[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Lyssnade på ”Den om The Offspring”-avsnittet idag och de landar i en bra konsensus att medans bandets ploj-låtar har grundat deras framgång, förmögenhet och frihet, så har även deras många högkvalitativa låtar hamnat i skymundan, både nya och gamla.

Här en låt med typisk System of a Down-struktur, 1989:

Sen tycker jag nog att Gone Away, 1997, förtjänar en lyssning då och då, i motsats till många föredrar jag inte den akustiska varianten utan originalet. Bortom hitsen är det förvånansvärt många mörka teman.

Kan bara hålla med. Offspring och Green Day var duktiga på att balansera true och mainstream, bra gateway band!

Två trådsvar i ett!
20E8CAF4-79BA-4D37-98BA-DEA854DD61CF.jpeg

Där ser man. Jag sökte efter Neil Young på Spotify idag och fick bara upp ett par låtar från Live Aid.
Ja, en del är nog inkorrekt taggat vilket isf förklarar varför de ligger kvar.

Som kuriosa var plattan ovan bra, men jag tyckte nog det var mer bett i Live in Paris-skivan, den hittade jag när jag sökte efter keep on rocking in the free world i en stund av glömska.

Först covers/play along på låtar i neoklassiska- och gitarrshredskolan. Sen inget på sju år. Och nu ngt som ger mig nu metal-vibbar. Oväntat kan man väl säga om inget annat.

Tillbaka
Topp