[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Vokalinsatsen låter som en blandning mellan en tandlös arg gumma och en hund som de håller på och sliter sönder blandat med en mistlursimmitation. Inget för mainstream-kanaler.

Let us lift you up on high
See the twinkle in your eye
Raise you up into the sky
And say it's easy
Hey let the trumpets ring it
Oh, let the angels sing it
Let your pretty feet go dancing
Let your worn out mind go prancing

Svenskt meseri! Vill vi konkurrera med gamla Sovjetväldet får vi väl dra fram en opera till Christer Fuglesang ära eller en symfoni över Ingemar Johansson seger över Floyd Patterson. Eller kanske en polska för att hylla AXE-växeln?
Tänkte posta Horst Wessel-lied men ångrade mig. Alltid gillat ”Arbetets söner” också. Trallvänlig.

Alla är avundsjuka på Wattie. Vilken röst! Vilken mohikan!
Verkar väldigt opraktisk i kombination med cykelhjälm. Kombinerat med att hans kropp verkar vara i sämre skick än min och att jag föredrar att kunna kommunicera med folk utan att ha en femtioprocentig risk att folk antingen flyr eller slår mig för att jag låter så arg får jag nog chocka dig och konstatera att det finns (minst) en person i världen som inte är avundsjuk på honom.

Finns det några som tar punkband och ”förfalskar” deras ljud till symfonirock, gärna genom att sätta ihop ett tjog låtar till ett monumentalverk med ett intrikat system av upprepningar av valda delar men i olika taktarter, med olika instrumentering, etc.?
Shredvideor måste ändå vara Guds gåva till internet. Dels är de, helt objektivt, fruktansvärt roliga, dels är det helt uppenbart någon väldigt duktig musiker som gör dem.

Skulle vara svinroligt med ditt förslag. Discharge går på scen och låter som Yes.

Carlos Santana försökte få några shreds bortplockade från YouTube - snacka om att inte kunna ta ett skämt. ?

Senast redigerad av en moderator:
Shredvideor måste ändå vara Guds gåva till internet. Dels är de, helt objektivt, fruktansvärt roliga, dels är det helt uppenbart någon väldigt duktig musiker som gör dem.

Skulle vara svinroligt med ditt förslag. Discharge går på scen och låter som Yes.

Carlos Santana försökte få några shreds bortplockade från YouTube - snacka om att inte kunna ta ett skämt. ?
Lite kul när de dök upp. När man sett ett antal tycker jag dock underhållningsvärdet sjunker rätt ordentligt om det inte är någon väldigt speciell och ny "modifikation" som görs.

Svenskt meseri! Vill vi konkurrera med gamla Sovjetväldet får vi väl dra fram en opera till Christer Fuglesang ära eller en symfoni över Ingemar Johansson seger över Floyd Patterson. Eller kanske en polska för att hylla AXE-växeln?

I jämlikhetens namn kanske även en polack skulle få vara med och göra något?

Lite kul när de dök upp. När man sett ett antal tycker jag dock underhållningsvärdet sjunker rätt ordentligt om det inte är någon väldigt speciell och ny "modifikation" som görs.
Oenig, både om ”lite” kul och sjunkande underhållningsvärde. Skrattar fortfarande så att jag nästan kissar på mig åt t ex Eric Clapton och Paco de Lucia. Alltid lika kul när man gör narr av pretentiösa människor.

Oenig, både om ”lite” kul och sjunkande underhållningsvärde. Skrattar fortfarande så att jag nästan kissar på mig åt t ex Eric Clapton och Paco de Lucia. Alltid lika kul när man gör narr av pretentiösa människor.
Min behållning är nog primärt i den "tokiga" skillnaden mellan hur man är van att höra stycket och hur det låter i kombination med att det visuellt ändå ser ut som ljud och bild hänger ihop. När man sett det göras ett antal gånger tappar det i underhållningsvärde.

Tillbaka
Topp