HejaSverige!
Aktiv medlem
[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan bara hålla med. Offspring och Green Day var duktiga på att balansera true och mainstream, bra gateway band!Lyssnade på ”Den om The Offspring”-avsnittet idag och de landar i en bra konsensus att medans bandets ploj-låtar har grundat deras framgång, förmögenhet och frihet, så har även deras många högkvalitativa låtar hamnat i skymundan, både nya och gamla.
Här en låt med typisk System of a Down-struktur, 1989:
Sen tycker jag nog att Gone Away, 1997, förtjänar en lyssning då och då, i motsats till många föredrar jag inte den akustiska varianten utan originalet. Bortom hitsen är det förvånansvärt många mörka teman.
Där ser man. Jag sökte efter Neil Young på Spotify idag och fick bara upp ett par låtar från Live Aid.Ännu en Neil Young-platta som inte åkt ut i samband med bojkotten:
Ja, en del är nog inkorrekt taggat vilket isf förklarar varför de ligger kvar.Där ser man. Jag sökte efter Neil Young på Spotify idag och fick bara upp ett par låtar från Live Aid.
Så jävla bra!
Minst 3 va?
Asså visst är originalet störst, bäst och vackrast. Men ibland görs det covers som sticker ut. Oj. Fast det var ju inte originalet. Ehe. Låter som en rätt sen inspelning? Chansar på punkåret '77.