OT Vad ska man ha för flickvän, alla pajjar ju...

Finns bra modeller av flickvänner åxo, min tvättar till och med hojen i bakaret och önskar carbon före guld :-)

Vad ska man ha för ramstorlek? Jag är 183cm.

Kan man sen ha vinterflickvän och sommarflickvän, eller kör ni med samma året runt?

Och gärna en brukstjej som man tar till jobbet. Ingen märkvärdig en utan en som till och med kan stå olåst - för att ingen ändå bryr sig om att stjäla henne.
Själv har jag en gammal Fransyska som skramlar och är lite för kort.

Jag kör samma året runt. Visst kräver det att man lägger ner lite underhåll (regelbundet smör(j)ande mm.) under vinterhalvåret men det gör att man känner sig mer "hemma" när sommaren börjar. Man behöver liksom inte ställa om sig vilket annars kan vara ett problem. Man blir liksom mer samspelt.

Ramstorleken beror lite på vad du ska ha den till. För svettokörning kan en lite mer utsträckt körställning vara skönt men ska man mest ha den att lattja med kan en lite mindre vara kul.

Jag kör med camelback och är grymt nöjd med det. Smidigt att komma åt när man känner att man behöver det liksom utan att behöva stanna.

Jag kan rekommendera fixerad flickvän med flipflopnav. Grym känsla och nästintill underhållsfritt dessutom. Verkar kunna hålla länge.

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör med camelback..

Dedär fick mig fan att sätta gröten i halsen haha :D

Finns det några tips om flickvänsförvaring i lägenheten? Har en rätt liten tvåa, och märker ibland att det ligger flickvänssaker överallt och ibland blir man nästan utputtad ur sängen.. Jag provade att förvara den i källaren ett par veckor, men då kärvade den ihop totalt och alla åkturer slutade bara i rent underhåll =/
Kanske finns någon upphänging från fultema?

Undrar om man kan köpa den här modellen med annat styre - bockstyre skulle kännas mer aero...
haluu.jpg ht=649

WhyInolongerridemybike.gif ht=673

Du milde Petter, vilken tråd. Att den hittills står relativt oemotsagd beror sannolikt på att den talar så bra för sig själv - eller kanske snarare mot sig själv! Dock finns en del kul vinklingar, skall erkännas, som t. ex. den lilla "vägmärkesstoryn" ovan!

Senast redigerad av en moderator:
Se till att skaffa något som tål att man kör henne i surhålen, jobbit om man behöver smörja allt för ofta!

För att det ska funka lite smidigare så kan du ta ut henne på vackra turer i skogen, små smala stigar gärna med rötter, det vibrerar så härligt! Risken är att du kommer tröttna före henne, du mest hänger över henne den sista biten hem, du är alldeles svettig men hon vill bara ha mer och mer.

Ta in henne i duschen så blir hennes tankar genast lite renare.

Jag kan meddela att det inte är helt lätt att hitta en lämplig pojkvän heller. Det påstås att man måste ha bra grejer för att det ska vara kul att äga en, men samtidigt är det inte så lockande att lägga ner tid, energi och pengar på att få det bästa när man inte vet om det här med förhållanden är något man verkligen vill ägna sig åt. Kan ju hända att man tröttnar illa kvickt, och så blir han stående oanvänd till ingen nytta.

Nytt eller begagnat är också en svår fråga. Nytt och okört innebär att man oftast vet vad man får, samtidigt som intrimmningsperioden kan ta på krafterna och vara tålamodsprövande. Väljer man begagnat är det svårt att veta hur tidigare ägare skött honom. Han kan se fräsch ut på utsidan men ha dolda förslitningar som inte syns vid första anblick.

//Kristin

Kristin: Men det måste ju vara lättare att veta vad man får när man väljer en kille. Alla killar är ju per definition sluskar. Tjejer däremot är det knepigare med, där kan man aldrig vara lika säker på vad det är man har hittat. Det kan vara ett riktigt gammalt ök med utsliten drivlina och lappade slangar men som putsats upp med lite autosol. Samtidigt kan det ju vara ett riktigt kap som gömmer sig bakom den lite slitna lacken i ett annat fall.

Undrar just om cykloteket har läst tråden. Fick ett reklammail från dem under dagen:

UTFÖRSÄLJNING
Av tidigare uthyrda Monark motionscyklar. De har ledsnat på att skutta runt från sovrum till sovrum och söker nu ett livslångt förhållande. Cyklarna är nyservade och upputsade och säljs nu till 30% rabatt.

Eric W skrev:
> Se till att skaffa något som tål att man kör
> henne i surhålen, jobbit om man behöver smörja
> allt för ofta!

hahahaaaa.. jajävlar!

Seå jomper, inte vara ledsen för det.
Kristin, lycka till i jakten på en bättre begagnad. Kom ihåg att våga provköra, du vet aldrig vad du får annars.

Det viktiga när man ska köpa ny är att man går till ett seriöst ställe med stort utbud så man inte blir stående med en fjolårsmodell i halvtaskig storlek trots att man pungat ut med en massa pengar.

begagnatmarknaden ska vara riktigt stor kring stureplan har jag hört....

Inte alltför gamla, dock långmilare...En del välservade =s

jomper skrev:
> Det är nog bara jag som postat ett helt
> allvarligt inlägg i den här tråden.

Ja, alltid är det någon som ska spåra ur trådar. Börjar bli trött på det, var är moderatorerna när man behöver dom?

jomper skrev:
> Det är nog bara jag som postat ett helt
> allvarligt inlägg i den här tråden.

Ja, Och det enda bra för den delen. Resten är så kasst så att lastbilschaufförer skulle skämmas för nivån.

jomper skrev:
> Min flickvän gick sönder men är lagad med
> kolfiber och titan.

Efter som det tydligen var ett seriöst svar måste jag fråga var/vad man använder rotfruktsfibrerna?

Markus F skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är nog bara jag som postat ett helt
> > allvarligt inlägg i den här tråden.
>
> Ja, Och det enda bra för den delen. Resten är
> så kasst så att lastbilschaufförer skulle
> skämmas för nivån.

Lastbilscahufförer, är det nåt fel på dom helt plötsligt?

cruxet skrev:

>
> Lastbilscahufförer, är det nåt fel på dom helt
> plötsligt?

Ja. För det första kan dom inte stava till chaufför. Men dom är ändå på en klart högre nivå än dom flesta som har postat i den här tråden.

Ah mne då ftatar jg, trode dett hadde at gora md hur de kröde ellr flcjvner men dt r svatninen dt hnäger på.

Själv har jag precis varit inne på Wrench science och via deras Fit system fått veta vilken storlek jag ska ha. En bra utgångspunkt för vidare sökande ute i buskarna.

(Fyfan vad låg man är. Men någon måste ju hålla nivån på det här stället).

haha vafan här postar man en seriös fråga och i väntan på svar så läser en lång tråd och se på fan så dyker min fråga upp i slutet =)

Tillbaka
Topp