[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Paco sa:
Sambal Oelek sa:
GoranS sa:
helt ok Göran, smaken är som baken. Ibland funkar det inte bara. Då får man lyssna på det man tycker är bra istället ?

Jag tipsade Christer Björkman om att Dance Macabre borde vara Sveriges bidrag i eurovision 2019. En säker vinnare?
Jag stödjer dig fullt ut i ditt tips då Sverige skulle bli diskat om vi skickade den låten och det därmed skulle vara noll risk att SVT skulle behöva arrangera spektaklet 2020.

Kupa sa:
GoranS sa:
Och lite indisk munekvilibrism ...

Det där är en riktig favorit! Och tänk att man såg Hellborg, Lane och Sipe i november 1995 i den rökiga Rackis-källaren i Uppsala...
Rökigheten är jag inte så avundsjuk på men att ha sett (och ffa hört) Shawn Lane live ger höga avis-poäng i min värld.

Lite kul i klippet också att se Hellborg sitta med ett stort leende på läpparna och se ut som ett litet barn på julafton. I de flesta andra saker jag sett med honom framstår han som ganska allvarlig.

Senast ändrad:
GoranS sa:
Kupa sa:
GoranS sa:
Och lite indisk munekvilibrism ...

Det där är en riktig favorit! Och tänk att man såg Hellborg, Lane och Sipe i november 1995 i den rökiga Rackis-källaren i Uppsala...
Rökigheten är jag inte så avundsjuk på men att ha sett (och ffa hört) Shawn Lane live ger höga avis-poäng i min värld.

Lane var i hög grad medskyldig, han rökte ju som en borstbindare. Jag var mest medsläpad för Hellborgs skull av min basspelande kompis och det är först i efterhand som jag insett hur stort det där faktiskt var. Det finns en bootleg med bra kvalitet från den kvällen, förresten.

GoranS sa:
Lite kul i klippet också att se Hellborg sitta med ett stort leende på läpparna och se ut som ett litet barn på julafton. I de flesta andra saker jag sett med honom framstår han som ganska allvarlig.

+1

Ghost Witch Image

Men saknar Papa och ”gamla” Ghost

Allt var bättre förr. När jag var liten cyklade vi med helstelt i skogen. Alltid 3*7 växlar. Och Sverige vann VM brons.

Öppnar med lite groovigt gung signerat Five Finger Death Punch.

Fortsätter med lite stämningsfullt från Parkway Drive.

Avbrott med lite typisk sommarvibe-musik av Illenium.

Sen dundrar vi igång Ghosts nya platta.

Avslutar med att varva ner till Marillion.

0210DBC3-5E0C-48EA-B8BF-6C0BFA269A5E.png

Airbag - Sounds That I Hear

Äh kastar in en bonus också...

Björn Riis (från Airbag) - Coming Home

Senast ändrad:

(det tar några minuter innan det börjar på riktigt :)

Senast redigerad av en moderator:
Lite i samma spår som Örjan, plockade ner albumen Vanadrottning och Frost mot eld för att hålla mig sällskap i gymmet. Helt fast.

Tillbaka
Topp