[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

En hel del musik och så mycket ståpäls.
10 år av saknad.

Sjukt sen på "b*llen" men har kommit till S2E1 på Silicon Walley.

Intressanta musikval i end credits. :)

Jag har inte sett den och känner att nu är det för sent. Men är den kanske relevant som retrosatir över techkulturen så som den såg ut för 10 (?) år sen?

Läste på det temat nyligen om Douglas Couplands "Jpod" om ett gäng programmerare på ett spelbolag som kanske eller kanske inte är EA Games: när den kom strax eftermillenieskiftet kändes det som att de jobbade i framtiden, nu känns det som att de jobbade i stenåldern - kanske kan Silicon Valley vara seriemotsvarigheten.

Jag har inte sett den och känner att nu är det för sent. Men är den kanske relevant som retrosatir över techkulturen så som den såg ut för 10 (?) år sen?

Läste på det temat nyligen om Douglas Couplands "Jpod" om ett gäng programmerare på ett spelbolag som kanske eller kanske inte är EA Games: när den kom strax eftermillenieskiftet kändes det som att de jobbade i framtiden, nu känns det som att de jobbade i stenåldern - kanske kan Silicon Valley vara seriemotsvarigheten.
Tja, sent och sent, det är rätt kul ändå, speciellt som du säger att de jobbade i dåtidens "framtid", nu blev det väldigt inception plötsligt. ;)

Kunde inte låta bli att skratta högt när de snöade in på hur en av huvudpersonerna ska r*nka av alla i publiken.
Brukar vara rätt tröttsamt med under bältet humor i amerikanska serier som verkar tycka det är kul men det är inte så här hela tiden, tack och lov.

Sorry för OT. :)

Denna på repeat sista blocket av 3or inkl vila mellan blocken, tot 28 min 🥰

Fattas bara en hajtand i en läderrem runt halsen och ett par svarta jeans, så är du Ulf Lundell.

Edit: Ska du inte vara ledsen för! Uffe är en av de få hjältar med civilkurage som vi har kvar i det här landet. Han skulle kunna ha en t-shirt med precis det där motivet (och rulla upp ärmarna såklart).

Fast med tanke på hur det går just nu i SHL kan det väl knappast sägas vara att ta den enkla vägen att börja hålla på FBK?
Sant, men å andra sidan håller jag på Djurgården, trots att jag är född i Skaraborg, så jag kan knappast beskyllas för att ta den enkla vägen. De har ju varit "under isen" (pun intended) sedan millenieskiftet... :rolleyes:

Sant, men å andra sidan håller jag på Djurgården, trots att jag är född i Skaraborg, så jag kan knappast beskyllas för att ta den enkla vägen. De har ju varit "under isen" (pun intended) sedan millenieskiftet... :rolleyes:
Som kompromiss kanske du kan hålla på @Dan C:s favoriter istället. Varken han eller de har det så lätt.

De har ju en f d Ängelholmare som skall rädda dem nu, så nu kan folk lätt bli medgångssupportrar!
I Värmland brukar det bli folk av alla till slut. (y) Visst kan man kan kalla en kanadensare för en f d Ängelholmare om man vill men kanske lite långsökt... han spelade även en session för Long Beach Ice Dogs samt Frisk Asker. Vi kan därför också kalla honom för en f d Frisk Askare eller en f d lång strand is-hundare, jag bryr mig inte. Han är välkommen. 🙂

Snubblade över denne ukrainske pianist för ett tag sedan och ska se honom i Göteborg den 31:a. Albumet Windmills är suveränt. Folkteatern skriver: "Den ukrainska mästerpianisten Lubomyr Melnyk har skapat en egen musikgenre som han kallar ”continuous music”, en slags transcendental musik som försätter lyssnaren i ett skarpt meditativt tillstånd. Melnyk sägs också vara världens snabbaste pianist och har enligt många skrivit den viktigaste musiken för piano. Tonerna skimrar och går in i varandra och vackra drones skapas. 

Snubblade över denne ukrainske pianist för ett tag sedan och ska se honom i Göteborg den 31:a. Albumet Windmills är suveränt. Folkteatern skriver: "Den ukrainska mästerpianisten Lubomyr Melnyk har skapat en egen musikgenre som han kallar ”continuous music”, en slags transcendental musik som försätter lyssnaren i ett skarpt meditativt tillstånd. Melnyk sägs också vara världens snabbaste pianist och har enligt många skrivit den viktigaste musiken för piano. Tonerna skimrar och går in i varandra och vackra drones skapas. 
Snubblade? Är han uteliggare? 😉

Tillbaka
Topp