Sambal Oelek
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
haha, ok, dålig timing... men snart är det äntligen måndag!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pelle Hå sa:Äntligen!
Nya albumet med Soen är ute i sin helhet. Verkar lovande.
Soen - Sectarian
diHib sa:[video med Aristocrats]
Pelle Hå sa:Äntligen!
Nya albumet med Soen är ute i sin helhet. Verkar lovande.
Soen - Sectarian
clnr sa:Entombed - Clandestine
Fy fan vad bra den är!
clnr sa:
DH sa:Roger Pontare. Mello på TV.
Simon89 sa:Här tävlar folk i all visa mest udda musik känns det som
Simon89 sa:Här tävlar folk i all visa mest udda musik känns det som
ForesterGuy sa:Kommersiellt och lättillgängligt ska det vara:
Den där konserten hade jag inte ens gått på om jag fått betalt.ForesterGuy sa:Sen finns ju GG...
Ah, det där var nya bekantskaper för mig.ForesterGuy sa:Bah, old stuff.
EST sa:Mortiis
GoranS sa:Ah, det där var nya bekantskaper för mig.ForesterGuy sa:Bah, old stuff.
Om "Bah":et var riktat mot mitt inlägg ovanför så ber jag dock att få påpeka att dessa två spelar på olika halsar. Att ha tre personer som delar hals på en, låt vara 8-strängad, gitarr blir en lite annan grej.
GoranS sa:Jag säger inget om vad som är "bäst", men jag tycker det är en viss skillnad att ha tre personer som trycker ner strängar mot banden på en hals samtidigt och ett antal personer som spelar på en eller två halsar men där det bara är en hand som jobbar med att trycka ner strängarna på varje hals. Med flera händer krävs en synkronisering s.a. de inte förstör för varandra. Huvudsakligen är förvisso lösningen som används på problemet i klippet att varje hand har tillgång till en delmängd av strängarna, men ändå.
Sen får jag erkänna att jag inte visste att dubbel- och trippelhalsade gitarrer funnits så länge. Hade jag fått gissa hade jag sagt att de dykt upp någon gång på 60-talet, men man lär så länge man lever. :-)
Sen är det helt olika tidsepoker - det som görs i dina klipp var vid den tidpunkten sannolikt mycket mer udda än det skulle anses idag.
ForesterGuy sa:Har du sett en Les Paul? Här är två: