[OT] Vad grillar du?

[OT] Vad grillar du?
Blev lite kyckling till dagens middag med. Rostbiffen får ligga tills imorgon.

20210714_181328.jpg
20210714_181522.jpg

[OT] Vad grillar du?
Snyggt Harri!

Rökte räkor till midsommar, rackarns trevligt och förvånansvärt enkelt på vanlig klotgrill.

Tjonkade iofs på dessa lite senare för att kompensera.

Visa bilaga 500828

Picachu och Cote.

Vattenpistol som storleksreferens.
Farsan har köpt en Aburök. Två ”stormköksbrännare” i en plåtlåda med galler och plåtar. Man har i blöta alspån, tänder, lägger en laxfilé och några frysta räkor (viktigt, annars blir de sega) och sen efter tjugo minuter har det slocknat av sig själv och är färdigt.

[OT] Vad grillar du?
Farsan har köpt en Aburök. Två ”stormköksbrännare” i en plåtlåda med galler och plåtar. Man har i blöta alspån, tänder, lägger en laxfilé och några frysta räkor (viktigt, annars blir de sega) och sen efter tjugo minuter har det slocknat av sig själv och är färdigt.
Har man en helt vanlig klotgrill då behöver man ingen ABU-rök. Bara slänga det du ska röka med på kol/briketterna (stora bitar är bättre än flis). Man kan kosta på sig en röklåda till grillen, kostar billigt på Ica.

Men en ABU-rök till fisketrippen är ju nice, drygt att släpa med sig hela grillen.

[OT] Vad grillar du?
Grillar året runt men glömmer alltid bort att fota så då kan jag ju inte lägga ut nåt i tråden. Men idag blev det foton....
Burgare på färsk& kallrökt lax.
20210716_180225.jpg

20210716_180427.jpg
20210716_181331.jpg

[OT] Vad grillar du?
Inte vad jag grillar, mer vad jag vill. Jag är sugen på att lägga dagens pizza på grillen men har ingen riktigt pizzasten. Går de bra att köra med en stenplatta (över från stenläggning)? De är ingen riktigt sten men....
Om den skulle spricka under uppvärmingen så tar jag pizzan i ugnen bara.
BqPs9jH.jpg

[OT] Vad grillar du?
Inte vad jag grillar, mer vad jag vill. Jag är sugen på att lägga dagens pizza på grillen men har ingen riktigt pizzasten. Går de bra att köra med en stenplatta (över från stenläggning)? De är ingen riktigt sten men....
Om den skulle spricka under uppvärmingen så tar jag pizzan i ugnen bara.
BqPs9jH.jpg
Hur gick det?

[OT] Vad grillar du?
Côte de nöff? Har jag köpt grisen i säcken?

Någon som grillat Lidels entrecote? Tjock och fin bit verkar det i alla fall se ut som...

IMG_20210806_123838-01.jpeg

33cl radler som referens. ?

[OT] Vad grillar du?
Bolmar på rätt bra och nu plingar termometern om att 60 grader snart uppnåtts i 1,6 kg hängmörad rostbiff. Skall bli spännande.

IMG_20210809_193011.jpg

[OT] Vad grillar du?
Hej! Inte slutat grilla, men mycket jobb och mycket resor i höst har inskränkt...

Men idag så, körde en första julskinka i röken, och den får ju inte känna sig ensam. Så en bit rostas inklädd i min egna pepparkrydda.

Julskinkan ligger och vilar inför griljering imorgon. Rostasen fick en reverse sear på grillen och åts ihop med mosad potatis toppad med vitlök och ost. Samt kantarellsås.

20211212_154731.jpg
20211212_164138.jpg
20211212_165846.jpg
20211212_170145.jpg

[OT] Vad grillar du?
tackar! Måste testas! Men dum fråga, är det alltså en sån där julskinka man köper i butik i massa gelé? De är väl färdigkokta från början. Eller är det något slags rå utgångsobjekt? (Har aldrig sett såna på Ica men inte heller letat).

[OT] Vad grillar du?
tackar! Måste testas! Men dum fråga, är det alltså en sån där julskinka man köper i butik i massa gelé? De är väl färdigkokta från början. Eller är det något slags rå utgångsobjekt? (Har aldrig sett såna på Ica men inte heller letat).
Ica säljer ofta rimmade. Det är ett bra utgångsläge för att köra direkt på grillen sen.

Tillbaka
Topp