[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Helt sjukt egentligen, stonesgubbarna som överlevt ska visst på turne igen ;)

Kyuss ❤️
3CE704E2-4530-40F9-824F-E0430BB279FA.jpeg

Drog igång en av Spotifys algoritmkurerade listor, stack därefter ut och sprang i skymningen och kom hem till detta. Ingen dålig start på helgen!
Visa bilaga 543635

Minns när MTV fortfarande spelade musik och man hade turen att lyckas få se videon till Stardog Champion någon gång i månaden.
Har för mig att de (MTV) även hade med en sekund av barnkörens "na-na-na-ah" från låten i någon jingel på den tiden.

Minns när MTV fortfarande spelade musik och man hade turen att lyckas få se videon till Stardog Champion någon gång i månaden.
Har för mig att de (MTV) även hade med en sekund av barnkörens "na-na-na-ah" från låten i någon jingel på den tiden.
Jag är rätt säker på att det var Singles-soundtracket jag fick den från.
F ö en film som är värd att se om vart 10:e år eller så.

Jag är rätt säker på att det var Singles-soundtracket jag fick den från.
F ö en film som är värd att se om vart 10:e år eller så.
Jäkligt bra soundtrack och lika bra film. State of Love and Trust är fortfarande en av Pearl Jams bättre låtar, speciellt versionen från MTV Unplugged.
Jag är så pass gammal att jag såg den filmen när den var ny och har säkert sett den ett dussintal gånger sedan dess. Nu var det några år sedan så det kanske är dags igen.

/Touch me, I'm Dick!

Doris dotter Lotta sjöng stämma på en låt med mitt gamla band.
Oj, världen är liten ibland!

Sitter nu och lyssnar på dagens avsnitt av podden Snedtänkt med Kalle Lind (om Tommy Körberg idag) en bit in spelade dom en snutt av just Did You Give the World Some Love-låten med Doris, och ÄNTLIGEN efter flera års letande och grubblande fick jag reda på vem som sjöng, så jag letade upp direkt på Youtube. Janne Loffe Carlsson på trummor. Bra låt från -69/70 som står sig fantastiskt bra än idag.

Tillbaka
Topp