[OT] Vad grillar du?

[OT] Vad grillar du?
Aha, misstänkte det. Avståndet till kolen blir väl för stort. Men tack för tipset om lösa spjäll, det är en 57a jag har så då löser jag det så istället.

Grillade förresten lite själv ikväll men glömde fota. Lite koreainspirerade kycklinglårfileter blev det. Marinerade i GoChujang, vitlök, soja, risvinäger och lite lönnsirap. Inte så tokigt faktiskt :)
Låter smarrigt :)

[OT] Vad grillar du?
Burgare, från en lokal chark. Grymt gott!

IMG_20210423_120138.jpg

---

Nästa gång blir det dock grillspett, och röklåda. Var på ICA och handlade och de hade ju grillkampanj nu :) så lämpligt, blev lite mer till grillhörnan! Men nu får det räcka med inköp på ett tag.

IMG_20210423_090311.jpg

[OT] Vad grillar du?
Med gasolgrill går det bra att värma pizza också :) det blir faktiskt riktigt bra, botten blir ju lätt ganska dallrig om man inte hinner äta upp pizzan innan den blir varm. Så slänger man den på grillen på låg effekt bara några minuter och den blir som ny. Nästan bättre t om för botten blir ju något extra krispig :)

_4280148.jpg

[OT] Vad grillar du?
Behöver köpa en större grill till stugan. Nu har vi en klotgrill med typ 48 i diameter. Vill inte köra gasol. Finns det något kvalitativt alternativ till weber? Skulle helst ha någon slags kamado-grill men blir lite väl mycket pengar om man ska ha lite större grillyta så det känns inte som ett realistiskt alternativ.

[OT] Vad grillar du?
Ledsen men det där är en googlad bild men jag tycker inte det spelar så mycket roll när fänkål är en diversifierad grönsak som levererar mycket smak, inte så många som handlar den heller så jag ville lyfta upp den.

Odlar man fänkål själv blir den tom. nästan mycket större än från butiken, rätt coolt.

[OT] Vad grillar du?
Ledsen men det där är en googlad bild men jag tycker inte det spelar så mycket roll när fänkål är en diversifierad grönsak som levererar mycket smak, inte så många som handlar den heller så jag ville lyfta upp den.

Odlar man fänkål själv blir den tom. nästan mycket större än från butiken, rätt coolt.

Jag gillar färnkål. Har det ofta i när jag gör ugnsgrönsaker. En god grönsak!

[OT] Vad grillar du?

Bilden föreställer dock grillad spetskål, inte fänkål.

[OT] Vad grillar du?
Igår vid 07:00 åkte ett paket med fläskkarré på grillen, blev perfekt till middag vid 18 tiden.

Bilagor

• 60C5FDED-CEB8-415A-A874-D334CC535760.jpeg
    60C5FDED-CEB8-415A-A874-D334CC535760.jpeg
    1 MB · Besök: 132
Tillbaka
Topp