Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så fantastisk!Fortsätter med svenska skivor jag lyssnade på för ca 20 år sen.
Då bör hon lära sig dennaDottern har fått för sig att hon ska lära sig danska..
Håller med, att det låter bra trots trevande stereohantering säger ju sitt ? att hålla 100% av trummorna i ena örat var ingen hit.
Har lyssnat på min beskärda del Beatles men förmodligen mest CD och senare stream, kanske har spåren då remastrats till en ”modernare” mix?
Sant. Men Kielgasten var plattan som öppnade Gasolin för mig i ett prepubertalt 80/90-tal så den låg nära till hands ?Då bör hon lära sig denna
Svinbra, kul med så många gäster.Konceptuell crust? Det här är riktigt bra!
![]()
Är inte rockmusik i stort sett generellt att klassa som gubb(/gum?)musik numera? När jag frågat min systerdotter låter det i alla fall inte som kidsen idag lyssnar på rockmusik.I veckan har jag lyssnat på nysläpp från Hellacopters, RHCP och Eddie Vedder. Det kunde lika gärna varit 1999. Den nya gubbrocken?
Sant, men t ex 1999 var det ju främst Deep Purple och gänget som var gubbrock. Kanske är regeln ”all rock utom möjligtvis dagens rock är gubbrock”.Är inte rockmusik i stort sett generellt att klassa som gubb(/gum?)musik numera? När jag frågat min systerdotter låter det i alla fall inte som kidsen idag lyssnar på rockmusik.
Hellacopters nya gillar jag skarpt.I veckan har jag lyssnat på nysläpp från Hellacopters, RHCP och Eddie Vedder. Det kunde lika gärna varit 1999. Den nya gubbrocken?
Eminton eller Sabanem - kommer att slå hårt 2022!En mashup då två av barnen spelar alldeles för högt. En låter som sabaton och den andra spelar troligen eminem.
Det blir ingen bra kombo…
HahaEminton eller Sabanem - kommer att slå hårt 2022!
Mastodon är helt grymma men sporadiskt svävar de ut väl mycket... Gillar inte riktigt när de blandar in någon sorts jazz fusion, då mår jag lite illa, för mig låter de bäst när de spelar lite tyngre, håller sig till rötterna.Haft lite svårt för Mastodon men den här plattan var ju riktigt bra...
Spelade Ten när den släpptes och än idag då och då. ?Sent en kväll i Majorna under tidigt 2000-tal påpekade någon i mitt sällskap att nog ingen av oss som tolvåringar hade trott att vi fortfarande skulle lyssna Ten tio år senare, som ”vuxna på middag”. Vi höll nickande med och lyssnade i andakt. Sedan dess har det gått typ 20 år till, men nu känns det snarare osannolikt att vi någonsin kommer sluta lyssna på den.
Ja, den där är riktigt jävla bra. Shoegaze men ändå inte på nåt sätt.Fortfarande rysligt bra skiva!
Ett av de få pretentiösa band jag tycker om.Lyssnar mig igenom Yankee Hotel Foxtrot
Det sägs ju vara svårt att vara ödmjuk när man är så jävla bra ?Ett av de få pretentiösa band jag tycker om.