[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Ända gången jag tyckte Volbeat lät ok.

Helt grymt, kul video, LG Petrov hade en hmmm "manlig" kraftfull röst, inget brölande där inte, en naturkraft.

När jag såg Volbeat som förband till Black Sabbath hade sångaren Entombed på sin jeansjacka. :-) I övrigt är jag också lite splittrad till Volbeat men de har gjort några bra låtar. Möjligen är det sången/sångaren (rösten) som gör att man uppfattar många låtar störande lika.

Senast ändrad:
Ja, det är riktig intervallmusik!

Jag är lite trög när det gäller musik, behöver lyssna på en platta några gånger först men det var lovande. Jo, var väl sångarens röst jag tyckte var lite lik Abbath (Immortal). Abbath är en legend men också en rolig figur som verkligen har glimten är ögat, bjuder bra bra show. Gillar att inleda ett Zwift pass med Abbath/Immortal. ;-) Abbaths röst tar dock lite tid att vänja sig vid.

Gällande Zwiftande (dvs tortyr) så underlättar det ju med något testosteronhöjande ;-) och då är nog best of samlingen Viking Raids av Unleashed det som fungerar bäst för mig för tillfället men sådant varierar ju kraftigt, vad man lyssnar på.

Såg att du tipsade om något doomigt också, det är bra, jag älskar doom och stoner. :-) Väntar med spänning på den nya plattan från Monolord som bör komma strax.

Senast ändrad:
Nä, det är inte Abbath, Demiser är från USA. Men Abbath och Immortal har ju varit stilbildande minst sagt.

F ö så lyssnar jag på DVNE nu.
Prog-sludge?

Glömmer aldrig sjöhistoriska.
Booker T. Pearl jam och crazy Horse. Tre riktiga konserter.
Kolla in farsan Baloo.
Här visar farsan vem som är kung Grunge. ;)

Fel spelning men setupen densamma.
Extranumret -93.

Eddie körar så smått.
Basisten är kompar i lugn och ro.
Gitarristen står och applåderar.
Den enda som följer med Neil är trummisen.
Får fortfarande gåshud när jag tänker på den konserten

Tillbaka
Topp