[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Håller med, att det låter bra trots trevande stereohantering säger ju sitt ? att hålla 100% av trummorna i ena örat var ingen hit.
Har lyssnat på min beskärda del Beatles men förmodligen mest CD och senare stream, kanske har spåren då remastrats till en ”modernare” mix?

Tror det var så att när dom skulle lägga till typ ett instrument mixade dom ihop det som redan spelats in på en kanal och spelade in det nya på den andra kanalen. Det repeterades sedan x antal gånger. Därför det är väldigt svårt att remixa dom inspelningarna så det blir bra.

Nu när vintern drar sina sista suckar här i söder vill jag passa på att hylla den fantastiska Skånska Vintern!

Lite för mycket snö dock för att den riktiga känslan skall infinna sig.
Som bonus bjuder jag på en gammal goding

Norsk beauty-and-the-beast-doom (?) på Shakespeare-engelska. Osäker på ifall det är bra eller ifall det som i många fall är nostalgin som spelar mig ett spratt.

Nu är det fredag igen och jag ska på konsert både ikväll och i morgon. Det förbereds genom att lyssna på något helt annat.

Sent en kväll i Majorna under tidigt 2000-tal påpekade någon i mitt sällskap att nog ingen av oss som tolvåringar hade trott att vi fortfarande skulle lyssna Ten tio år senare, som ”vuxna på middag”. Vi höll nickande med och lyssnade i andakt. Sedan dess har det gått typ 20 år till, men nu känns det snarare osannolikt att vi någonsin kommer sluta lyssna på den.

I veckan har jag lyssnat på nysläpp från Hellacopters, RHCP och Eddie Vedder. Det kunde lika gärna varit 1999. Den nya gubbrocken?
Är inte rockmusik i stort sett generellt att klassa som gubb(/gum?)musik numera? När jag frågat min systerdotter låter det i alla fall inte som kidsen idag lyssnar på rockmusik.

Är inte rockmusik i stort sett generellt att klassa som gubb(/gum?)musik numera? När jag frågat min systerdotter låter det i alla fall inte som kidsen idag lyssnar på rockmusik.
Sant, men t ex 1999 var det ju främst Deep Purple och gänget som var gubbrock. Kanske är regeln ”all rock utom möjligtvis dagens rock är gubbrock”.

I veckan har jag lyssnat på nysläpp från Hellacopters, RHCP och Eddie Vedder. Det kunde lika gärna varit 1999. Den nya gubbrocken?
Hellacopters nya gillar jag skarpt.

Apropå gubbrock såg jag Nationalteatern live igår. Dageby närmar sig 80 bast men fortsätter spela rock’n’roll och det märks att gubben fortfarande är förbannad, även om det inte är lika tydligt som för 40 år sedan.

Ikväll ska jag se Thåström. Från en gubbe till en annan. ?

En mashup då två av barnen spelar alldeles för högt. En låter som sabaton och den andra spelar troligen eminem.

Det blir ingen bra kombo…

Riktigt lustiga plattor man råkar på ibland, lyssna på detta! Riktigt bra (om man gillar experimentell musik)

Bara omslaget är ju helt underbart

Sent en kväll i Majorna under tidigt 2000-tal påpekade någon i mitt sällskap att nog ingen av oss som tolvåringar hade trott att vi fortfarande skulle lyssna Ten tio år senare, som ”vuxna på middag”. Vi höll nickande med och lyssnade i andakt. Sedan dess har det gått typ 20 år till, men nu känns det snarare osannolikt att vi någonsin kommer sluta lyssna på den.

Spelade Ten när den släpptes och än idag då och då. ?

Tillbaka
Topp