[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Helt OK att avstå upptumning.

Tänkte att jag kunde hålla nere antalet inlägg i tråden lite med mina femmor. Dessutom utgör de ett litet projekt som inte började på femformatet men som nu fått landa i det.
Jag förstår tanken, men de tar ju lika mycket "plats" i tråden, så jag fattar inte vitsen, då antalet inlägg man har näppeligen har någon betydelse?. Men, så är jag ju särdeles trög också, åtminstone säger min fru det... Var och en gör så klart som man själv vill.

Jag förstår tanken, men de tar ju lika mycket "plats" i tråden, så jag fattar inte vitsen, då antalet inlägg man har näppeligen har någon betydelse?. Men, så är jag ju särdeles trög också, åtminstone säger min fru det... Var och en gör så klart som man själv vill.
Varje inlägg trycker upp tråden högst upp i trådlistan.

Dessutom kan det vara jobbigt att se hur många inlägg man producerar/t ...?

Den här alldeles för korta låten är så trevlig att jag inte kan motstå att posta den, old school åt Grave hållet så det står härliga till, möjligt låten är avsedd som ett intro. :unsure:

Jäklar Göran, bra där med Boris.

I mina öron fick det dock bättre mer melodiösa stoner/doom band från Japan, tex Church of Misery som är helt fantastiska.
Så mkt mindre melodiöst än "tjutandet" på Boris-skivan är det nog svårt att få det så det säger ju inte jättemycket. Man får ju ge dem cred i alla fall för att med första albumet verkligen inte försöka fånga in några icke ont anande lyssnare med lättillgänglig och vacker musik utan istället köra en timslång låt med diverse "oväsen". Efter tre omgångar med välbehövliga pauser emellan är jag nu 25 minuter in på skivan. Får se om jag kan komma i mål innan lunch.

Så mkt mindre melodiöst än "tjutandet" på Boris-skivan är det nog svårt att få det så det säger ju inte jättemycket. Man får ju ge dem cred i alla fall för att med första albumet verkligen inte försöka fånga in några icke ont anande lyssnare med lättillgänglig och vacker musik utan istället köra en timslång låt med diverse "oväsen". Efter tre omgångar med välbehövliga pauser emellan är jag nu 25 minuter in på skivan. Får se om jag kan komma i mål innan lunch.
Hm, fick ta ett "pass" efter lunch också för att klara det.

Biten från runt 50 minuter in till ungefär en minut kvar gissar jag skulle funka fint som tortyr om man loopade den i det oändliga och tvingade folk att lyssna på det. Fruktansvärt enerverande.

Jäklar Göran, bra där med Boris.

I mina öron fick det dock bättre mer melodiösa stoner/doom band från Japan, tex Church of Misery som är helt fantastiska.
Church of Misery låter ju rätt mkt Black Sabbath och det är ju tydliga låtar med melodi, tydlig takt och ngn form av struktur. Oerhört mkt mer lättlyssnat än Boris-plattan som var "rejält kärv". Är ju möjligt att man blir klokare om man lyssnar på den flera gånger, men jag får erkänna att jag nog gjort mitt livs genomlyssning av den. Kollade som hastigast några andra Boris-alster och de verkade inte lika svårgenomträngliga.

Church of Misery låter ju rätt mkt Black Sabbath och det är ju tydliga låtar med melodi, tydlig takt och ngn form av struktur. Oerhört mkt mer lättlyssnat än Boris-plattan som var "rejält kärv". Är ju möjligt att man blir klokare om man lyssnar på den flera gånger, men jag får erkänna att jag nog gjort mitt livs genomlyssning av den. Kollade som hastigast några andra Boris-alster och de verkade inte lika svårgenomträngliga.
Ja, den Boris plattan du hittade verkar mer experimentell, hmmm finns vissa låtar jag gillar av Boris men inte alltför många... ? lite svårsmält just eftersom de är mera experimentella. Möjligen är Boris bättre live eftersom de kör med rejäla ljudmattor, bör kännas i kroppen men tror jag behöver vara onykter för att verkligen uppskatta dem. ? Church of Misery är däremot ett riktigt jäkla bra band åtminstone när de är som bäst, väldigt melodiösa generellt. Bara för det tar vi en låt till

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp