaffe, underbart:)

Tyvärr har bildarkivet på nätet blivit lite lidande p g a av andra sysslor men nästa vecka ska jag köra igång på allvar och börja lägga upp de ca 500 bilder som ligger och väntar. Problemet är inte att pumpa ut bilder i massor utan att skaffa fram information som gör dom intressanta för andra. Det är det som tar tid. Att bara mekaniskt skanna bilder kan man dressera en måttligt begåvad chimpans till. Det är texterna som ger innehåll och mening.

:)

Har precis slitit av plasten runt nya numret av Bike, som låg i brevlådan när jag kom hem från en 2-timmars cykeltur i solskenet. Ska vi se...oj 218 sidor tjockt marathon-special nummer, test av 23 FS runt 20.000 kr, test av 18 race- och allroundgafflar mm mm. Den tidningen + semlan som står och väntar i kylen = en trevlig eftermiddag :-)

/Anders

Tillbaka
Topp