[OT] Vad gör ni på dagarna?

DORFFen

Ny medlem
Ni som är jätteaktiva på detta forum, vad gör ni på dagarna?
Vad gör folk när dom inte är inloggade på HAPPYMTB, jobbar, pluggar, går arbetslösa??

Trevlig Krister Flygare allihop!!

Senast redigerad av en moderator:
Jag pluggar sista året på Schillerska gymnasiet, några veckor kvar nu typ. Sen försöker jag ta körkort som går så där, man har ju dubbelt så många hjul.

Mvh Jonas

Läser till civilingejör i Automation & Mekatronik på chalmers. Sliter i pappersbruk hela somrarna för att finansiera cykel o andra hobbies.

Läser på universitetet i Umeå, men förhoppningsvis bär det av till Östersund till hösten! Turismvetenskap! Åre hrrm..hrrm!

/Erik

DORFFen skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad gör folk när dom inte är inloggade på HAPPYMTB

Jag förstår inte frågan? Vaddå inte inloggad?

Eftersom jag bytt sysselsättning sedan förra gången det här kom upp; Jag jobbar.

Knallar till skolan en hel del. 1a året på gymnasiet.
När jag inte är inne på happy är jag antingen ute å reser, ute på fest eller ute på min cykel.

Pullar mig i skitan, spyr i kastruller och täljer pinnar. Jobbar gör jag inte för jag är konstnär...

laaagombraaa skrev:
> Pullar mig i skitan, spyr i kastruller och täljer
> pinnar. Jobbar gör jag inte för jag är konstnär...

Hmm det där var alltså inte jag som skrev. Även om jag gjorde det i en annan tråd. Allt jag skriver står jag för. Inga oreggade inlägg från min sida alltså.
/Johan

jag spelar gran turismo 4 om dagarna nu när min p.2a är på servise!
håller just på att se hur snabbt jag kan köpa en subaru impreza 22B runt nürburgring, 7.04.1?? sec hitills :)

Jag är maskinförare och kör en Caterpillar TH 580 B. På helgerna åker jag båt på dagarna.

Senast redigerad av en moderator:
bigmollo skrev:
> Hmm det där var alltså inte jag som skrev.

Det var inte den reggade lagombra heller, det var en annan reggad happyanvändare som jag inte tänker nämna vid namn.

pluggar på handelshögskolan i göteborg.
tanken är att om några år ha dubbel kandidatexamen i turism och marknadsföring.
sen jobbar jag så mycket jag hinner/orkar på swedish match distribution(snuns/cigg-lager) för att ha råd med mitt liv.

Går sista året på gymnasiet! Har för närvarande slutprov på allt, därav min signatur. Alla proven skickas till Cardiff eller nåt liknande ställe för att någon grinig underbetald människa ska rätta dom så att min svenska griniga och underbetalda lärare inte ska kunna dra ner mitt betyg för att hon är just grinig. Nytt rekord idag, 5 h 15 min prov, matte och kemi, mums!

Om två veckor kan jag dock kalla mig själv arbetslös i ett halvår i väntan på att få leka krig i ett blåshål nånstans österut. Sen kan man kalla sig arbetslös i ett halvår till för att dom *censur* stolpskotten flyttade hela skiten så att det skulle passa bättre till högskolan. Januari till januari, tack så *censur* mycket *censur*! Vi bor för *censur* inte på södra halvklotet, mongobajshögar!

Om ni tycker jag verkar negativ, ja det är jag!

Jag har just färdigställt 32 sidor på min c-uppsats i kulturgeografi, Stockholms Universitet. För övrigt är jag just tillbaka från Västerbotten där jag har intervjuat folk om en konstig företagsform; gemenskapsföretag. Den är så konstig så det blev intressant att skriva uppsats om. Sådan är jag.

Dessutom har jag vandrat omkring i Umeå centrum en del och förundrats över de breda fina cykelbanorna som hela tiden matas med gnisslande, knirkande, brankande cyklar (folk servar ju inte cyklarna, som jag beskrev i en annan tråd). Ska vi tutta på Stockhom för att få så breda gator att även cyklarna får plats? Anledningen till att man planerde om hela centrala Umeå mded de breda gatorna är ju branden 1888. Då bestämde man att bredda gatorna och plantera björkar för att försöka förnindra framtida spridning. Det blev perfekt för cykling. Oj, nu svävade jag iväg igen...sorry.

Roxy skrev:
> Jag är 40 år och tar hand om Ville på heltid... he
> he ehhh.

haha.. ja, det bör du nog göra efter den flygturen du gav honom i lördags! =)

Friskis skrev:
> är hon verkligen 40?

Ja - minst!

Som hon kör i skogen måste hon ha 35 års erfarenhet eller så ;)

Det är tur att han alltid går runt i hjälm. Annars hade en lätt hjärnskakning inträffat. Nu vet jag att många tror att han ständigt har en hjärnskakning men så är faktiskt inte läget... :-)

Nu har jag det bevisat.
Märkte att en stor del här studerade. Och vad jag märkt så har man mest pengar så länge man går i skolan.
Förklarar varför de flesta här har så dyara och fina cyklar.

Läser till mekatronik-ingenjör på chalmers, å jobbar på ett gruppboende ibland.

Westman: Vilket år läser du? Kan hända att vi läser nån kurs ihop, läser med ettorna och treorna för tillfället.

Alla mina lärare har ylat om, Don't annoy the examiner! Dom är underbetalda och får en kubikmeter prov vardera som ska rättas på ett par veckor.

Tänk bara när du sitter där, don't annoy the examiner, sätt inte ihop pappren fel, rita graferna med linjal, skriv snyggt. Get my point?

Jag kan fö säga att mathematical methods p1 och 2 var ganska lätta i år, mycket logarithms dock. Du kommer säkert göra dom som prov-prov. Kemi p2 handlade nästan bara om organic chemistry, elakt. Nåväl, 6 juli kommer jag storma IBO's hemsida.

Kevlar: Haha, jag har inte methods! Jaaag haaar Studies! ;) Kemi har jag inte heller. Phew.

"Tänk bara när du sitter där, don't annoy the examiner, sätt inte ihop pappren fel, rita graferna med linjal, skriv snyggt. Get my point?" Fick se ett exempel på ett Paper 1 i engelska A2 HL och det var allt annat än välskrivet... :) Fick ändå 7 7 6 i betyg så helt perfekt behöver man inte va tydligen.

Lycka till med de kommande proven!

Programmerare, till största delen utveckling i C++...

Hade det inte varit för att pengar är spelar en central roll hade jag förmodligen;

Åkt skidor utför en bergssluttning,
Dykt i något främmande vatten,
Cyklat långt från bilar och asfalt,
Fikat på toppen av ett berg efter en 10h "promenad"...,
eller drömt mig bort tillsammans med solnedgången på en av västkustens salta klippor.

;-)

Tillbaka
Topp