storfiskarn
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skön version men skall det vara en cover föredrar jag:Hittade den här alldeles nyss, ett av mina nya favoritband med en av mina favorit-Doors låtar. vad kan bli bättre
Mitt sista skivköp var fyra singlar med White Stripes på Nostalgipalatset för några dagar sedan. Fina saker. Endast haft fullängdare innan. Helt fantastiskt band.
De har sina stunder, helt klart!Mitt sista skivköp var fyra singlar med White Stripes på Nostalgipalatset för några dagar sedan. Fina saker. Endast haft fullängdare innan. Helt fantastiskt band.
Håller med, även om jag inte tycker allt Jack White släpper håller jämn klass så verkar han likt en ung Neil Young helt kompromisslös i sin kreativitet och sina uttalanden. Och precis som med Young verkar det bita honom i röven ibland/ofta, men om 20 år kommer Jack White nog anses vara en av tidernas stora bluesmen, med ett tillhörande gäng som bespottar honom.Mitt sista skivköp var fyra singlar med White Stripes på Nostalgipalatset för några dagar sedan. Fina saker. Endast haft fullängdare innan. Helt fantastiskt band.
Haha. Grym platta. När jag var nyblivet mods färgade jag axelklaffarna på en av farsans gamla gröna skjortor med svart penna för att efterlikna skjortorna på bilden. På riktigt.
Det är rätt ovant för mig att höra trummor, gitarr i ena örat och annan gitarr (eller en distad bas?) i andra örat, och sen sång i båda öronen.
Beatlesmixning. Stereo var nytt på 60-talet och det hörs. Musiken var bättre på 60-talet och det hörs.Det är rätt ovant för mig att höra trummor, gitarr i ena örat och annan gitarr (eller en distad bas?) i andra örat, och sen sång i båda öronen.
Själv hade jag ett jävla problem med att förstå hur Steve Marriotts skjortkragar lyckades vara så höga.Haha. Grym platta. När jag var nyblivet mods färgade jag axelklaffarna på en av farsans gamla gröna skjortor med svart penna för att efterlikna skjortorna på bilden. På riktigt.
Håller med, att det låter bra trots trevande stereohantering säger ju sitt ? att hålla 100% av trummorna i ena örat var ingen hit.Beatlesmixning. Stereo var nytt på 60-talet och det hörs. Musiken var bättre på 60-talet och det hörs.
?
För jävla bra. Ser fram emot konserten här i stan om ett par veckor.
Njae, det ska vara samma konstiga mix oavsett medium. Däremot vet jag att The Beatles själva ansåg att det, för alla plattor fram till Abbey Road, var monomixen som var den ”riktiga” mixen.Håller med, att det låter bra trots trevande stereohantering säger ju sitt ? att hålla 100% av trummorna i ena örat var ingen hit.
Har lyssnat på min beskärda del Beatles men förmodligen mest CD och senare stream, kanske har spåren då remastrats till en ”modernare” mix?