[OT] Vad hör du på för pop rock blues?
Verkligen ballt spel på Keith dont go, tack för den!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen ballt spel på Keith dont go, tack för den!
Enligt denna video var prisen tydligen skattningar vad de hade varit värda om de varit ägda av någon totalt okänd person.Jag skulle tro att priset har mer att göra med hur stark koppling gitarren har till personen ifråga och hur känd personen är.
Att Pensa Suhr-gitarren inte skulle gå för £6000-8000 var ju helt uppenbart. Har sålts en hel del gitarrer med tydlig koppling till kända gitarrister för rätt saftiga priser genom åren. Ett exempel på en gitarr med tydlig personkoppling där priset garanterat i stor utsträckning är kopplad till personen är:
Visa bilaga 678924
En liknande gitarr som stått i ett skjul efter att Steve Johnson på 60-talet kombinerat ihop tre olika gitarrer lär inte inbringa liknande belopp.
Sen är det självfallet svårskattat om PS:en skulle gå för £100000 eller £1000000. Där beror det nog mkt på vilka personer som råkar finnas bland budgivarna och hur gärna de vill ha just den gitarren. Men nog är det rätt uppenbart att den skulle gå för mer än de flesta andra gitarrerna som inte är lika hårt kopplade till MK. En annan som också går in i det facket med gitarrer som uppenbart skulle bli bland de dyraste är i mitt tycke denna som väl är den som användes på Money for nothing och Brothers in arms.
Visa bilaga 678927
Får mig att fundera på om estimaten egentligen inte var tänkta som skattningar av förväntat auktionspris utan en skattning av något annat. En första tanke vore ju att det skulle vara marknadspris för en sådan gitarr utan personkoppling. Jag har noll koll men funderar på om inte estimaten i så fall är för höga. Ni som har koll kan ju se vad ni tror om den hypotesen, men jag är som sagt tveksam.
Pipan och drivet är helt underbart.Nina! Vilken röst och känsla, oslagbart i min bok:
Pipan och drivet är helt underbart.
Fast det där är ju nästan OnT, hon var väl ihop med fuskaren för ett par decennier sen.
Har aldrig tänkt på att det är en grej, men det är det ju.Anslående acapella inledning.