[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Nu är det ju en extern tjänst, men när Neil Young var borta från Spotify så laddade jag upp alla hans plattor på iBroadcast. Sen streamade jag till luren via deras app, eller direkt till Sonos via plugin i Sonos-appen.
Eftersom jag kör Apple Music och har iCloud så ser jag alla mina skivor som jag rippat i Apple Music och kan strömma dem därifrån. Har ännu inte stött på fallet med en artist som inte finns i Apples utbud och vad som händer då. Den som lever får se, jag har ju i alla fall filerna i ett standardformat.

Tillbaka till temat "Artister som jag inte tänkte eller lyssnat på på två decennier":

Eftersom jag kör Apple Music och har iCloud så ser jag alla mina skivor som jag rippat i Apple Music och kan strömma dem därifrån. Har ännu inte stött på fallet med en artist som inte finns i Apples utbud och vad som händer då. Den som lever får se, jag har ju i alla fall filerna i ett standardformat.
Rätt gött ändå att slippa saknade eller felaktiga ID3-taggar från tiden innan streaming. Jag levde i 20+ år i tron att detta var en Primus-låt, vilket jag såhär i efterhand borde ha ifrågasatt då den inte låter ett dugg som Primus.

Rätt gött ändå att slippa saknade eller felaktiga ID3-taggar från tiden innan streaming. Jag levde i 20+ år i tron att detta var en Primus-låt, vilket jag såhär i efterhand borde ha ifrågasatt då den inte låter ett dugg som Primus.

Och jag levde i många år av samma anledning i tron att det var en The Cramps-låt...

Nu hittade jag en artist i min samling som jag inte hittar på Apple Music eller Spotify så arbetet lönar sig.
Finns på Bandcamp, men nu behöver jag inte köpa skivan en gång till.
Fantastiska soloprojektet Finishing School av Sasha Belle från bl a Essex Green och Ladybug Transistor.

Tillbaka till temat "Artister som jag inte tänkte eller lyssnat på på två decennier":

Ääääähääääälskar Logh!

:unsure: Hur ska musiksverige egentligen komma över det här? :unsure: Måste vara det sämsta oddset någonsin på att inte Måns skulle ställa upp igen. Mello är ju hela hans identitet som artist.

Det var ju helt fantastiskt att han grät efteråt också. Fint med killar som vågar visa känslor. 😅

Visst, just för Måns är det här som att förlora en Stanley Cup final, man får väl se det så. Eller som när Peter Forsberg grät ut efter att Modo förlorade finalen i elitserien 2014. Måns är en tävlingsmänniska helt enkelt, det är bara det att han grät i Mello.

1741632459228.webp

Senast ändrad:
:unsure: Hur ska musiksverige egentligen kommer över det här? :unsure: Måste det vara det sämsta oddset någonsin på att inte Måns skulle ställa upp igen. Mello är ju hela hans identitet som artist.

Det var ju helt fantastiskt att han grät efteråt också. Fint med killar som vågar visa känslor. 😅

Visst, just för Måns är det här som att förlora en Stanley Cup final, man får väl se det så. Eller som när Peter Forsberg grät ut efter att Modo förlorade finalen i elitserien 2014. Måns är en tävlingsmänniska helt enkelt, det är bara det att han grät i Mello.

Visa bilaga 756182
Han borde vetat att han var med i ett jippo där Joddla med Siv skulle vinna över Rolling Stones (ursäkta hyperbol).

Tillbaka
Topp