[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Ja det är sällan speciellt pulshöjande, men ibland överraskar han. Såg dom live (the National) i Berkeley 2016 första gången och var lite lätt tårögd efter den konserten. Han har ändå en röst som inte är av denna värld.

Ja det är sällan speciellt pulshöjande, men ibland överraskar han. Såg dom live (the National) i Berkeley 2016 första gången och var lite lätt tårögd efter den konserten. Han har ändå en röst som inte är av denna värld.
Jag förstod mig inte på dem förens för kanske 5-7 år sen och upplever att jag fortfarande har mycket att hämta. Deras låtar är som att kolla på en sån där prickig bild som efter att man stirrat på den tillräckligt långe plötsligt blir ett 3D-motiv, och när man väl sett den så är den alltid med en.

Jag förstod mig inte på dem förens för kanske 5-7 år sen och upplever att jag fortfarande har mycket att hämta. Deras låtar är som att kolla på en sån där prickig bild som efter att man stirrat på den tillräckligt långe plötsligt blir ett 3D-motiv, och när man väl sett den så är den alltid med en.
Jag har nog varit ganska ihärdigt fan sedan nånstans mellan Alligator och Boxer, men något av en periodare.
Men det är ändå lite förlösande när man till slut får se det där bandet man ändå följt och gillat så länge.

Kolla upp hennes kanal väldigt intressant, hon har mycket rock-metal m.m.
Intressant att höra hur hon tolkar musiken.

Super group 1985 ?
Lyssna på låten!
Hååårda trummor och skön bas.., och Andy Taylor såklart.
Robert Palmer! Älskar hans röst ?

<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Äntligen en uppföljare?
Screenshot_2022-03-27-21-29-52-190_com.spotify.music.jpg

Hm, det här var ju ... intressant!?

Inget jag pallar att lyssna någon längre stund på och man kan ju inte säga att det är musik med något större dynamiskt omfång. Ändå något som är lite catchy i oväsendet.

Tillbaka
Topp