[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Västpolsk. Här har du bild (dålig kvalite, det var tror jag första NOKIA) på västpolacker i Etiopien ?
ladda ned.jpg

En av de stora har gått bort.
Formade en stor del av min ungdom.
Fint skrivet. 1985 fick jag två maxisinglar av min moster. Hon jobbade på Kungliga Biblioteket i Humlegården och gick ofta och köpte plattor på Skivfönstret på Norrlandsgatan. Den ena skivan var Never Understand med The Jesus And Mary Chain och den andra var A Pair Of Brown Eyes med Pogues. Jag var vid tillfället inte bekant med något av banden. Men båda banden, och Popes, har följt mig sen dess. En av de riktigt stora, som sagt.

För mig var det motsatt, jag är förvånad att Rancid saknades i min Top 5.
Lite märkligt är det som sagt eftersom jag tycker att jag lyssnat mer på andra artister. Men med det sagt så är det nog så att jag lyssnat mer på hela plattor av både Rancid och Social Distortion och då är det såklart mer logiskt att de stiger i statistiken.

Lite märkligt är det som sagt eftersom jag tycker att jag lyssnat mer på andra artister. Men med det sagt så är det nog så att jag lyssnat mer på hela plattor av både Rancid och Social Distortion och då är det såklart mer logiskt att de stiger i statistiken.
Hmm, mitt resultat är ju också de artister jag lyssnar på hela plattor med. Så ja, en spelad 12-spårsplatta med en artist räknas ju tolvfaldigt gentemot de artister med varsitt spår på den blandade playlisten med 12 spår av 12 olika artister.. de hade inte en chans.

Tillbaka
Topp