[OT] Vad gör ni på dagarna?

pluggar på högskola... det mest typ, mycket folkhälsa, träningslära, fysiologi, sociologi, lite statsvetenskap, hunnit bli en del psykologi också. funderar på vad jag ska ta exemen i, vilket eller vilka ämnen, kandidater eller en magister och någon kandidat, eller skita i allt och söka jobb på macken i staden.

Nytt jobb sen i Måndags !!!
Fastghetsskötare på Svenska Bostäder !
Njuter av DUBBEL lön eftersom jag får fullt betalt från gammla jobbet tom. 15 Augusti!!!!
Undra vad jag ska köpa för dom pengarna........................
Föresten.....hur mycket går bort i skatt??
Någon som vet??.....räcker det med att dom drar 50% i skatt på gammla jobbet??

Pontus skrev:
-------------------------------------------------------
> Läser till mekatronik-ingenjör på chalmers, å
> jobbar på ett gruppboende ibland.
>
> Westman: Vilket år läser du? Kan hända att vi
> läser nån kurs ihop, läser med ettorna och treorna
> för tillfället.
>
> /Pontus

Jag går andra året nu, har precis valt mekatronik till trean. Vad heter du mer än Pontus? Jag heter Fredrik i förnamn om det kan tänkas hjälpa.

Westman skrev:

> Jag går andra året nu, har precis valt mekatronik
> till trean. Vad heter du mer än Pontus? Jag heter
> Fredrik i förnamn om det kan tänkas hjälpa.
>

Om man tittar i profilen så heter han Sernestrand.
/Johan

Matz: Kollar de inte den totala inkomsten och drar skatt efter det? Jag vet iof inte så mycket om vanliga skatter eftersom jag pluggar mer om företagsekonomi. =O/

På dagarna sover jag, på kvällarna sjunga jag på Kungliga Operan och lever på skattepengar så länge.

Jag sitter och vänta för sommarlov oxo. 8 veckar betalt semester, och semester ersättning!!

Hälsa familjen Nyström:-)

ha det
Jan

ianthewelshman skrev:
> På dagarna sover jag, på kvällarna sjunga jag på
> Kungliga Operan och lever på skattepengar så
> länge.
>
> Jag sitter och vänta för sommarlov oxo. 8 veckar
> betalt semester, och semester ersättning!!

Om chefen läser här så: Hej Ola! Ge mig inte sparken...

Vad jag gör på dagarna? Skannar vårt (Kommunens) bildarkiv (glasplåtar för tillfället), plåtar, gör affischer, svär över låååångsam dator (Dock stabil), undrar vad jag gjorde för tio sekunder sen (Taskigt arbetsminne. Innehar DAMP-diagnos), fikar, sitter i telefon, lunch i personalrummet med tillhörande "svenne"-stressning, mer telefon, skannar mer, fikar, får dagens sammanbrott och tar ut ilskan här på forumet, skannar lite till, varefter jag sparkar igång mitt trimmade vardagsfordon (Rosa Piaggio Ciao...) och ylar hem till strirrig (Säkert...) sambo och sjövild snart 9-årig dotter...

:)

edit: Är f ö försedd med den ohyggligt spännande titeln "arkivassistent"...

Senast redigerad av en moderator:
ska göra, jag sitter med anders i kören. fan vad världen är liten

förresten, gå på operan alltihoppa. desto mer folk som gå på operan, desto mer är chansen att jag for behålla mitt job...

jan skrev:
Hälsa familjen Nyström:-)

ha det
Jan

Roligt.

Hag lär träffa dem när jag ska upp till Lida-Loop

ha det
Jan

ianthewelshman skrev:
> ska göra, jag sitter med anders i kören. fan vad
> världen är liten
>
>
> förresten, gå på operan alltihoppa. desto mer folk
> som gå på operan, desto mer är chansen att jag for
> behålla mitt job...
>
>
> jan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> Hälsa familjen Nyström:-)
>
> ha det
> Jan

Då skall jag berätta vad jag gjort dom senaste dagarna. Nyss hemkommen från Riksgränsen. Grym skidåkning, skoterkörning och heliskiing.

Pluggar Ekonomprogrammet 2:a terminen på Karlstads Universitet. Flyttar på sommaren hem till Kungälv en bit utanför GBG. Jobbar på sommaren på Marstrandskajaker, om nån känner sig sugen på en paddeltur kan ni höra av er, roligast är det när det blåser(mycket). Jobbar även på Nautiska magasinet på Marstrand.

Är arkitekt om dagen på ett kontor i Sthlm. Jobbar även lite vid sidan av med 3d och speldesign.
Ska omförhandla min anställning snart. Frågan är: Mer pengar (till finare cyklar) eller kortare arbetstid (så jag kan cykla mer)? Svårt.

Försöker se till att amerikaner, kanadicker, turkar, brassar, mexare och annat löst folk får sina efterlängtade reservdelar från en större biltillverkare på Hisingen. Emellanåt dricks fult automatkaffe.

Tillbaka
Topp