Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Åt Vanameiräkor för typ två timmar sedan på en strandservering här på västkusten. Tror dock att dom var friterade. Sjukt gott iaf, med ett glas fruktigt enkelt vitt.Kött i all ära men ibland är det gott med omväxling, snabbt, gott o enkelt.
Vannameiräkor.
Visa bilaga 500816
Farsan har köpt en Aburök. Två ”stormköksbrännare” i en plåtlåda med galler och plåtar. Man har i blöta alspån, tänder, lägger en laxfilé och några frysta räkor (viktigt, annars blir de sega) och sen efter tjugo minuter har det slocknat av sig själv och är färdigt.Snyggt Harri!
Rökte räkor till midsommar, rackarns trevligt och förvånansvärt enkelt på vanlig klotgrill.
Tjonkade iofs på dessa lite senare för att kompensera.
Visa bilaga 500828
Picachu och Cote.
Vattenpistol som storleksreferens.
Har man en helt vanlig klotgrill då behöver man ingen ABU-rök. Bara slänga det du ska röka med på kol/briketterna (stora bitar är bättre än flis). Man kan kosta på sig en röklåda till grillen, kostar billigt på Ica.Farsan har köpt en Aburök. Två ”stormköksbrännare” i en plåtlåda med galler och plåtar. Man har i blöta alspån, tänder, lägger en laxfilé och några frysta räkor (viktigt, annars blir de sega) och sen efter tjugo minuter har det slocknat av sig själv och är färdigt.
Hur gick det?Inte vad jag grillar, mer vad jag vill. Jag är sugen på att lägga dagens pizza på grillen men har ingen riktigt pizzasten. Går de bra att köra med en stenplatta (över från stenläggning)? De är ingen riktigt sten men....
Om den skulle spricka under uppvärmingen så tar jag pizzan i ugnen bara.
![]()
Ser bra utCôte de nöff? Har jag köpt grisen i säcken?
Någon som grillat Lidels entrecote? Tjock och fin bit verkar det i alla fall se ut som...
Visa bilaga 504879
33cl radler som referens. ?
Orkade inte grilla.... ?
Nice en till med smokey mountain :DBolmar på rätt bra och nu plingar termometern om att 60 grader snart uppnåtts i 1,6 kg hängmörad rostbiff. Skall bli spännande.
Visa bilaga 505568
Helvete har min son börjat posta här? I ett försök att få honom mindre tjafsig när pappa tjatar om grönsaker sa jag i affären igår att han fick välja tre egna grönsaker - han valde majs, tomat och romansallad ?
Jag skulle äta HELA efter dagens trening . 10 mil i 15 m/s !!!Röker en julskinka, 5h. Nu kvarstår grilljeringen
Med grillen och termometern ? !!!Jag skulle äta HELA
Al körde jag och 67grader.Vad kör ni för rökträ till julskinkan? och till vilken temperatur?
Kör äpple och upp till 70°Vad kör ni för rökträ till julskinkan? och till vilken temperatur?
Ica säljer ofta rimmade. Det är ett bra utgångsläge för att köra direkt på grillen sen.tackar! Måste testas! Men dum fråga, är det alltså en sån där julskinka man köper i butik i massa gelé? De är väl färdigkokta från början. Eller är det något slags rå utgångsobjekt? (Har aldrig sett såna på Ica men inte heller letat).