Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu kunskap för mig, kul!
Upphovsmannen:
Jag minns att deltagarna förväntades veta detta i förra säsongens På Spåret. Jag tycker jag har grundläggande koll på Eagles (tog iaf bandet) men den i Tyskland uppväxta upphovsmannen var bortom mig. Och deltagarna med för den delen.
Upphovsmannen:
Oklart vem Mossan antyder på, men jag vill minnas att han dog av en hjärntumör. Skall försöka se dokumentären om honom som släpptes i veckan.Haha, slashas var ju fyndigt! Är alla införstådda med vem Mossan är, som han dedikerat skivan till? Kort karriär och dog väldigt ung, ungefär som förlagan. Vad var det som hände?
Ja jo, jag är skåning, så långt är jag med ? Tänkte om det var ngt utöver det ?Var en artikel om honom i DN förra veckan. Mossan är skånska för morsan. Dedikationen är alltså till mamma. Rätt gulligt att ha på ett skivomslag av en rockare, tyckte syrran.
Du menar att den saknar lite bergscykling?Den här tråden är inte inkluderande.
Och att den saknar Fassan?Du menar att den saknar lite bergscykling?
Och att den saknar Fassan?
Så, nu är tråden inkluderande.
Inkluderande inkluderar väl även att inkludera "skit"?Så, nu är tråden inkluderande.
Vissa anser nog att ditt inkluderingsinlägg fångade upp det med ?Inkluderande inkluderar väl även att inkludera "skit"?
Lite bluesigt kan man säga, ibland.Entombed = popband?
Kanske lite att tänja på begreppet blues.Lite bluesigt kan man säga, ibland.
Entombed kan vare lite bluesiga, enligt Microsoft AI motor Copilot är åtminstone albumet "Wolverine Blues" lite bluesigt. Nu var det i och för sig inte en låt från den plattan jag njöt av tidigare idag.Kanske lite att tänja på begreppet blues.
Den andra tråden är inte heller inkluderande för den som inte klarar hårdrock. Det finns över 3000 trådar at your disposal att klottra fritt i. Varför måste du klottra just här?Den här tråden är inte inkluderande.
Sorry, jag kände mig exkluderad men ska skärpa mig.Den andra tråden är inte heller inkluderande för den som inte klarar hårdrock. Det finns över 3000 trådar at your disposal att klottra fritt i. Varför måste du klottra just här?
Pentamoll-skalan, med eller utan bluesens klassiska blå ton, återfinns ju i (nästan) varenda riff, lick eller solo sedan Jesus gick i shorts. Det är dessutom den första skalan en populärmusik-gitarrist lär sig, så att experimentera med just den utanför bluesens klassiska domän kan nog inte ses som särskilt djärvt ?Entombed kan vare lite bluesiga, enligt Microsoft AI motor Copilot är åtminstone albumet "Wolverine Blues" lite bluesigt. Nu var det i och för sig inte en låt från den plattan jag njöt av tidigare idag.
Visa bilaga 684630
Vackert:
Det har lockat. Kan man koppla till en vanlig gitarrstärkare eller blir det kass?Nån här som lyssnar på basgångar? Påfallande många sjyssta låtar bygger på en fin basgång. Vilken är din favvo basgång? Har du försökt spela den nån gång? Här är en av Joe Osborn (1937 - 2018) som till slut fick mig att skaffa elbas och förstärkare. Var det nån basgång jag ville kunna så var det denna. De där lekfulla glissandona och spel över precis hela halsen och alla strängar. Det är ett roligt ställe att befinna sig på, att själv pumpa ut basgången/ryggraden på en favvolåt. Roligt och lärorikt och inte så svårt som man skulle kunna tro.
Har inte provat, misstänker det blir kass. Själv köpte jag en enkel beggad för hemmabruk för 400, och den räckte bra för mina små experiment.Kan man koppla till en vanlig gitarrstärkare eller blir det kass?